zadelmak maken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 14:03

wat ik uit jou vraag begrijp is dat je zadelmak wil gaan maken, eens moet de 1e keer zijn maar dit kun je niet doen uit een verhaaltje!zadelmak maken moet je altijd met iemand samen doen en aangezien jij er geen ervaring mee heb moet je het wel doen met iemand die er genoeg ervaring mee heeft!want een het blijft een gevaarlijk werkje!!!ga desnoods eerst een keer kijken hoe 2 ervaren ruiters een paard zadelmak maken maar ga alstjeblieft niet uit verhaaltje die je hier worden verteld een paard zadelmak maken!want ik zeg je het is gevaarlijk!


Dizzy

Berichten: 723
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 21:32

Heb mijn hengst ook zelf zadelmak gemaakt (was ook de eerste keer). Het belangrijkste is vertrouwen (denk ik) en je informeren.
Mijn paard en ik hebben zo'n goede band dat ik er (nadat hij het zadel wel eens op heeft gehad) gewoon opgestapt ben. Zonder zadel en hoofdstel. Ben ook niet gaan hangen. Gewoon via een krukje er op en gaan zitten. Hij bleef gewoon rustig staan (hij stond in de paddock). Daarna een beetje rond gestapt. Hij heeft later ook nooit (met zadel en hoofdstel) gebokt of geprobeerd mij er af te gooien.
Succes en neem de tijd.

Wil je Australiƫ op een paardenrug verkennen? Kijk dan op www.horsetreks.com.au
Ze spreken daar vloeiend Nederlands, Duits en Engels.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 66 bezoekers