IJzers kwijt........mijn schuld

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DubbelFun

Berichten: 88674
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 19:26

Hier nog een blotevoeten fanaat Lachen
Toen ik mijn 2e paard kocht (toen 12) en die hoefbevangen geweest bleek te zijn, kompleet met strijkijzerhoeven, moest daar van de smid natuurlijk ook een ijzer onder. Ik wist niet beter, want zonder liep ze echt te gevoelig.
Tijdens het onderslaan van de ijzers had het beest duidelijk pijn, maar daarna liep ze weer 'normaal'. Ach gut

Hoe blind kun je zijn. Cool

Nadat ik me op internet heb verdiept in hoefbevangenheid en dus ook de site van Strasser etc. tegenkwam, gingen bij mij de ogen open.
Sinds die tijd zijn er dus geen ijzers meer onder geweest.
Al snel heb ik een paar Old Mac's aangeschaft en na drie stappen liep ze er mee weg alsof ze nooit last van haar voeten gehad had.

Ook ben ik zelf gaan vijlen volgens de Jaime Jackson/Strasser methode. Haar hoeven zijn zo vooruit gegaan, dat je goed moet kijken wil je nog zien dat er hoefbevangenheid in het spel is geweest.

Ik ben niet zo rigoreus te werk gegaan als je bij Strasser wel ziet, maar na jaren zorgvuldig de flares weg blijven vijlen en het 'turnover' punt kort houden zijn de hoeven weer mooi breed op de straaleinden.

100% zal zullen nooit meer worden, maar de nu 17 jarige dame loopt af en toe als een 3-jarige Lovers