Paard steund teveel aan bakrand?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Paard steund teveel aan bakrand?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-03 20:59

op de rechterhand heb ik een probleem. Gister tijdens de les had ik er ook een beetje last van, maar ik was te druk met andere dingen, dat ik niet eraan gedacht had om dit te vragen...

Maar op de rechterhand steund oscar teveel aan de bakrand. Hij hangt dan zeg maar schuin naar links tegen de rand aan. Hij komt er wel makkelijk vanaf als ik bijvoorbeeld een volte draai of zo, maar bij het minste of geringste knal ik met mijn voet tegen de rand aan.

Zou dit kunnen komen doordat ik op de rechterhand teveel met mijn lichaam op rechts hang?

en hoe kan ik zorgen dat oscar weer recht word daar?

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"


fiesta
Berichten: 151
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: aarle rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 21:11

ik zou gewoon eens proberen om op de binnenhoefslag te gaan rijden! Als je paard dan nog schuin loopt kan het zijn dat je zelf meer gewicht naar 1 kant hebt. (dan voel je 1 zitbeenknobbel duidelijker!) En anders vind je paardje het makkelijker om niet op z´n eigen benen te hoeven lopen!!
Lachen

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 21:54

Ja idd op de binnenhoefslag. Netjes tussen twee benen en twee teugel rijden. Op zijn eigen benen dus

UTILE DULCI: ZZ-licht + klasse 1 endurance (verkocht)
H'ADELPHOS Z1
B/L jurylid

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 22:09

mischien de buitenteugel er meer aanhouden,mischien heeft hij te weinig steun aan de buitenteugel en zoekt die de bakrand op.

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

Duhelo

Berichten: 28525
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 22:11

als je ziet dat je met je been ertegen zal botsen, dan kun je je buitenteugel omhoog doen zon 30 cm ofzo, en ondertussen vragen om een paar pasjes te wijken, zodat hij weer ver van de bakrand is, en hem recht proberen te laten lopen, en heel de tijd herhalen tot hij recht loopt

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 22:52


Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 22:54

dutske schreef:
als je ziet dat je met je been ertegen zal botsen, dan kun je je buitenteugel omhoog doen zon 30 cm ofzo, en ondertussen vragen om een paar pasjes te wijken, zodat hij weer ver van de bakrand is, en hem recht proberen te laten lopen, en heel de tijd herhalen tot hij recht loopt

haha sorry maar... je buitenteugel 30 centimeter omhoog doen?? Verward

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 22:56

probeer zn schouder eens wat naar binnen te brengen, of m hol te maken aan de buitenkant....

She's my lady Lovers

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 10:59

idd een poosje op de binnenhoefslag gaan rijden. Gelijke druk op bijde teugels houden en netjes voorwaarts op beendruk.

Als je de mogelijkheid heb om op een stuk te rijden waar geen omheining is wil dat ook nog wel eens helpen.

Kyra

Berichten: 1399
Geregistreerd: 05-11-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 11:16

zoals hierboven ook al een paar keer gezegd is, op de binnen hoefslag gaan rijden.
succes

http://www.helpmijnpaard.nl Osteopathie en paardrijlessen omg Apeldoorn eo

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 12:25

inderdaad binnenhoefslag maar ook veel diagonalen rijden (veel van hand veranderen). En dan proberen zo lang mogelijk op het diagonaal te blijven zonder dat hij over de schouder wegloopt naar buiten om zo snel mogelijk weer op de hoefslag te blijven. En ook veel oversteken over de AC lijn.

De hond is de betere mens

lieke2
Berichten: 2127
Geregistreerd: 12-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 13:45

waarschijnlijk een jong paard/pony die nog niet voldoende op eigen benen kan lopen? inderdaad (en ten overvloede) tweede hoefslag rijden, bochten op de buitenteugel gaan rijden en eventueel aantikken op de buitenschouder als ie even door de buitenteugel heen valt. Ook galoperen op de tweede hoefslag.

Vandaag is morgen voorbij....

Als je veel doet, kan je veel doen
Als je niks doet, doe je vaak niks

Tijd om te leren/werken? Ban jezelf!

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 14:53

hey ingrid dat heb ik ook mee odisse gehad en dat vroeg ik dus aan oscar waaraan dat lag en dat was

of ik zat te veel naar rechts
of ik ree te veel op mijn buitenteugel
misschien is het een van die redenen

suc-6 iig mee het rijden verder

Time flies when you're having fun!
Hij is eindelijk van mij :D
[RT-HAW] Brendon (fries) voor het eerst op HAW

mesastamp

Berichten: 3853
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 14:55

ik heb the same prob.. d8 zelfs dat hij kreupe;l was of spierbevangen was nix aan d ehand alleen dat ie da op rechts deed maar ik wil de juiste manier doen maar welke is juist?

Just Beleve and HOPE

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 14:57

mesastamp schreef:
ik heb the same prob.. d8 zelfs dat hij kreupe;l was of spierbevangen was nix aan d ehand alleen dat ie da op rechts deed maar ik wil de juiste manier doen maar welke is juist?


msn taal is erg vervelend lezen Knipoog

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-03 16:09

Oscar heeft het probleem vooral op de rechterhand. op de linkerhand heb ik eigenlijk nergens last van. Hij komt ook helemaal niet moeilijk van de bakrand af als ik een volte wil rijden of van hand wil verandere of zo.. dat doet hij prima.. en 7 vind ik ook niet echt jong, hij kan prima op zijn eigen benen lopen, dat doet hij immers op voltes en op de linkerhand ook....

Ik vermoed dus eigenlijk dat het aan mij licht, maar wat doe IK verkeerd, en wat moet IK verbeteren Knipoog

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 16:16

Nistria schreef:
probeer zn schouder eens wat naar binnen te brengen, of m hol te maken aan de buitenkant....


Probeer t maar eens

She's my lady Lovers

Duhelo

Berichten: 28525
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 21:15

lenn, srr, maar die dertig cm bedoel ik dat ik zelf zou doen, ik heb men g-handen namelijk op de schoft :S, dusse ik bedoel iegenlijk gewoon de buitenhand een stuk omhoog doen

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-03 21:28

dutske zou je alsjeblieft gewoon normaal nederlands willen schrijven, hier snap ik namelijk echt geen kont van..

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Duhelo

Berichten: 28525
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 21:31

oeps srr, was het fee vergeten,
wacht ik zal het opnieuw tikken
lenn, sorry, maar die 30 cm bedoel ik dat ik dat zelf zou doen, ik heb menhanden namelijk ongeveer op de schoft;S, dus ik bedoel eigenlijk dat je gewoon de buitenhand een stukje omhoog moet doen.

Duhelo

Berichten: 28525
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 21:31

fee moet effe zijn,sorry

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 22:20

haha gaat goed dutske Knipoog
Ik snapte je wel, maar vroeg me af waarom je je buitenhand omhoog zou moeten doen Verward Het lijkt me eerder zaak om dit met het been op te lossen.

Vosje
Berichten: 37
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 16:05

Als ik jou was zou ik heb juist van de rechterkant afduwen, met je buiten been.Als hij tegen rechts aan hangt dus met je rechter been naar binnen doe drijven. Probeer je rechter heup maar lang te maken, zodat je rechter gaat zitten en dus niet naar rechts hangt. En rij zoveel mogelijk op de binnenhoefslag. Dit zou ik doen. suc6 ermee!

groetjes....

Paart je paardje met een ander paardje, dan vormen zij een paartje en misschien ook nog wel een paardje !!!!

Duhelo

Berichten: 28525
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 17:58

ja lenn, maar als je je buitenhand omhoog doet, dan heeft je paard wat meer ''steun '' aan je teugel, en als je je benen erbij legt, dan gaat hij meer op zij lopen(in de juiste hoefslag dus) en na verloop van tijd kun je je hand iedere keer een klein stukje lager houden, en uiteindelijk heeft hij het niet meer nodig. ale ja zo heb ik het geleerd


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 65 bezoekers