HELP! op een buitenrit racen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NoussieLover
Berichten: 15
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: Voorhout

HELP! op een buitenrit racen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-03 22:02

Mijn pony gaat onder een buitenrit als ze een open stukje ziet heel hard racen en dan kan ik haar niet meer houden.
Ik rijd met een gewoon bit maar ze is hard in de mond en ik wil misschien een rollentrens gaan kopen.
Ik wil wel heel graag nog buitenritten maken zonder ongelukken.
Kan iemand mij helpen????

Doegggggg Eefje

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 01:06

gebruik de zoekmachine eens, er zijn hier al heeel veel topics over geweest. Misschien zit er nog wat nuttigs tussen! Lachen

NoussieLover
Berichten: 15
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: Voorhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-03 10:28

hoe moet je de zoekmachine gebruiken?

Arjette

Berichten: 1644
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 12:41

Knoppen zoeken indrukken en dan een zoekwoord intypen.
Wat je probleem betreft, je kunt proberen zodra je merkt dat ze wil gaan racen haar gelijk op een volte zetten. En zo doorgaan totdat ze braaf naar jou tempo loopt.

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 13:01

nou de volte lukt vaak niet in de bossen Knipoog
ik had dat probleem ook een beetje, als ik ging draven ging mevrouw er keihard van door in rendraf en moest ik maar zorgen dat ik bleef zitten Scheve mond

bij haar is het goedgekomen door meer vertrouwen te krijgen en heel veel oefenen. Met andere paarden meegaan werkte wel een beetje, maar als ze ging ging ze toch wel.

Mss kan stelling vragen helpen (afleiden) of zigzaggend over het pad sturen.
Je kan ook hardere dingen gebruiken (vind ik persoonlijk zielig, maar ja, soms is het gewoon nodig) de ene hand omhoog doen en de andere omlaag, dan gaat het bit scheeft en op de een of andere manier schijnt je paard rustiger te gaan (niet geprobeert zelf) of een scherper bit.

Niet op buitenrit gaan lijkt me geen optie, dan wordt je alleen maar banger voor het idee buitenrijden en dat maakt het juist erger.

succes!

NoussieLover
Berichten: 15
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: Voorhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-03 18:45

bedankt voor de tips maar ik kan niet vaak oefenen want mijn paard staat een uur lopen van het bos, duin en strand af en we hebben geen trailer duzz we gaan ong. 1x in de 2/3 maanden erheen