Van galop wisselen aanleren.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 18:29

Sommige paarden wisselijk echt heel makkelijk, ook onder het zadel. En als ee paard makkelijk en correct wisselt zonder stress is het helemaal niet erg een keertje te wisselen.
Maar bij veel paarden gaat het niet zo makkelijk. Het heeft dan geen enkele zin je toch op de wissel te concentreren. Wanneer je je paard goed gesloten kunt laten galopperen en hij staat goed aan je been dan lukken de wissels bijna altijd wel. En tegen de tijd dat je zo correct en gesloten kunt galopperen ben je ook wel aan de Z2 toe.

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 23:06

Als je voor de gein een wissel wilt springen/leren springen kun je het het makkelijkst met een balkje leren. Het gevaar is hier dat je paard hem dan snel in 2en gaat springen.
Maar als je echt wilt gaan trainen voor de series moet je het toch met je instruktrice doen en heel consequent bezig zijn, Dit niet doen zonder begeleiding want dan gaat het snel fout. Je weet immers niet hoe een goede wissel voelt.
Succes ermee!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 23:19

Ran schreef:
En bijv. een Westernpaard of een springpaard leren ook al heel snel een galopwissel te maken, maar lopen die dan wel op Z-niveau?


Nee hoor. De Fjord waar ik western mee reed, had na een weekje oefenen de changementen door. 'Contragalop' ging ook prima. In de dressuur had ze toen nog geen eens een fatsoenlijke B-proef kunnen lopen.

In de dressuur wordt een ander soort wissel gevraagd dan in de westernsport. Bij springen maakt het niet uit hoe je hem uitvoert, als hij maar functioneel is. Ik denk dat hier het verschil zit.

Indiana79
Berichten: 937
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-03 18:22

CCCCorine"]
[quote="Ran schreef:
En bijv. een Westernpaard of een springpaard leren ook al heel snel een galopwissel te maken, maar lopen die dan wel op Z-niveau?


Nee hoor. De Fjord waar ik western mee reed, had na een weekje oefenen de changementen door. 'Contragalop' ging ook prima. In de dressuur had ze toen nog geen eens een fatsoenlijke B-proef kunnen lopen.

In de dressuur wordt een ander soort wissel gevraagd dan in de westernsport. Bij springen maakt het niet uit hoe je hem uitvoert, als hij maar functioneel is. Ik denk dat hier het verschil zit.
[/quote]

En hoe rijdt jij die contragalop dan, wat voor hulpen geef je?