hangen

Moderators: A_nouk, goldenarrow, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Zonnebloem

hangen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-03 12:28

He ik heb een brobleem met mijn merrie vna 4 jaar, ze hangt heel erg op mijn handen en als ik dat wil oplossen of voorkomen met mij been rent zr keihard onder me vandaan het liefst gaat ze in volle galop door de bak heen en als ik haar dan weer inhoud gaat ze weer hangen en niet zo,n beetje ook als ik een keer wat harder dan normaal met mij been ben bokt ze uit nijd. Steigeren doet ze ook wel es als het haar uitkomt. MEt ander woorden ze is gewoon lui en wil niet op haar eigen benen lopen maar ik heb geen idee wat ik hieraan moet doen. Ze is heel sterk dus goed inhoudne is er niet bij zr loopt dan gewoon door of je hand er niet is weet iemand wat ik hieraan kan doen?
-x- midara

Sterker dan de dood is de herinnering die blijft...
9 januari 2013 bevallen van een gezonde jongen: Jeroen.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-03 12:29

o ja in galop snijd ze altijd de hoeken af en doordar ze zo op mij handen hangt kan ik daar niet veel aan doen

Sterker dan de dood is de herinnering die blijft...
9 januari 2013 bevallen van een gezonde jongen: Jeroen.

peggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 12:47

als je alleen ophoudingen geeft moet ze toch minder gaan hangen lijkt me. als je denkt dat ze lui is en daarom hangt zou ik haar door laten galoperen als ze voor je been wegrent. uiteraard alleen als t verandwoord is. probeer veel overgangen te rijden op je zit. meestal gaan ze dan minder hangen.

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 13:01

overgangen rijden zodat het achterbeen er meer onder komt

UTILE DULCI: ZZ-licht + M spr + klasse 1 endurance (verkocht)
SJEF (h'adelphos) L1 + 20

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 13:25

Idd, veel overgangen. Laat die teugels maar eens los voor, tot ze daar niet op kan hangen en dan been. 1x been is naar voren, zo niet, dan een flinke por met 2 benen tegelijk tot ze naar voren moet en dan been los! Valt ze terug, weer herhalen, totdat ze op eigen benen gaat lopen.
Als ze dat doet dan kun je pas weer enigzins met teugels gaan rijden.
Succes!

Een FRIES kan niet wat een KWPN'er kan, maar een KWPN'er kan niet wat een FRIES kan!!
Harde Amazone #7!!
JOB: L1+4-NINKE: Z1+11

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 13:27

veel stap, draf overgangen rijden, en het achterbeen activeren, door op een volte haar achterbenen aan te laten trekken, zo komt ze wat meer berg opwaarts voor jou gevoel moet het zadel als het ware tege je kont aan geduwt worden als je de achterbenen aan laat trekken, probeer dit een paar keer te doen op de volte. dus eigenlijk heen terug heen terug.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie