heet paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-03 16:11

Lilo schreef:
Je moet hem vaker rijden, vier keer in de week is echt veel te weinig. Hij heeft veel energie, dus moet hij hard aan de slag, dat is het enige dat helpt. Veel draven, desnoods twee keer per dag rijden en zelf rustig blijven.


Lijkt me juist niet goed voor zo'n jong paard dat nog niet zo lang onder het zadel is.

UTILE DULCI: ZZ-licht + klasse 1 endurance (verkocht)
H'ADELPHOS Z1
B/L jurylid


cobiie

Berichten: 7302
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 16:13

Je zegt dat hij gemiddeld 2 keer per dag uit zijn stal komt en dat er (als ik het goed lees) 4 keer op gereden wordt, wat gebeurt er de rest van de 10 keer dat hij uit zijn stal is?

[o]

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-03 16:16

Wordt hij losgegooid , stap molen, gelongeerd, in de zomer de wie op of naar buiten. Dus van alles wat.

UTILE DULCI: ZZ-licht + klasse 1 endurance (verkocht)
H'ADELPHOS Z1
B/L jurylid

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 19:21

astridh schreef:
De oplossing bij hem was om hele vreemde lijnen te rijden, continu af te wenden, op de middellijn weer de andere kant op rijden etc. Door de vele wendingen komt hij vanzelf terug in tempo en tegelijkertijd gaat hij zich steeds meer op jou concentreren omdat hij niet weet welke kant hij op moet. Langzamerhand is het steeds beter gegaan en nu gebruikt hij zijn tomeloze energie om met mij mee te werken.
Misschien kan je het eens proberen. Succes.


Dat lijkt me inderdaad heel erg slim ja!! Dat kan je dan fijn doen als je bij A afwendt en wat voltes naar rechts en naar links maakt, is best een fijne oefening. Maare hetzelfde geldt toch voor (voor hem) onverwachte overgangen? Hoewel ze daar ook wel eens heet van kunnen worden. Ga ik ook eens proberen op dat drammerige heethoofd van een paard Haha!
Wat trouwens ook kan helpen, tenminste bij Ivano, is bij het losrijden heel lang galopperen tot hij ontspant en er lekker doorheen is.
Hoewel, dat galopperen kan ook enorm tegendraads werken, dat had ik in het begin iig met hem, toen werd hij er alleen maar heet van, dat verschilt per paard dus denk ik
Laatst bijgewerkt door Lenn op 11-09-03 19:30, in het totaal 1 keer bewerkt

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 19:28

parnassia schreef:
hihi... dat was mijn antwoord op jou vraag destijds. Leuk!
Maarre inderdaad zie boven, rijd overal kriskras halve/ hele vierkantjes en gekke wendingen. Niet te ronde, voorspelbare lijnen. .


Zo zie je maar weer waar bokt goed voor is, toen kon ik nog niet eens fatsoenlijk de baan rond rijden (ik was zo'n heethoofd helemaal niet gewend), nu gaan we binnenkort Z2 starten

Het leven is als een restaurant.... je krijgt wat je besteld hebt
Het leven is als een pijpkaneel...ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 19:31

ohh wat leuk OK dan! Lachen Ik hou van vooruitgangen haha Bloos

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-03 21:03

astridh"]
[quote="parnassia schreef:
hihi... dat was mijn antwoord op jou vraag destijds. Leuk!
Maarre inderdaad zie boven, rijd overal kriskras halve/ hele vierkantjes en gekke wendingen. Niet te ronde, voorspelbare lijnen. .


Zo zie je maar weer waar bokt goed voor is, toen kon ik nog niet eens fatsoenlijk de baan rond rijden (ik was zo'n heethoofd helemaal niet gewend), nu gaan we binnenkort Z2 starten
[/quote]

Er is dus nog hoop Haha!. Knap hoor van je OK dan!

UTILE DULCI: ZZ-licht + klasse 1 endurance (verkocht)
H'ADELPHOS Z1
B/L jurylid

manex

Berichten: 1105
Geregistreerd: 09-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 15:53

Goh, blij te lezen dat er meer van die heethoofden zijn. Alles wat hier staat geschreven heb ik ook al eens geprobeert, maar tot nu toe ook zonder resultaat. De ene dag is hij prima te rijden en de andere zie ik weer alle hoeken van de bak en ben ik alleen maar bezig hem rustig te houden. Ik wens iedereen met zo'n paard heel veel geduld en succes!

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 16:29

Die van mij is alleen in de winter een heethoofd
en soms als het wat warmer maar minder vaak.

Ik probeer ook met lessen hem zoveel mogelijk af te leiden, veel voltes etc etc.

maar na 20/30 minuten voel ik wel eens een brandje onder mij
en die is vorige week zaterdag dan ook ontploft, hij is 3 dagen achter mekaar aan het bokken geweest alleen in de galop
zelfs na 2 uur intensief rijden echt bizar!

nu hebben we hem wat terug in het voer gezet want hij kreeg
aardig wat krachtvoer, ook hebben we hem eventjes in bak
los gegooid en hij sprong zelfs met 4 benen de lucht in hij
had het gewoon effe nodig!

dus geregeld effe los gooien, iets minder krachtvoer en hem zoveel mogelijk afleiden in de les heeft voor mijn paard geholpen hoop dat het bij die van jou ook lukt!

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 18:37

manex schreef:
Goh, blij te lezen dat er meer van die heethoofden zijn. Alles wat hier staat geschreven heb ik ook al eens geprobeert, maar tot nu toe ook zonder resultaat. De ene dag is hij prima te rijden en de andere zie ik weer alle hoeken van de bak en ben ik alleen maar bezig hem rustig te houden. Ik wens iedereen met zo'n paard heel veel geduld en succes!


Als ik merk dat ze onder me uit gaat rennen maak ik altijd een volte naar de buitenkant (met de buitenteugel dus), want dat is dan de tempoteugel waar ze kennelijk geen respect voor heeft, en als ze echt brutaal bezig is trek ik haar wat meer om, in plaats van een perfectionistische volte, dat verwacht ze dan echt niet en dan moet ze ff denken van huh? oh.. hmm jaja.. En dan is het tempo eruit. Als je m verder flink aan de buitenteugel houdt kan hij toch bijna niet wegrennen?

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 21:04

mijn merrie is ook zon heethoofd, maar daar hou ik wel van
en met me juiste trainig-> door supermens birgit, gaat het nu hartstikke goed

..Romana Utopia.. mijn meissie 4-ever!!
ik zal je nooit vergeten!!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, Vagabondo en 56 bezoekers