als ik op een goede manier rij, is me pony blij?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 20:28

Het lijkt me aardig als iedereen wat geduld bewaart in dit topic, het heeft geen zin om zo oververhit te reageren denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 20:29

ja daar valt het doel bewust onder
heb er zelfs een ban voor over.
Jij maakt niets duidelijk, ook niet waarom je niet met mij openbaar wil discusieren, alleen maar via pb.
Maar dat nsap ik niet, uitleg misschien?

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 20:30

angelke schreef:
Wij wachten op reacties. Op de uitleg. Is die link die ik geplaatsd heb nu goed of niet? Want ik krijg er geen reacties op, of is iedereen het er zo mee eens dat er geen reactie komt Knipoog.


Ik weet niet of die link goed of slecht is.
Ik weet alleen dat ik mijn methode al grotendeels heb uitgelegd en dat ik daar niemand anders voor nodig ben.
Als je vragen hebt kan je die in PB stellen, dat heb ik ook al zo vaak gezegd. Willen jullie dat gewoon niet lezen ofzo...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 20:31

runningkawa schreef:
ja daar valt het doel bewust onder
heb er zelfs een ban voor over.

Als je op deze toon door gaat, dan heb je best kans dat je nog officiele waarschuwingen krijgt en dan volgt er na 3 vanzelf een ban. Als je je nog meer laat gaan dan je nu al doet, kan dat sneller gaan dan je denkt.

Dus, nog een keer het verzoek om het kalm aan te doen, dat verzoek is aan iedereen in dit topic.

Alvast bedankt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 20:31

en jij wil niet snappen dat we het openbaar willen en uitleg willen waarom het per pb moet?
En andere uitleg willen omdat we wel willen leren.
maar het nu niet snappen, misschien een methode vinden om op een andere manier uit te leggen

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 20:42

er zijn al vaker vetes aan de gang geweest op bokt, en altijd werd het beleefd via pb uitgevochten. dat zijn trouwens ook de regels. ik snap niet waarom het hiet anders zou moeten! ook al ben je heel erg kwaad, dat zijn wel meer mensen eens geweest!
ik ben er zeker van dat jullie het eens kunnen worden. je hanteert nl een gelijkaardige manier van trainen.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 20:44

Dit is geen vete dit is gewoonweg vragen om informatie........ gewoon informatie. Waarom moet een nieuwe revolutionaire methode zo geheim blijven dat niemand er iets vanaf mag weten........

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 20:48

iedereen mag ervan weten!!! waarom neemt niemand de moeite om normaal te pb'en, of gewoon te LEZEN!! het staat verschillende keren overal rond...!! dit is toch te gek Clown Lachen

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 20:51

Ik heb een hele pb sessie met aqua achter de rug en daar ben ik geen steek wijzer van geworden........ Ik lees en lees maar ik weet nog steeds niet hoe ze het doet.... Jij wel, want dan moet jij het misschien maar eens uitleggen

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 20:55

ik wel ja Haha! ook via pb. maar eigenlijk staat het in topic op de vorige pagina hier ook al leuk. en in uz, heeft ze zelf een topic gemaakt.

het is niet onduidelijk! je moet alleen leren lezen wat er bedoeld is, en niet over alles gaan muggeziften.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 20:57

Maar wat ik lees is al hoe ik rij, dus niet revolutionair. Ik ben op zoek naar het revolutionaire, het nieuwe. Niet de eerlijke rijkunst want zo rij ik al.

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 20:59

is het wel meer? zegt ze dat zelf? misschien is het nét iets anders dan jij. dat moet je voelen. iedereen rijdt anders.
het nieuwe? neen. het anders, ja. anders dan 90% toch. de overige 10% waar jij misschien bij hoort, prima Lachen

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 21:03

ponyzotje schreef:
is het wel meer? zegt ze dat zelf? misschien is het nét iets anders dan jij. dat moet je voelen. iedereen rijdt anders.
het nieuwe? neen. het anders, ja. anders dan 90% toch. de overige 10% waar jij misschien bij hoort, prima Lachen

Zie onderschrift van aqua8horse.

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 21:06

hm ja, dingen zijn niet altijd wat ze lijken. in een bepaald opzicht is het revolutionair, nl dat zo weinig mensen de methode toepassen.
ga er de dikke van dale niet bijhalen, misverstanden zijn de wereld niet uit, nu niet, nooit niet.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 21:14

Het is erg jammer dat ik de vorige keer verhinderd was om de clinic te bezoeken,
ben namelijk nog steeds erg benieuwd al geloof ik dat ik inmiddels niet meer welkom ben.

Op 1 van de nu lopende topic plaatste iemand dat het niet moeilijk is om brandhout te verbeteren, zo zou ik het niet helemaal willen omschrijven. Hoewel ik inmiddels meerdere mensen aan het werk heb gezien welke ook beweerden revolutionair te werk te gaan en welke zelfs kwalen rijtechnisch zouden kunnen verhelpen.
Ter plekke bleek het enorm tegen te vallen, er kwamen combinaties welke met wel bijzonder voor de hand liggende aanwijzingen al enorm geholpen waren. Daarom ben ik nu ook zo sceptisch.

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 21:24

Natuurlijk ben je welkom Sjuimpje, ik zie geen enkele reden waarom je dat niet zou zijn? En dat je sceptisc bent (geworden) is voor mijn geen probleem, dat mag toch? Als ik daar al niet tegen zou kunnen, zou je direct moeten gaan twijfelen aan alles wat ik zeg en doe en gedaan heb. Nee, iemand zoals jij vind ik juist interessant. Daar moet ik extra moeite voor doen omdat je al "slechte" ervaringen hebt. By the way, uiteraard kom je geheel vrijblijvend, wat voor ons inhoud dat je weg gaat met je eigen mening en die ook gerespecteerd zal worden of je het nu met ons eens bent of niet. Maar als wij het aan de hand van de praktijk uitleggen en je hebben laten zien en horen hoe wij werken, kan je een goed beeld hebben en dus een objectief oordeel geven. Dus voel je vooral welkom, hoor!

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 21:26

Wat mijn onderschrift betreft: het zijn de resultaten die de paarden laten zien en de reacties van de (volwassen!) lessers die mij tot dit onderschrift hebben gebracht.

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 21:39

Een offtopic reactie, want ik wilde eigenlijk niet reageren.
Vraagje voor Aqua,

Ik ben nogal zakelijk ingesteld en wat ik vreemd blijf vinden:
Elk topic wat ik lees waarin je reageert gaat het over hulpteugels,en die nieuwe methode die ontwikkeld is. Je boktnaam is je bedrijfsnaam.
Uit alles maak ik dus op dat je uit naam van het 'bedrijf' handelt. (waar Bokt volgens mij niet voor bedoeld is, maar dat terzijde)
Vaak lopen deze topics aardig hoog op. Ik zeg niet dat dat alleen jouw schuld is, maar het is wel frappant dat het elke keer gebeurt.

Alles bij elkaar lijkt mij dat een zeer slechte reclame.Je zult de reclame wel niet nodig hebben, maar een slechte naam wordt 10 keer vaker doorverteld dan een goede, is mij geleerd.
Ik heb bijvoorbeeld even jouw naam ingetikt op Google en dan komt Bokt als eerste op. Wat moet een potentiele klant denken als hij dit soort topics leest?

Kortom, los van je methodes, ben ik niet kapot van jouw 'bedrijfsvoering' en ik snap niet waarom je dat op het spel wilt zetten.

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 22:09

nou als er dan een topic over is geweest waar ze haar methode uitlegt zou iemand dan de link kunnen plaatsen ben namelijk zeer benieuwt, ik sta open voor alles en ben bereid om te leren misschien kan ik er wat van opsteken.

jessy
Berichten: 1041
Geregistreerd: 15-07-02
Woonplaats: Michigan, VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 22:11

Goed. Ik wil dus niet nog meer olie op dit vuur gooien, maar ff het volgende:

Ik heb nu bijna alle topics gelezen waarin de Aqua8horse methode wordt besproken (c.q. bekibbeld), inclusief de link die eerder in dit topic wordt aangeraden voor de moeilijke verstaanders onder ons.

Ik begrijp er dus nog steeds geen dr*l van. In ieder geval heb ik nog niks nieuws, schokkends, of revolutionairs kunnen ontdekken.

Wel wordt er door Aqua8horse veelvuldig verwezen naar deze (inmiddels) befaamde methode.

Dat is natuurlijk begrijpelijk, men verwijst graag naar z'n eigen ontdekkingen. Maar waar openlijk naar verwezen wordt, gaat men een openlijke en dus voor iedereen gelijk toegankelijke uitleg verwachten! Dan kan je wel melden dat je dat alleen in pb wilt doen, maar ik kan me voorstellen dat mensen dat niet accepteren.

Dus als je het niet in een open forum voor iedereen wilt uitleggen, Aqua, terwijl je het wel in datzelfde forum als onderbouwing voor je argumenten aanvoert, kun je verwachten dat je geloofwaardigheid misschien wat deukjes oploopt.

Ik weet iig dat ik nu wel toe ben aan een duidelijke uitleg. Dat moet toch te regelen zijn? Uitgevers houden immers ook van auteurs die een beetje coherent uit de hoek komen.

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 22:39

essie79 schreef:
Een offtopic reactie, want ik wilde eigenlijk niet reageren.
Vraagje voor Aqua,

Ik ben nogal zakelijk ingesteld en wat ik vreemd blijf vinden:
Elk topic wat ik lees waarin je reageert gaat het over hulpteugels,en die nieuwe methode die ontwikkeld is. Je boktnaam is je bedrijfsnaam.
Uit alles maak ik dus op dat je uit naam van het 'bedrijf' handelt. (waar Bokt volgens mij niet voor bedoeld is, maar dat terzijde)
Vaak lopen deze topics aardig hoog op. Ik zeg niet dat dat alleen jouw schuld is, maar het is wel frappant dat het elke keer gebeurt.

Alles bij elkaar lijkt mij dat een zeer slechte reclame.Je zult de reclame wel niet nodig hebben, maar een slechte naam wordt 10 keer vaker doorverteld dan een goede, is mij geleerd.

Ik heb bijvoorbeeld even jouw naam ingetikt op Google en dan komt Bokt als eerste op. Wat moet een potentiele klant denken als hij dit soort topics leest?

Kortom, los van je methodes, ben ik niet kapot van jouw 'bedrijfsvoering' en ik snap niet waarom je dat op het spel wilt zetten.


Ik wist helemaal niet precies wat bokt was, totdat er 2 stagaires waren die met regelmaat bokten. Over de naam is dus geen seconde nagedacht.
Dat de topics oplopen geeft iets aan over het onderwerp, dat het in ieder geval leeft. Ik heb daar in ieder geval geen slecht gevoel over, geloof ik.
Of het nou werkelijk slechte reclame is weet ik niet. Ik geloof van niet, want ik merk er niets van. In mijn ogen is het ook meer de onmacht die een rol speelt bij sommigen maar of dat nu schadelijk is voor ons bedrijf?
De wereld is gelukkig wat groter dan alleen Bokt, hoewel ik soms de discussies erg interessant vind. Als een potentiele klant afhaakt om die reden afhaakt, kan je je afvragen of hij werkelijk potentieel was, denk ik.
Je kan het toch nooit iedereen naar het zin maken. En iemand die bij ons wil komen moet komen omdat hij oprecht nieuwsgierig is.
Nu even een vraagje aan jou? Waarop beoordeel je mijn bedrijfsvoering?
Ik denk dat mijn reacties niets te maken hebben met de bedrijfsvoering. Het heeft te maken met een methode die op dit bedrijf gebruikt wordt. Dit is toch heel wat anders of zie ik dat verkeerd?

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 22:47

jessy schreef:
Goed. Ik wil dus niet nog meer olie op dit vuur gooien, maar ff het volgende:

Ik heb nu bijna alle topics gelezen waarin de Aqua8horse methode wordt besproken (c.q. bekibbeld), inclusief de link die eerder in dit topic wordt aangeraden voor de moeilijke verstaanders onder ons.

Ik begrijp er dus nog steeds geen dr*l van. In ieder geval heb ik nog niks nieuws, schokkends, of revolutionairs kunnen ontdekken.

Wel wordt er door Aqua8horse veelvuldig verwezen naar deze (inmiddels) befaamde methode.

Dat is natuurlijk begrijpelijk, men verwijst graag naar z'n eigen ontdekkingen. Maar waar openlijk naar verwezen wordt, gaat men een openlijke en dus voor iedereen gelijk toegankelijke uitleg verwachten! Dan kan je wel melden dat je dat alleen in pb wilt doen, maar ik kan me voorstellen dat mensen dat niet accepteren.

Dus als je het niet in een open forum voor iedereen wilt uitleggen, Aqua, terwijl je het wel in datzelfde forum als onderbouwing voor je argumenten aanvoert, kun je verwachten dat je geloofwaardigheid misschien wat deukjes oploopt.

Ik weet iig dat ik nu wel toe ben aan een duidelijke uitleg. Dat moet toch te regelen zijn? Uitgevers houden immers ook van auteurs die een beetje coherent uit de hoek komen.


Over mijn uitgever hoef je je niet druk te maken hoor, dat is al prima geregeld. Ook heb ik oa. in al mijn reacties al heel veel verteld over die methode. En ik begin daar niet iedere keer over. Wel beantwoord ik vragen of neem ik gewoon deel aan de discussie. Daar geeft iedereen zijn visie en dat is volgens mij ook toegestaan op bokt en zelfs de bedoeling.
En die deukjes die mij geloofwaardigheid hier op bokt oploopt vind ik geen probleem. Je kan niet alles hebben in het leven! Dat ik het in het forum, en dit heb ik al vaker gezegd, niet uit wil leggen is mijn goedrecht, daar heb ik mijn redenen voor. Dus als je werkelijk geinteresseerd bent PB dan even en PB eventueel concrete vragen als je die hebt. En als mensen dat niet willen, dat is dan hun goedrecht maar dan moeten ze ook ophouden om het wel in het forum te doen. Dat vind ik vervelend. Ik respecteer hun mening ook.

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 23:07

Aqua8horse, je weet dat ik je in pb al het een en ander heb gevraagd. Ik heb met veel interesse je pb gelezen en geprobeert te begrijpen. Je vroeg me de onduidelijkheden even door te spelen op dat je daar wat aan kon werken. Dat heb ik gedaan. Iets wat voor mij van belang was om te weten omdat ik het wil begrijpen. Ook heb ik je een situatie voor gelegd zoals het bij mij was gebeurd om daar je mening over te geven. Op deze pb heb ik nog geen reactie gehad, en dat vind ik jammer. Ik heb er zelfs nog maals om gevraagd. jeeerste pb's gingen snel, tot mijn antwoord op je verhaal. Daarna heb ik niks meer gehoord. Terwijl je daarna nog vrij vaak op bokt bent geweest. Als dit vaker gebeurd kan ik me ook wel voorstellen dat mensen geprikkeld raken. Ik neem toch aan dat je als "bedrijf" de echt geinterreseerde mensen niet zo maar aan de kant mag zetten. Ik wil er alles van weten en proberen het te begrijpen, maar op het moment dat ik zelf met vragen kom hoor ik niks meer. Jammer

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 23:18

sherwood schreef:
Aqua8horse, je weet dat ik je in pb al het een en ander heb gevraagd. Ik heb met veel interesse je pb gelezen en geprobeert te begrijpen. Je vroeg me de onduidelijkheden even door te spelen op dat je daar wat aan kon werken. Dat heb ik gedaan. Iets wat voor mij van belang was om te weten omdat ik het wil begrijpen. Ook heb ik je een situatie voor gelegd zoals het bij mij was gebeurd om daar je mening over te geven. Op deze pb heb ik nog geen reactie gehad, en dat vind ik jammer. Ik heb er zelfs nog maals om gevraagd. jeeerste pb's gingen snel, tot mijn antwoord op je verhaal. Daarna heb ik niks meer gehoord. Terwijl je daarna nog vrij vaak op bokt bent geweest. Als dit vaker gebeurd kan ik me ook wel voorstellen dat mensen geprikkeld raken. Ik neem toch aan dat je als "bedrijf" de echt geinterreseerde mensen niet zo maar aan de kant mag zetten. Ik wil er alles van weten en proberen het te begrijpen, maar op het moment dat ik zelf met vragen kom hoor ik niks meer. Jammer


Ik ben iedere keer even op Bokt. Als ik iemand iets moet uitleggen moet ik daar even de tijd voornemen om het goed en duidelijk te doen. Dus maak je maar niet ongerust, jouw antwoord komt nog wel.

jessy
Berichten: 1041
Geregistreerd: 15-07-02
Woonplaats: Michigan, VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 23:23

Citaat:
Dat ik het in het forum, en dit heb ik al vaker gezegd, niet uit wil leggen is mijn goedrecht, daar heb ik mijn redenen voor. Dus als je werkelijk geinteresseerd bent PB dan even en PB eventueel concrete vragen als je die hebt. En als mensen dat niet willen, dat is dan hun goedrecht maar dan moeten ze ook ophouden om het wel in het forum te doen. Dat vind ik vervelend. Ik respecteer hun mening ook.


Dit is dus precies waar ik het niet mee eens ben. Als je in het forum niet wilt uitweiden over je methode, hou dan ook op met iedereen er meteen mee om de oren te slaan! Je kunt geen topic lezen waaraan jij actief hebt deelgenomen, zonder dat er door jou naar wordt verwezen. Zoals ik al eerder zei, kan ik me voorstellen dat je ernaar verwijst. Maar leg het dan uit.

Wat je nu doet lijkt op; "Pardon, dames en heren, maar ik kom u nu even een oor vol geven van mijn methode. Wat die inhoudt? Jahaa, daar ga ik het nu even niet over hebben. Het belet mij echter niet om aan te nemen dat u wel moeite zult doen om mij te begrijpen."

Dat getuigt dus in mijn ogen niet echt van respect voor de luisteraar. Het is aan degene die een idee introduceert om zich duidelijk te maken aan zijn of haar publiek. Als je vindt dat het jouw goed recht is om dat andersom te doen, (nl. het publiek mag als het zin heeft mij najagen en dan zal ik zo goed zijn om een tipje van de sluier op te lichten) dan kan je publiek treffen dat daar geen zin in heeft en daar negatief op reageert. En het is idd hun goed recht om geen moeite te willen doen want jij vraagt hun om te beginnen jouw methode als gegeven in een topic te aanvaarden!

Kilometers off-topic,

Maar dit is mijn mening en ik deel ze.