op je zit rijden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

op je zit rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-03 16:05

ik vroeg dit in het topic over sturen met zit, benen, handen. hoe rijd je op je zit? ik kreeg daar geen antwoord maar omdat ik ervan overtuigd ben dat er hier veel mensen zijn die erop kunnen antwoorden, maar een topicje.
wat doe je dus precies als je met je zit rijdt? hoe stuur je nu met je zit? ik kan op de ijslanders wel versnellen en vertragen met de zit, en ook wel sturen door de zitbeenknobbels te belasten, maar is het enkel dat of is er meer?
alle theorie graag Knipoog

Enya - Daya :-)


Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 16:15

eigenlijk precies wat je zegt. Ik stuur met mijn zit door idd de zitbeenknobbels te belasten en overgangen door mijn zit te sluiten en te openen (en dat krijg ik niet zomaar uitgelegd met een toetsenbord). Maar het is simpel te controleren: als je aan een lange teugel wendingen en overgangen kunt rijden, rijd je dus met je zit.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 17:44

Wij zijn nog helemaal ana het oefenen, maar voorlopig gaat ze van draf naar stap of van stap naar stilstaand door zwaar te gaan zitten.
Als ik zoals jij in dat andere topic al zei mijn kont opspan gaat ze harder *nog niet zo perfect als we zouden willen maar joh..voor 2 maanden*

Met afwenden moet ik nog bijsturen met mijn benen maar als ik kijk waar ik heen wilt en dus mijn gewicht verander wendt ze af of maakt een mooiere volte.

Hahahaha, wat ben ik toch geweldig goed in uitleggen he Haha!

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-03 17:51

nou ik begrijp je wel Haha!
en lielle trouwens ook. hoewel dit systeem niet werkt op manegepaarden, ben ik toch blij te ontdekken dat de theorie en een deel praktijk (op bep. paarden) er wel inzit. bedankt voor de antwoorden.

Enya - Daya :-)

Astragirl

Berichten: 2717
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Westvlaanderen, Belgïe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 18:17

Ik ga nu ook meer op mijn benen en zit rijden de laatse tijd, zodat ze lekker licht wordt in de hand. Ik ga zwaarder zitten, klein ophoudingkje en zit ietsje naar achteren, mijn benen hou ik eraf om trager te gaan, en om sneller te gaan (wat gemakkelijker is voor Assie) iets naar voren zitten, teugels ietsje nageven en efkes beendruk. IK heb gemerkt dat als je ze die zit-hulpen leert, ze veel lichter worden. Ook in de wendingen zitbeenknobbels meer uitdrukken. Ook eens zonder zadel proberen, aan de lange teugel, dan gaat dat meestal beter om eens te proberen. Haha! *LOL*

Mijn maantje, mijn sterretje...
Just remember in the winter far beneath the bitter snows
Lies the seed that with the sun’s love, in the spring becomes the rose

Nadhir

Berichten: 1293
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 08:32

Mijn instructrice zegt altijd als je overgangen maakt bijv van galop naar draf moet je net doen alsof je heel zwaar uitademt, je gaat daardoor zwaarder zitten, maar na een tijdje heb je dat door en let je der niet echt meer op en wat de rest ook zegt ben ik het mee eens!

Je bent niet sterker dan je paard, maar wel slimmer en sneller.

Berdien en Daphne: Zusjes en Kei hippe Yostipaardenmiepjes in hart en nieren!

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-03 16:01

rijden op zit is dus een groot deel automatisme. kan zeker kloppen.

Enya - Daya :-)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 bezoekers

cron