Achterhand

Moderators: A_nouk, goldenarrow, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Scott

Achterhand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-03 08:52

Nu heb ik zo'n 2 maanden een nieuw paardje (4 ,5 jr. ± 6 maanden onder het zadel) nu heb ik de laatste tijd het volgende gemerkt. Toen ik hem net had kwam ik erachter dat zijn knie als ik hem uit zijn stal haalde op slot sprong, dit is nu opgelost door hem binnendoor te laten bekappen... Volgende probleem; toen ik voor het eerst naar hem ging kijken vonden wij het knap dat zijn achterhand er zo goed onder kwam.. Nu ben ik met hem aan het rijden en is hij vaak stijf achter en moeilijk om van achter naar voren te rijden (nou is hij dat ik hem op ging halen nogal hard handig de trailer in gejaagd dus kan misschien zijn dat hij iets verrekt heeft) Met rijden is het net of hij zijn achterbenen niet omhoog trekt waardoor zijn passen achter niet afgemaakt worden. Kan dit komen doordat ik hem misschien te vast hou voor (denk ik zel) waardoor hij tegengehouden word of door last van zijn knie, misschien heeft geen goed afval van melkzuur. Graag jullie reacties. Oja 1 x in de week loop ik balkjes met hem (longeer) en dan loopt hij wel goed.....

EEn wanhopig en bezorgd type

Annetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 09:07

Misschien is hij nog niet helemaal gewend aan zoveel gewicht op z'n rug. Of je houd 'm echt te vast voor. Krijg je instructie? Moet je aan diegene vragen wat het probleem kan zijn.

Gast912

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 09:57

Ik noem maar eventjes een paar mogelijkheden:
- Je houd hem te veel vast van voren;
- Je handen gaan niet mee met de beweging;
- hij heeft last van zijn rug;
- je gaat met je lichaam niet voldoende mee met zijn beweging;
- je paard heeft slechte knieen;
- je paard heeft een slechte achterhand.
Zo maar een paar opties en zo zijn er nog wel meer te verzinnen.

Het enige goede advies is om aan de slag te gaan onder begeleiding.

Anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 18:52

Ik zou iig wel eerst de medische problemen uitsluiten voordat je het verder rijtechnisch opgaat lossen, dan heb je iig (meer ) zekerheid dat het niks medisch is en dat er gewoon aangewerkt moet worden.
Wel vreemd dat het eerst niet was.. Ik heb niet echt een idee wat het zou kunnen zijn.

(L)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie