Vraagje ?? Haflinger met onderhals

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
BenI

Berichten: 274
Geregistreerd: 09-02-03

Vraagje ?? Haflinger met onderhals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-03 10:20

Ik ben benieuwd hoe jullie hier tegen aan kijken en of jullie eventueel tips hebben. Tong uitsteken

Even wat info vooraf:
Ik heb een verzorg haflinger van 9 jaar, ik rijd haar nu sinds april (5 maanden). Op haar 3de is ze mishandeld Huilen Boos! (bij vorige eigenaar), ze hebben haar geprobeerd te beleren voor de kar. En dat is dusdanig mis gegaan dat ze haar met tuig, op en een boom achter haar aan los gelaten hebben in een binnenbak. Ze was zo in paniek dat ze dwars door de deur is gesprongen. Het gevolg is littekens op voor en achterbenen (en wat aan de zijdes maar die zijn bijna niet te zien).

Hierdoor kan ze niet gelongeerd worden. Ze valt gelijk aan en is bang voor de longeerzweep. Ik zou haar dit met rust en een helper kunnen leren. Maar daar moet ik dan toestemming van de eigenaar voor hebben, en een helper die de pony ook vertrouwt.

Maar het probleem is dat ze een enorme onderhals heeft, ze loopt met haar hoofd net als een ijslander in telgang (oke ze kan telgang, maar ook als ze dit niet doet loopt ze zo). Verward

Het gaat al iets beter. Maar als mevrouw iets niet aanstaat, is het kop omhoog en flink tempo maken.

Ik rijd haar momenteel met een rubberen ongebroken trens. Dit bit pakt ze beter op dan de enkel gebroken trens. Als ik bijna een uur gereden heb. Komt ze een beetje naar beneden en gaat ze ook beter lopen. OK dan!