zagen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 10:59

Ik zie het regelmatig bij van die zogenaamd geweldige ruiters die graag doen alsof ze binnen 5 minuten hun paard perfect hebben lopen. Dat hun paard de rug uitdrukt merken ze dan zogenaamd niet. Die "krul" moet je verdienen door je paard goed te rijden, niet door eeltplekken in zijn mond te schuren.


Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 17:58

Okkie1"]
[quote="klaasfeuth schreef:
opzich is er niet zo heel veel mis, het is pas fout wanneer het een gewoonte word.
Ik vind zagen ook niet d eolossing, maar wat is er fout aan? het ziet er niet uit als iemand de hele tijd loopt te zagen. maar datt is net zo als iemand die de hele tijd met de hakken/sporen in het paard loopt te porren.

vind ik dan weer hoor

Niet zo heel veel mis Verward
Ik vind zagen toch wel een van de grofste fouten! Is het niet de bedoeling om je paard te rijden zonder hem/haar daarbij te storen?
Wat er fout aan is, je doet het paard pijn (het lijkt mij iig niet echt aangenaam) je stoort hem in de mond, je blokkeert hem van voren etc. etc.

Mensen met onrustige benen horen naar mijn mening ook niet met sporen te rijden.
[/quote]
Klopt, Zagen is niet goed, je kunt beter melken, oftewel: spelen met de teugels en van achter actiever maken.
Dan krijg je je paard ook wel aan de teugel.
Je kunt wel zagen, maar dan is vaak de achterhand er niet onder, word je paard onrustig en het ziet er gewoon niƩt netjes uit.

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 74 bezoekers