Stelling: Een slofteugel wordt gebruikt als je...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 00:31

Laui! schreef:
2 is imo een retorische vraag en daar reageer ik uit principe niet op. Ik ben allergisch voor retorische vragen, helemaal als men denkt dat dat een stelling is...


Amen! OK dan!

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 00:40

Aqua8horse schreef:

Ik weet dat ik dat ook doe, dat slof synoniem stellen met het in de krul trekken. Maar ik denk dat dat het beeld is in deze maatschappij. Helaas, zie ik meer slechte voorbeelden dan goede...en of je dat nu wil of niet je laat je er onbewust door beinvloeden


Nou dat vind ik wel een erg vooringenomen stelling, maar dat hadden al meerdere bokkers geconstateerd geloof ik.
En je gaat je methode niet uitleggen omdat mensen beter naar de open dag hadden kunnen komen??? Oké... Verward

Als je echt zo begaan bent met paarden en jouw manier zo goed is dan zou ik toch maar een PR-cursus gaan volgen want op deze manier jaag je alleen maar mensen tegen je in het harnas dus zo overtuig je al helemaal niemand om de slof in de prullenbak te gooien!

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 03:02

Gail"]
[quote="Laui! schreef:
2 is imo een retorische vraag en daar reageer ik uit principe niet op. Ik ben allergisch voor retorische vragen, helemaal als men denkt dat dat een stelling is...


Amen! OK dan!
[/quote]


Wil iemand de kenmerken van een retorische vraag
nog eens opzoeken dan? Tong uitsteken

Als je de vraag / stelling niet wilt beantwoorden of
niet ter discussie wilt hebben: dik okee,
maar waarom zou je er de vloer mee aanvegen?

Niet sjiek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 10:16

Aqua8horse schreef:
Ik weet dat ik dat ook doe, dat slof synoniem stellen met het in de krul trekken. Maar ik denk dat dat het beeld is in deze maatschappij. Helaas, zie ik meer slechte voorbeelden dan goede...en of je dat nu wil of niet je laat je er onbewust door beinvloeden

Fijn dat je zelf in ieder geval wel inziet dat je bevooroordeeld bent en dus niet met een open geest hieraan kan mee discussieren.

Dat jij meer slechte dan goede voorbeelden ziet van slof-gebruik, zegt meer iets over de kringen waarin jij je begeeft en je eigen beperkte horizon. Misschien moet je toch eens iets beter om je heen gaan kijken en je horizon verbreden. Maar het doet me goed dat je uiteindelijk ook gevallen van goed slof gebruik erkent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 11:29

Als ik het goed begrepen heb dan heeft Aqua8horse op dit moment geen toegang meer tot bokt.nl. Het heeft dus weinig zin om nog door te discussieren, ze kan niet meer reageren.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 13:04

Lovely schreef:
Als ik het goed begrepen heb dan heeft Aqua8horse op dit moment geen toegang meer tot bokt.nl. Het heeft dus weinig zin om nog door te discussieren, ze kan niet meer reageren.


oja joh ............

Astragirl

Berichten: 2717
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Westvlaanderen, Belgïe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 13:32

wat een discussie Verward !!! Het is gewoon HOE je een slof gebruikt, je kunt er een martelwerktuig van maken, maar je kunt hem ook op een verstandige manier gebruiken, waarbij het paard wel vriendelijk leert 'mooi' te lopen.
Ik heb ook ff met martingaal gereden, tot mijn beesie het snapte. NU gaat het perfect zonder! Het moet een hulpmiddel blijven en geen insnoer'riem ofzo. Kestie van niet elke keer je erop klimt er iets aan te hangen om hem in toom te houden, zo lukt het niet. Mijn mening *LOL* Niemand kan hier oordelen vanaf de computer op iemands rijwijze met de slof goed is of niet. Dus ik oordeel over niemand, Het belangrijkste blijft dat je weet waarmee je bezig bent (op een verstandige manier), dat het paard zich goed voelt en je er plezier aan beleeft. Haha!

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 13:42

gijsenkim"]
[quote="Lovely schreef:
Als ik het goed begrepen heb dan heeft Aqua8horse op dit moment geen toegang meer tot bokt.nl. Het heeft dus weinig zin om nog door te discussieren, ze kan niet meer reageren.


oja joh ............
[/quote]

Dat komt er nou van als je je als andersdenkende in slofteugelland
alsnog een beetje bekeert.
Mooi dat ik anti blijf! }>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 13:46

Botervlieg, ik deel enkel mee dat Aqua8horse niet meer kan reageren, dat is de boodschap en niet meer. Het is dus niet de bedoeling om daar weer over te gaan discussieren.

Ann

Berichten: 13247
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 13:49

Mag ik vragen waarom Aqua8horse een ban heeft...

fokfanaat

Berichten: 20212
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 13:57

Ann schreef:
Mag ik vragen waarom Aqua8horse een ban heeft...


ik gok dat aqua8horse en Wopje dezelfde zijn en dat vanwege wopjes uitspraken er een ban is opgelegd???????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 14:01

Niet speculeren over de ban ajb. Ik heb 'm zelf niet gegeven en dus kan ik ook niet goed uitleggen wat de reden is.

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 14:13

Lips are sealed

Doei, doei

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 14:37

Word wel nieuwsschierig uiteraard Haha!

Ann

Berichten: 13247
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 14:38

Ik denk dat Zep wel uitleg kan geven...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 17:48

Ik heb aqua8horse een ban gegeven vanwege het niet houden aan algemene gedragsregels in PB. Ik heb haar herhaaldelijk gewaarschuwd maar daar is niet op gereageerd.

Ik heb persoonlijk enkele zeer beledigende PB's gehad waarin er flink op los gescholden werd. Ik ben letterlijk bestookt met PB's met allerlei uitlokkingen om met haar in discussie te gaan. Vaak over discussies die ook op het forum plaatsvonden. Herhaaldelijk vragen om hier mee te stoppen, waarbij ik duidelijk heb aangegeven de stortvloed aan PB's als erg storend te ervaren, leek alleen maar een uitnodiging tot het sturen van nog meer PB's.

Ik heb veel klachten van soortgelijke aard ontvangen van andere bokkers. Ze heeft herhaaldelijk geprobeerd om via PB bokkers tegen elkaar uit te spelen. Wie niet wilde reageren op haar PB's, of verzocht om er mee op te houden en de discussie op het forum te houden kreeg, net als ik, PB's vol met gescheld.

Na alle klachten en de dingen die ik persoonlijk met mevrouw aqua heb meegemaakt, via PB en op het forum, was voor mij de maat gisteren vol en heb ik dus een ban uitgedeeld.

Ik wil graag heel duidelijk stellen dat dit niet om de inhoud van de discussies gaat, maar op de manier waarop iemand dingen probeert uit te lokken, en ronduit begint te schelden wanneer je niet met haar mee wilt doen. Dat is niet de manier waarop je met elkaar om gaat, in het "echt" niet, en dus op bokt ook niet.

In overleg met het moderator team is vandaag besloten om aqua een ban van 3 dagen te geven. Over 2 dagen zal ze dus weer mee kunnen doen aan de discussie.

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 00:06

En daarom blijft DIT ook een leuke site. Bis.

MissStynk

Berichten: 478
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 10:00

waarom maakt iedereen zo'n ophef van het rijden met slof ? Je kan kleine probleemjes goed oplossen door te rijden met slof en als je weet hoe er mee om te gaan gebruik je m alleen wanneer het nodig is, nooit van een loshangende slof gehoord ???

ikisik

Berichten: 2784
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 09:28

MissStynk schreef:
waarom maakt iedereen zo'n ophef van het rijden met slof ? Je kan kleine probleemjes goed oplossen door te rijden met slof en als je weet hoe er mee om te gaan gebruik je m alleen wanneer het nodig is, nooit van een loshangende slof gehoord ???


Nou ik snap het ook niet hoor MissStynk, deze mensen hebben er zelf gewoon weinig verstand van... Doe jij maar gewoon hoor, je gaat heel hard vooruit, en anders nodig je de mensen gewoon een keer uit dan kunnen ze voelen waarom je met slof moet rijden, soms is het een must, maar goed laat ze maar....... Haha!

Ach gut

SisLeone
Berichten: 2867
Geregistreerd: 17-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 11:27

staat ook wel duidelijk in de topic waarom mensen er op tegen zijn. ik rij zelf ook met slof als ik kleine probleempjes moet oplossen. maar er zijn natuurlijk een hoop mensen die de slof niet goed gebruiken. en mensen die daar veel voorbeelden van hebben gezien zijn dus tegen de slof.
en tsja vanaf de computer kan men niet zien hoe jij met een slof rijdt.
ik vind het ook dat de slof een heel nuttig hulpmiddel kan zijn. maar om je heen zie je natuurlijk ook wel eens mensen rijden dat je denkt... hallo laat die slof eens wat meer los of moet dat nu op die manier. ben het wel eens met de opmerking dat er zat mensen zijn die niet eens een slof nodig hebben om hun paard aan poeier te rijden maar dat ook zonder slof heel goed voor elkaar krijgen.

In dit geval moeten de mensen die wel goed met de slof rijden er een beetje onder ' lijden".

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 00:58

Ik vind niet dta je de vloer aanveegt met een vraag die retorisch is als je zegt dat je niet van retorische vragen houdt....t is gewoon niet echt objectief, daarom.

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 04:10

In de zeventiger jaren is men het er in de universitaire wereld
al over eens geworden dat objectiviteit niet bestaat, Gail.
Hooguit intersubjectiviteit.
En da's wat anders.

Net zoals je een vraag ook hooguit retorisch kunt vinden.

Maar dit terzijde. Want off topic.

maudie
Berichten: 2
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 21:32

hallo allemaal, ik wil even mijn hart luchten als dat mag,
zeven jaar heb ik een paardje genaamd imaude gehad,ik probeerde alles te doen wat het beste voor maud was maar ondanks alles bleef ze hoesten en liep onregelmatig. door de dierenarts was ze cronisch verklaard en kon ik haar laten inslapen als ik dat wilde.je gaat je dan echt wel afvragen wat het beste voor je paard is wat je kan doen.
ik kwam auqa&horse tegen en geloof het of niet ze wilde mijn maud wel kopen en ik mocht contact houden met het paard.omdat ik zelf twee dochters heb en steeds minder tijd voor maud had leek het me veel beter.nu twee jaar later kom ik er nog steeds met veel plezier en je kent maud niet terug!!!! het is een kerngezond gelukkig paard geworden. zoiets had ik alleen durfen dromen. bedankt auqa&horse OK dan!

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-03 00:27

maudie schreef:
hallo allemaal, ik wil even mijn hart luchten als dat mag,
zeven jaar heb ik een paardje genaamd imaude gehad,ik probeerde alles te doen wat het beste voor maud was maar ondanks alles bleef ze hoesten en liep onregelmatig. door de dierenarts was ze cronisch verklaard en kon ik haar laten inslapen als ik dat wilde.je gaat je dan echt wel afvragen wat het beste voor je paard is wat je kan doen.
ik kwam auqa&horse tegen en geloof het of niet ze wilde mijn maud wel kopen en ik mocht contact houden met het paard.omdat ik zelf twee dochters heb en steeds minder tijd voor maud had leek het me veel beter.nu twee jaar later kom ik er nog steeds met veel plezier en je kent maud niet terug!!!! het is een kerngezond gelukkig paard geworden. zoiets had ik alleen durfen dromen. bedankt auqa&horse OK dan!


Graag gedaan hoor...en je weet het he, je bent altijd welkom!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 00:29

Zouden we misschien een beetje bij het onderwerp kunnen blijven?
Alvast bedankt.