alleen buitenrijden of niet?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 14:21

ik heb altijd alleen gereden met mijn vorige paarden omdat er gewoon niemand anders was die buiten reed, iedereen deed alleen en uitsluitend dressuur!

Met dit paard was het probleem dat hij niet verkeersmak was en er niemand mee wilde, dus ben ik 3 maanden met een fietser op pad geweest, toen moest ik alleen (omdat mijn fietser met vakantie was) en wat denk je: hij was superbang!

Toen had ik een logeetje en hebben we een pony bijgeleend en ben ik dus met die pony gegaan, 3 weken lang en nu kan ie ineens wel alleen!

Als het ff kan fietst er iemand mee het viaduct over de snelweg over en wacht me daar ook weer op op de terugweg (leve de gsm). Als het zo uitkomt, wil er soms wel iemand samen met me rijden met een ander paard erbij, maar ik ben zo'n bange muts die niet wil galopperen, en dus willen de meesten niet met mij buiten rijden!

deedee19

Berichten: 7931
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 15:15

Ik vind het allebei wel wat hebben. Ik rij meestal alleen dus ik vind het ook erg leuk als er een keer iemand bij is.

Aimee

Berichten: 11806
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 19:23

Mijn vorige werkgever, een bekende dressuurruiter, zei altijd dat buitenrijden goed is voor elk paard, "aber ein trainiertes dressurpferd reitet mann nur alleine im Gelände." Waarom? zijn motivatie was dat het paard alleen dan zijn eigen tempo aan kan houden, zijn er andere paarden bij dan moet elk paard zijn tempo aanpassen. Dat betekent dat de buitenrit nog geen volledige ontspanning is of een negatief effect heeft op de training. Ach, ieder z'n theorieën...

sharir

Berichten: 2576
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 09:57

ligt eraan.. meestal ga ik alleen.. en als het weekend is ofzo wel vaak met Sharirbobby. en in de vakantie als ik met sharir ga dan ga ik wel vaak met Junta_mellie... maar vind het allebij even gezellig.

Cars

Berichten: 1929
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 21:19

Meestal alleen(met gsm)....met meerdere is voor mij wel gezellig maar Quint gaat dan achter anderen proberen weg te kruipen,ook is vaak het tempo net even te hoog voor hem(ben de enigste met een ponieke Haha! ).

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 22:00

Ik moet wel, want ik heb geen bak. Ik rijd ook vaak genoeg samen maar mijn pony is wel heel mak in het verkeer, alleen hij wil niet in zn eentje weg, maar das weer een ander probleem.

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 16:49

Ik ga bijna altijd alleen, maar vind het ook errug gezellig om samen met een vriendin te gaan rijden. Om te beginnen zou ik echter wel samen gaan, zodra je paardje dan gewent is aan alle nieuwe dingen zou ik lekker alleen gaan.

Yessy

Berichten: 23025
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 20:04

Buiten rij ik nooit alleen, omdat het niet mag van m'n ouders en ook omdat ik het zelf niet zou willen. ik zie mezelf al in de sloot belanden o.i.d. en niemand om hulp kunnen vrage, waar nog bij komt dat m'n paard wel goed verkeersmak is, maar toch af en toe schrikneigingen heeft (zwarte strepen op de weg, achterliggers van trekkers en voorbijflitsende wielrenners voornamelijk). ik heb verder geen probleem dat de ander iets anders wil dan ik, dat soort dingen beslis je gewoon samen en we kennen elkaar goed en weten dus wel ongeveer wat we willen Lachen

yessie28
Berichten: 75
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 20:23

Ik rij meestal samen met mijn vriend, maar vind alleen buiten rijden ook heerlijk. Maar met een onervaren paard zou ik eerst iemand meenemen met een ervaren paard of eerst veel gaan wandelen langs de weg, hebben wij met ons "jonge" paard ook gedaan, erg veel profijt van gehad met inrijden.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 10:14

Ik ga altijd alleen of iemand gaat op de fiets mee.

tallie

Berichten: 2207
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 11:14

ik ga altijd met iemand samen.
Mijn vriend heeft liever niet dat ik alleen naar buiten ga en dat respecteer ik en snap ik ook.

passie

Berichten: 2323
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 12:35

Ik ga soms alleen en dan gaat iemand mee ligt eraan

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 13:13

Meestal alleen
Ik heb jaren alleen gereden met sharir (m'n pony), maar het laatste jaar ga ik regelmatig samen met sharir (bokker) op junta

je paard moet het wel kunnen, sommige paarden zijn zo gewend om altijd met andere paarden buiten te rijden, dat ze in hun eentje helemaal gek worden.

sharir reed altijd alleen, en toen we samen gingen rijden was hij drukker.
maar inmiddels is hij er ook aan gewend om met junta te rijden dus slooft hij zich niet zo meer uit.

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 14:51

Nooit meer!

Mijne ging dus keihard op de kletter toen er een hond achter ons aankwam (misschien een beetje ongelukkig voorbeeld), terwijl hij normaal nergens van opkijkt.

Iemand anders hier kwam een uur later dan haar pony terug. Waarschijnlijk is ze buiten bewustzijn geweest.

Dus, helemaal als het de eerste keer is, zou ik een ervaren paard meenemen!

bloemkooltje

Berichten: 2143
Geregistreerd: 18-04-02
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 14:55

ik rij nooit alleen. er zijn of andere paarden bij, of er is iig 1 fietser bij. mijn pony loopt niet graag alleen, dus voor haar (en vooral als steuntje voor mezelf Schijnheilig Haha! ) gaat er iemand mee op de fiets.. moet ook zeggen dat ik het een stuk gezelliger vind als er iemand mee is. voordeel van iemand mee op de fiets: tempo van pony wordt aangehouden en als er wat gebeurd heb je iemand zonder paard die je kan helpen

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 15:41

Ik ga meestal alleen, maar als er toevallig iemand is die mee wil vind ik dat ook heel gezellig.
Het voordeel van alleen gaan is dat je lekker zelf je tempo kunt bepalen en hoe lang je gaat. Als je met meerderen gaat moet je altijd even aanpassen en ook nog wel eens ergens achter rijden en ik rijd zelf het liefst voorop!

Kim82
Berichten: 908
Geregistreerd: 12-12-02
Woonplaats: ENSCHEDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 15:45

Ik rijd ook bijna altijd alleen. Wel met gsm en ik laat altijd even weten welke route ik neem. Soms gaat de eigenaresse mee met de fiets of met haar andere paard. Mijn zusje en vriend vinden het ook wel leuk om af en toe mee te gaan.