LDR-DR-VWNW--> foto's

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 12:44

Heb het hele topic ook nog eens doorgelezen, en nu heb ik een vraag. Wanneer is een paard wat vwnw of rond en diep loopt, níet op de voorhand?
Op de meeste foto`s die ik heb gezien was het achterbeen er toch behoorlijk bij, dus ook een goed ruggebruik lijkt me. Wat is dan het probleem? Ik heb hier zo geen goede foto`s, maar als ik rij, probeer ik ook eerst laag en diep te rijden. En daarna meer omhoog, maar toch meer diep. Probleem is dat Kore dan vaak gaat rennen, en dan dus wel op de voorhand duikt. En dat is weer te voorkomen door veel overgangen te rijden, maar dat is weer een ander onderwerp...

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 12:54

Citaat:
Pipo

Onmogelijk, kijk maar eens goed naar het exterieur van een paard. Neus op de grond en achterbeen onder de massa kan gewoon niet. Je ziet anky ook wel heel rond rijden. Maar laag lopen ze niet, het hoofd komt niet onder borsthoogte uit.



Dat is wat ik duidelijk probeerde te maken met laag diep rond, je kunt wel diep rond, maar laag gaat daar dan niet zonder dat je het ronde erin verliest.. (zie anky foto)..

Ik heb nog wel een foto van mijn paard aan de longe dat lijkt ( imo) op laag diep en rond, maar daar zie je ook dat de achterhand er niet geheel onder komt.. (maar nog wel een redelijke ronding laat zien).. Ik kan helaas zelf niet zo snel een foto uploaden om erop te zetten, maar misschien vanavond..

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 13:52

je kan best vwnw inrijden, de teugels korter nemen en het allerlostste (wat een uitdrukking) paard onder je hebben dat je kunt wensen.

je paard kan perfect constant met een hele lichte aanleuning lopen,
ongelooflijk goed z'n achterhand gaan gebruiken,
...

kortom: het maximale uit je paard halen daarmee!

Pling gewoon marcheren. Pling

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 20:11

Zo, de foto's die ik kan toevoegen:

Afbeelding
Dit is een foto die ik zelf wel mooi vond ivm het goede achterbeengebruik, maar die ik niet wilde plaatsen. Weet iemand waarom niet Haha!?

Dan heb ik nog foto's waarop je duidelijk kunt zien dat ik Saar op bijna iedere hoogte kan instellen (behalve super opgericht).

Vwnw (in mijn ogen dan Knipoog):
Afbeelding
Afbeelding

"Wedstrijdhouding":
Afbeelding
Afbeelding
Deze is wel heel duidelijk qua hoofd/halshouding, niet?
Afbeelding
En hierop vind ik zelf haar hoofd/halshouding erg mooi. Jammer dat de foto niet op zo'n goed moment is genomen, maar ik denk dat er toch goed te zien is dat haar achterhand gebruik goed is?

Nou, kom maar op met die analyses Knipoog Haha! !

Trebho

Berichten: 65
Geregistreerd: 31-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 20:18

Op die eerste voorwaartsneerwaarts foto vind ik dat hij op de kop valt.
En van de rest kan ik weinig zeggen omdat ik het totaalbeeld niet heb gezien. Vooral foto 1 kan 2 kanten opwerken, of je hebt hem naar dat diepe toe gereden of je hebt hem in dat diepe getrokken. Voor de rest weet ik niet hoe je aanleuning is dus er is weinig van te zeggen zonder dat ik het in het echt gezien heb. Erg leuk paard trouwens. Wat voor een is het?

Avanti

Berichten: 13904
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 20:32

Anoukie: Je moet tijdens vwnw toch nog wel contact houden? Bij jou lijken ze gewoon los te hangen vooral bij de 1e bij de 2e heb wel contact. Of heb ik het mis?

( heb er niet zoveel verstand verder van hoor Knipoog )

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 20:37

Bij de eerste en de 2e hebben allebei mijn buitenteugels nog contact. Ik rijd haar zo dat ik mijn buitenteugel als contact teugel houd.

Trebho, ik heb je pb ook al beantwoord Knipoog. Ik kan haar niet in het diepe trekken ivm bloedneusgevaar dan Haha!. Mijn aanleuning moet beter, ze moet het meer gaan accepteren dat er "druk" op haar mond kan staan. Oftwel, de verbinding van achteren naar voren moet nog worden verfijnd.

Verder voor afstamming e.d. verwijs ik je graag naar het profiel van Sarabande hier op Bokt, aangezien het haar paard is. Maar wel bedankt voor het compliment Haha!!

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 21:56

wat me opvalt, is echt niet om te zaniken/of lollig te doen, als een ruiter een paard vw-nw vraagt, gaan ze vaak zelf naar voor zitten.

ik heb die reflex ook, maar dan denk ik: op je kont zitten, zitten, zitten!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 21:58

Haha idd, je wilt ook niet weten hoeveel dat dan tegen me gezegt is Lachen

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 22:00

is raar he? vind je niet? als een paard opgericht loopt zit de ruiter ook rechter automatisch. dit is ook duidelijk op de foto's te zien.

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 22:40

En dit dan?

Afbeelding
Hier komt ze wel iets op de voorhand volgens mij.

Afbeelding

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 22:44

hmmmmm je koppie nog recht ! Haha!

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 22:51

Ja, ik weet het. Erg he. Ik moet altijd checken of mijn gevoel = Trix geeft na, ook klopt. Echt heel irri want dat doet ze heus wel als ik dat voel.

Maar op die foto's heeft ze ongeveer het midden van de hals als hoogste punt. Is dat heel erg verkeerd of is daar ook een leuke naam voor. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 10:27

De eerste foto van Anoukie vind ik mooi, je ziet dat ze bergopblijft. De schoft blijft omhoog en de achterhand zakt, ondanks dat hij diep loopt. Ook de manier van trainen van Judith natuurlijk, en dat is wel mijn smaak!!

Agossie

Berichten: 16372
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 12:35

Ik vind de 2e en 3e foto's erg mooi, de eerste is veel te diep imo. Ik ben lid van Bit. Nu heeft daar een lange tijd geleden een artikel ingestaan van Branderup of Brenderup. (ruiter, niet de trailer). Hij reed een (blinde) Knapstrupper hengst Hugin. Op de foto in het artikel (dus niet die op de voorpagina) loopt het paard met zijn neus flink vóór de loodlijn, maar imo heb ik een paard nog nooit zo'n mooie aanleuning zien hebben...

Ben ook meteen 'fan' geworden van Hugin... mijn voorbeeld.... blind an twee ogen, verbrijzeld griffelbeen en nog iets aan een been.... LOPEN!!!! Top gewoon. Het is echt een voorbeeld dat je een paard niet meteen moet afschrijven...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 12:36

De eerste foto van Anoukie is ook bergop gefotografeerd, met andere woorden scheef, dus dat geeft wel een ander beeld.
Net zo dat ze 2e foto scheef de andere kant is gefotografeerd.

zo is ie recht Lachen

[img]http://members.lycos.nl/runningkawa/bokt/Saar_draf_diep[1].jpg[/img]

Maar om eerlijk te zijn vind ik bij Anouk's eerste foto, de hals niet mooi rond lopen.
Wat vinden jullie daar dan van op die foto?

Niet om af te kraken, want mij lijkt voor de rest die combinatie mooi te lopen hoor Lachen
Maar gewoon om van te leren, waar imo dit topic toch ook voor is

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 13:04

Ik heb die foto's ook neergezet Kawa, om er (zelf ook) van te leren, niet om afgekraakt te worden Knipoog wat imo hier ook niet gebeurt.

Ik heb die eerste foto ook nog niet eerder ergens geplaatst, nogmaals, weet iemand ook waarom? Ikzelf vind nl. wel dat het achterhandgebruik goed is op deze foto (ondanks de 30 graden toen), maar ik ben zelf niet dol op de voorkant. Al kan ik Saar in principe overal instellen waar ik wil, zolang ik het maar van achteren naar voren doe en niet op mijn hand. Want dan raak je de verbinding met achteren kwijt, waardoor ze niet meer draagt maar wel op de kop zou vallen. En dat kan nooit de bedoeling zijn.

Maar wie ziet nu het grote verschil tussen de verschillende foto's? Ze is op 3 verschillende manieren ingesteld. Wat vind JIJ nu het beste (om maar over goed en slecht te spreken)?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 13:13

Afbeelding
Deze vind ik het mooiste en ontspannenste eruit zien en lijkt hij je hand het mooste te volgen, met toch een moie achterhand.
Als is die foto ook scheef *LOL*
toch eens je fotograaf rechtrichten, haha

Bij die 2e foto vind dat het lijkt of hij op de kop loopt, maar ook daar is de foto scheef, nu in je nadeel.
En ook ik rij ook op de buitenteugel, maar ik wil wel contact houden op 2, dus gooi nooit de binnen helemaal los,maar goed, dat is dus gewoon een andere manier van trainen.

En de wedstrijd foto is gewoon erg netjes, maar gelof dat het daar hier in dit topic niet over ging.

Maar nogmaals, van foto's blijft het moeilijk, je zit geen takt enz.

Agossie

Berichten: 16372
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 13:19

Je paard staat imo op de 3e foto het best, maar jouw houding vindt ik op de 2e foto mooier.

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 13:20

Net met longeren foto's gemaakt, ik zeg er wel bij dat het niet een heel rijk bespierd paard is, dat zijn ze (en ik nu dus ook) er net op aan het trainen, hij is dus ook nog niet sterk in zijn achterhand. Toch is dit ongeveer het beeld wat ik bij vwnw verwacht. (en let niet op de benen, mijn digi is een beetje weird bezig...
Afbeelding

Agossie

Berichten: 16372
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 13:26

Joust die benen had ik graag goed op de foto willen zien. imo is hij wel mooi laag ingesteld en niet achter de ll (gelukkig), maar hij lijkt niet echt voorwaarts hier....

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 13:36

Hij was idd op de foto's niet zo voorwaarts, omdat ik dan wat meer moeite had om de zweep achter zijn kont erbij te houden Je kan op zich wel bedenken dat de onderbenen aan de bovenbenen vast horen Schijnheilig

Agossie

Berichten: 16372
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 13:44

Ik had wel zoiets in gedachten ja... HAHAHA! Haha!

Trebho

Berichten: 65
Geregistreerd: 31-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 13:54

Jacksel schreef:
Hij was idd op de foto's niet zo voorwaarts, omdat ik dan wat meer moeite had om de zweep achter zijn kont erbij te houden Je kan op zich wel bedenken dat de onderbenen aan de bovenbenen vast horen Schijnheilig


Als hij niet eens meer voorwaarts kan, moet je dan niet eens gaan kijken of dit wel zo goed bij je paard past? Misschien kun je hem anders gaan instellen en dat uitbouwen.

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 13:59

Hij kan wel voorwaarts, maar is van zichzelf liever lui dan moe, oftewel als ie kan sloffen zal ie dat ook doen. En aangezien ik longeerlijn en zweep in een hand had om die foto te maken, kon hij zich mooi onttrekken aan het voorwaarts zijn... Maar goed, het gaat hier niet om het longeren Lachen