te gevoelig voor mn been

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
hellgirl
Berichten: 162
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: brugge

te gevoelig voor mn been

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-03 00:41

nu gaat het al veel beter met jessie in de draf, ze gaat niet zo vlug meer, maar kdenk nu dat ze vroeger zo vlug ging in draf omdat mn onderbeen tegen haar aanlag. nu als ze traag gaat en k leg mn been iets aan dan is ze er direct in snelle draf weg. wat eens handig is enerzijds en anderzijds niet zo handig is.
ze mag gevoelig zijn ,maar dat vind ik wel te gevoelig en mn prive instructrice vind dit ook, maar ze heeft niet veel tijd om nog te komen in de eerste weken en zou ik er graag zelf beetje aan werken.

kan ik haar iets minder gevoelig maken aan mn been? zodanig ik mn been er niet volledig moet afhouden, wat een enorm raar zicht is en zeker niet makkelijk is !


thoroughbred

Berichten: 449
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 10:27

Ik heb laatst een welsh cob zadelmak gemaakt en aangereden. Deze deed precies hetzelfde.
We hebben hem laten nakijken en het bleek dat hij last van z n darmen had. hij was gevoelig over z n hele buikstreek.
Misschien moet je je paard eens laten nakijken,kan goed zijn dat hij een darmontsteking heeft oid.

There are only two emotions that belong in the saddle:
One is a sense of humor,
And the other is patience... John Lyons

jackim

Berichten: 596
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 18:04

=vooral niet je been erafhouden, druk lichtjes aan gaat ze te hard, dan neem je haar terug in het gewenste tempo. doe neit teveel tempowisselingen achterelkaar, daar word ze alleen maar heet van, als je haar aandrijft, en ze gaat iets langzamer dan normaal, DAN GOED BELONEN, succes

Don't take life to serious, you never get out of it alive...

starletta

Berichten: 140
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: woonplaats??? slaapplaats bedoel je ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 00:31

maar het is dus een probleem dat je paard weg vlucht voor je been. of accepteerd hij het gewoon niet . heeft te maken met nooit been ge/geven
hebben. of is het een ril paard. hij moet er gewoon mee leren leven zeg ik dan..

hellgirl
Berichten: 162
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: brugge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-03 10:25

maar aslk mn been aanleg dan is ze er vandoor in vlugge maar dan ook vlugge draf die ze vroeger heeft gebruikt in haar dravercarrière. en dan is ze dan echt niet tegen te houden!

Lientie
Berichten: 305
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 12:29

Wanneer ze ervandoor gaat in draf steek dan vooral je benen niet af maar houdt ze eraan. Om haar weer terug te krijgen zul je dan rustiger moeten lichtrijden (tegen de beweging in staan en zitten) zodat ze op je zit gaat reageren. Maar je zult je benen er gewoon aan moeten houden anders blijft ze op deze manier reageren.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 12:35

klopt,mickey deed dat ook heel erg,ik bleef gewoon mijn benen eraan houden meet ging langzamer lichtrijden,en deed ze dat netjes beloonde ik haar ook.
ook heb ik veel overgangen naar stap gereden,en van draf naar middendraf enz.
mickey was dan ook nog het ergste met de galop,dan ging ze echt hard,ik heb haar op een volte gezet en mijn benen eraan gehouden,gewoon iederen keer,erna stopte ze ermee en ging ze dus ook lekker aan de teugel lopen in de galop,iets wat lang geduurt heeft.
ik kan dus nou altijd mijn been er netjes aan blijven legen met alles,dus je moet er zoals ze hierboven ook schrijven er veel mee trainen.

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

Luci
Berichten: 916
Geregistreerd: 31-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 15:27

Johan Hamminga zei tijdens mijn ORUN-cursus in zo`n geval altijd "de langste sporen die je kunt vinden pakken" Lachen
Wat ik daarmee wil zeggen, zelf zorgen dat je simpelweg NIET je benen afsteekt.
Gewoon je kuit er netjes aan blijven houden, wat waarschijnlijk eerst het gevolg heeft dat ze harder gaat... laat dat ook gewoon gebeuren. Daar vanuit kun je dan met tempowissels en overgangen gaan zorgen voor meer controle.
Maar de enige manier om je paard je beenhulpen te laten accepteren/ vertrouwen is daadwerkelijk die beenhulpen geven.
En verder wat hier ook al gezegt werd, zorgen dat je zelf rustig blijft in je lichtrijden.

puntje puntje puntje

Larish

Berichten: 7417
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 16:50

Pony op de manege heeft dit ook.
Ik zat er op, mijn been legde ik iets wat aan en ZOEF weg paard!
Ik nam hem terug.. en probeerde mijn benen zo licht mogelijk te gebruiken. Hij trekte en trekte, klein rukje in de mond, en dat was opgelost. hij blijft nog wel gevoelig voor de been!

Probeer alles langzaam te doen..


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ubermetrics en 78 bezoekers