Onderhals wegtrainen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
naomi_s
Berichten: 1354
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 13:21

wij hebben ook een paard opstal staan wat altijd met thiederman gereden werd, z`n nieuwe eigenaresse heeft het al meerdere keren zonder geprobeerd maar hij loopt zonder dat ding echt met z`n hoofd inde lucht, je kan af en toe z`n bles zien als je erop zit. zonder is dus echt niet te doen, maar hoe krijg je dit paard weer zo dat je `m zonder hulpteugels kan rijden. het dier is zo sterk in de hals..........

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30630
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 20:13

Mijn pony doet precies hetzelfde zonder thiedeman, als hij rustig is klip ik hem los, en dan rijd ik zonder verder, hij moet langzaam aan zonder kunnen lopen.
Ik kan bij mijn pony anders zijn neus tussen zijn oren zien, en dat wil ik niet.

Kendra

Berichten: 8731
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 10:06

naomi_s schreef:
wij hebben ook een paard opstal staan wat altijd met thiederman gereden werd, z`n nieuwe eigenaresse heeft het al meerdere keren zonder geprobeerd maar hij loopt zonder dat ding echt met z`n hoofd inde lucht, je kan af en toe z`n bles zien als je erop zit. zonder is dus echt niet te doen, maar hoe krijg je dit paard weer zo dat je `m zonder hulpteugels kan rijden. het dier is zo sterk in de hals..........

Waarom zet je hem niet aan de longe aan de pessoa?

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 10:12

ga mee met Kendra: heb al heel veel plezier gehad van de pessoa. Nog handiger.. zorg dat je een roundpenn maakt (gewoon met weidepaaltjes). Pessoa gebruiken, maar zonder longeerlijn. Gewoon zelf in het midden gaat staan (of zitten). Paard traint zichzelf en is niet in 'gevecht' met jou.