help ik durf bijna niet meer te rijden!!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Duhelo

Berichten: 28526
Geregistreerd: 29-05-03

help ik durf bijna niet meer te rijden!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-03 11:23

ik zal eerst eens beginnen bij het begin
vorig jaar heb ik een wedstrijdje gereden met men lievelingspony en ervan gevallen,allemaal geen echt probleem,de week daarna mocht ik met een pensionpaard rijden en we hebben gesrongen,nu dat paard begon na de hindernis te bokken en heeft mij ervan gewmeten, sedertdien ben ik geen zon held meer in springen(behalve met dutske dan)(dutske is me lievelingspony)
daarna ben ik beginnen intensief rijden met dutske.en ik kon er naar eigen zeggen goed mee rijden,iki ben een van de weinige die dutske goed in linkergalop kan doe aanspringen. :)) .nu ja ik heb zon goed jaar lang bijna iedere week met dutske gereden.tot zon 2 weken geleden,als ik ermee rij dan moet dutske de zaterdag 2 uur lopen in plaats van 1.ik had al langer beginnen voelen dat ze het tempo in de zen lessen niet meer aankan..en plots hij kwam zo naar me toe en vroeg of dat ik zou blijven met dutske te rijden en ik zei zo van kweet het niet maar met dutske geraak ik niet verder het enige dat ze kan is stappen draven een beetje galopperen en afdraaien meer kan ze niet en hij zei zo ja we gaan volgende week eens kijken of dat je op een ander paard kan. Dus zo gezegd zo gedaan de week erna ik mocht op tornado. Tornado is een eigen paard van een vriendin in stap alles ging goed dan draf we waren 10 passen ver plots dat paard begint te bokkken en te doen,net als ik er bijna van lig stopt hij en loopt weer door,ik draaf weer dat paard begint te crossen en te bokken tot hij bij de andere paarden was en ramt het paard voor mij op de achterhand.gelukkig dat paard sloeg niet maarja.en dat was zo heel de les. bart even erop gekropen en onder hem was hij braaf ik kruip erop weer hetzelfde. Na 3 kwart moest ik hem terug zetten.
ik was daarvoor nu zo verdrietig |( alle ja bioos eigenlijk :( ,om.niet omdat ik hem moest terugzetten of omdat ik erbina hafgelegen heb,maar gewoon ik rij verdorie in gevordert en ik kan alleen maar met de makste en oudste pony van de manege rijden alle andere paarden zijn veel te moeilijk voor mij en ik durf gewoon weg niet meer op die grote paarden rijdzen :n .en ik mis dutske zo erg. :(:) ik heb er zelfs over gedacht om helemaal te stoppen mmet rijden. wat moet ik doen????? ;(
Laatst bijgewerkt door Duhelo op 12-08-19 13:12, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: naam gewist


Duhelo

Berichten: 28526
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-03 11:29

ps sorry dat het zo lang was.

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 11:32

Ik heb zelf ook een hele tijd op een manege gereden, en als je vaak op een lief betrouwbaar dier rijdt en je moet op een andere omdat die te klein of wat dan ook is geworden, dan is dat wel moeilijk..je moet er echt doorheen, wat ben ik er vaak afgevallen toendertijd, maar je leert er wel van, ook al heb ik niet goed leren rijden op die manege, ik heb wel geleerd niet terughoudend te gaan rijden als het paard brutaal wordt, gewoon doorrijden.Ik heb toen ook weleens een privelesje genomen en dat hielp ook wel...ik denk dat je er samen met je instructeur wel door komt, gewoon doorzetten hoor, daar heb je later profijt van Haha!

Wiesje

Berichten: 2911
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 11:35

Wat verwacht je anders met een naam als Tornado *LOL* (grapje )

Om te beginnen zou ik, als ik jou was, wat privelessen nemen met een groot, doch rustig paard van de manege. In deze lessen kan er dan extra aandacht besteed worden aan de dingen waar je moeite mee hebt. Je leert er heel veel van om (vooral op een manege) op veel verschillende paarden te rijden. Omdat Tornado een eigen paard is, kun je er donder op zeggen dat hij veel fijner gereden wordt en dus door jou misschien niet zo gemakkelijk na te rijden is (en dit is echt niet denigerend bedoelt). Je vriendin rijdt hem 1 uur per dag?? Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat een manege paard over het algemeen een beetje harder wordt na een aantal jaren intensief rijden. Hierdoor zijn ze voor manegeruiters makkelijker na te rijden. (ikzelf rijd ook op een manege, dus ik praat ook over mezelf he!). Je kunt door veel privelessen te nemen extra aandacht krijgen waardoor je vertrouwen krijgt. Misschien kun je met je vriendin samen enkele malen op tornado rijden, zodat je makkelijker leert hoe je hem dient te rijden. Ik hoop dat je hier iets aan hebt. en heel veel succes verder!!

EEF https://www.campingdesleng.nl
Goed dat je roddelt, dan blijf ik op de hoogte van mezelf!

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 11:37

maarja wat is bij een manege gevorderd?
als je je paard zelf in stap,draf en galop kunt brengen?
trouwens niet rot voor jouw bedoeld.
als ik jouw was zou ik gewoon op die dutske blijven rijden,als je dat fijn vind.
of een ander lief paardje pakken daar.

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 12:02

Inderdaad wat verstaan ze bij jou manege onder gevorderd?

Groetjes Miep Knipoog

* Profiel aangepast, nu met foto's *

Duhelo

Berichten: 28526
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-03 15:30

B_M en Miep, onder gevordert verstaan wij: je paard kunnen laten ontspannen doch goed voorwaarts rijden en je paard vooreerst goed onder controle kunnen houden.ook leren we de moeilijkere oefeningen zoals wijken eventueel travers meestal rijden we apart en niet zoveel meer in colenne,maar de meeste ruiters die daar in meerijden hebben eigen paarden dus op de manegepaarden dat ik kan op rijden is het tempo te hoofg en zijn deze paarden niet genoeg gedresseerd.
en van dutske ik wil eigenlijk er niet meer op rijden omdat ze ten eerste : niet genoeg kan, ten tweede te ouid word en niet meer mee kan, en ik kan het haar niet meer aandoen om ook regelmatig eens te springen enzo.
Wiesje: tornado was eigenlijk opgeleerd als springpaard (ge voelt da ook) en ze rijdt hem zelf ongeveer 2 maal per week een half uurtje in de manege, nu en dan loopt hij een uurtje mee in onze lessen, :n zazterdag is zij zelf er na mij opgekropen en dat gaf geen problemen :? (maar ze had hem nadat dat ik erafgegaan ben weel een halfuur aan de longe doen galoperen _-:( ).nuja die naam past wel bij hem, toen hij bij ons kwam dulde hij bijna niemand op zen rug.(wel nog mooi om te zien, een mooi sterk paard). :o
Ctal,men instructeur zij ook van we gaan ook eens samen kijken .maar zaterdag zit ik zo ook weer bij nicky (een betrekkelijk kleine haflinger tussen al die grote dure paarden) :D .en priveles volgen is niet echt een optie (ik moet men lessen zelf betalen en priveles is veeeeeel te duur |o )
nuja ik ga zien wat er gebeurt en erg bedankt voor jullie reacties , ben weer beetje opgefleurd :j
Greetz dutske

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 19:18

En stel je voor dat die Nicky geweldig is Haha!
Ook al is het "maar" een klein haflingertje tussen allemaal dure grote paarden Knipoog

Zou helemaal een feest zijn als je het met haar helemaal perfect kan vinden en je lekker op haar verder kan.
Dan ben je pas echt gevordert

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 20:08

Het kan ook de spanning zijn van de verandering (veel op dutske gereden), en elke paard "loopt" anders. Zo heb ik op een paard gereden waarvan het wel zo leek dat ie vijf benen had (en nee, t'was geen hengst Haha!)! Met die kon ik ook niet overweg terwijl het op een ander pony'tje juist heel vlot ging. Overgaan van een pony naar een paard is zowiezo al een behoorlijke stap hoor!

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdagingā€¦ & een kans om te genieten.

Ode

Berichten: 1537
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 08:08

je moet ook niet meteen verwachten dat alles het zelfde was als op dutske.jij moet wennen op een ander paard.ik denk ook echt dat het door je zelf komt(hoe hard dat ook klinkt).misschien kom je niet zelf verzekerd over ofzo.hoe dan ook,ik denk dat je het wat tijd moet geven en niet na 3 x al moet opgeven.

succes

rider

Berichten: 2010
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 12:27

Het lijkt er idd op dat je veeeeel te weinig zelfvertrouwen hebt ( niet rot bedoeld, maar zo kom je wel over). Als die Tornado zich zo bij jou gedraagd, zal het waarschijnlijk aan jou liggen. Als je bijvoorbeeld ( ik zeg niet dat dat bij jou het geval is) met knikkende knieeen naast een paard staat en er al bang voor bent voordat je erop zit. Paarden voelen dat aan, dus op het moment dat je bang bent of zenuwachtig zal een paard dat van nature al een beetje moeilijk is zeker van die situatie gebruik maken en proberen je eraf te gooien. Als je je niet ernstig bezeert moet je er gewoon gelijk weer opgaan, maakt niet uit hoe vaak je er per les wordt afgegooid. Verder moet je gewoon ook weten wat je moet doen in zo'n situatie. Vraag raad aan vrienden of aan je instructeur. Ik kan je misschien ook wel een tip geven, weet niet of je er wat aan hebt:
Ik rij zelf in de manegeles ook een heel moeilijk paard, bijna niemand wil erop rijden omdat hij erg onberekenbaar is en als een mustang kan bokken. Ik ben een van de weinige die er eigenlijk zelden of nooit vanaf gegooid wordt, wat eigenlijk alleen maar ligt aan het feit dat ik niet bang van dat paard ben. En hier komt dus mijn tip: op het moment dat het paard begint te bokken trek ik gelijk zijn hoofd omhoog, geef hem een tik met de zweep ( als het nodig is) en drijf hem gelijk voorwaarts in draf of galop. Als je een paard dwingt om voorwaarts te gaan maak je het hen moeilijker om te bokken.
Wees er verder altijd op bedacht dat een paard een onberekenbaar dier is: je kunt nooit voorspellen wat ze gaan doen, tenzij je een paard door en door kent. En zelf dan...
Twijfel gewoon niet teveel aan je eigen kwaliteiten en blijf zeker niet alleen op die Dutske rijden. Een moeilijker paard zal je misschien een keer afgooien. Nou en? Als je bang bent om te vallen kun je ook valcursus nemen. Dan leer je gelijk hoe je kunt voorkomen ( in de meeste gevallen) dat je echt gewond raakt als je van een paard valt. Op een geven moment zul je die moeilijkere paarden met evenveel gemak kunnen rijden als Dutske. Het is alleen een kwestie van wennen. En dat kan in het begin best moeilijk zijn.

~ sorry voor het lange antwoord, was een beetje op dreef Knipoog

Duhelo

Berichten: 28526
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-03 10:08

bedankt allemaal voor jullie antwoorden!!! Knipoog
Sily:nicky is inderdaad geen slecht paardje,ik heb er zaterdag mee gereden (ow ja,het is een hij(ruin) Haha! ) en het ging nog redelijk goed,(heb hem zelfs in een draf gekregen dat de verkorte draf moest voorstellen )alleen,nicky is zon 1m40 en die andere paarden gem 1m70 Verward .en met nicky is het zeeer moeilijk het tempo volgen (zeker in doorzitten }> ) nu ja volgende wek zit ik er weer op en we gaan dan wel zien.
voor alle andere schrijvers (zal in 1 keer antwoordeen is veel korter Knipoog )
het ligt misschien ook aan het feit dat ik me op een pony (wel een grote pony weliswaar min. 1m45) veeel veiliger voel , geborgener (de grond is ook veel dichterbij he Haha! )en dat van dat bokken : tornado had net een beetje meer macht dan ik en bokte niet om me eraf te krijgen, maar het werd te gevaarlijk inverband met de andere paarden. Boos!
dusse.nuja bedankt voor alle reacties.
greetz dutske Pling

Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 16:27

ZO te horen gaat het dus al wat beter!

Heb niet echt een tip voor je, maar wil wel even mijn eigen verhaal vertellen!
IK begon met rijden toen ik een jaar of 9 was( ik geloof bijna 10 )
Ik heb toen een jaar lang alleen op van die super brave manege paarden ( jaja echt paarden! ze hadden daar namelijk geen pony's ) Die paarden sjokten wat achter elkaar aan, af en toe brak er eentje uit de rij ( dat was dan ook wel het spektakel van de week Haha! )
Toen gingen we verhuizen, en kwam ik op een manege met wat minder brave paarden. Er was 1 lievertje, maar die was al voor een jonger meisje bestemt. Ik moest dus op een wat wildere pony. IK was helemaal niks gewend ( en reed toch al wel een jaar ) Dus ik heb huilend die les uitgereden ( het was een nogal slimme pony die meteen door had dat ik wat onzeker was, en nam dus gewoon de hele tijd een loopje met mij ) Die weken daarna was ik elke les weer al uren van te voren zenuwachtig 'op wie moet ik deze keer weer'
Met veel vallen en opstaan heb ik mezelf elke week door die lessen gesleept ( nu ik er zo over nadenk, heel raar dat ik nooit gestopt ben! )
Had toen inmiddels een verzorgpony ( waaronder 1 shetlander die ik zelf 'even' inrijden Clown een wonder dat het goed is gekomen, ik had nog lang niet genoeg ervaring om een paard in te rijden maar goed. Ben er in die eerste inrijweek ook een stuk of 9 keer afgevallen Haha! ) Maar door al dat soort dingen wass ik wel stukken zekerder geworden! Was niet zo bang meer en al die mangepaarden die eerst met mij op de loop gingen waren nu echt van die lievertjes! ( denk dat bij jou het probleem ook zit in de onzekerheid )
Toen kreeg ik mijn eerste eigen pony ( ik was 12 a 13 ) Dat was een arabiertje met ongelooflijk veel pit en een verschrikkelijke crossknol!
Ik crosste daar gewoon mee door het weiland en sprong alles wat los en vast zat! Zoiets had ik dus 2 jaar geleden echt niet kunnen denken!
Dus met een beetje doorzetten, komt het helemaal goed!

(L)

Duhelo

Berichten: 28526
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-03 00:16

dag Anne,
vooreerst sorry dat ik zo laat nog reageer, maar ik hebbijna 2 weken zonder internet gezeten Boos! .(heb nu adsl veeeel beter)
bedankt voor jouw verhaal. ik heb nu inmiddels al 3-4 maal met nicky gereden en het beterd dus wel echt(alleen het volgende probleem is nu dat nicky zer populair is en dat je bijna moet vechten om ereens mee te kunnen rijden Verward ) nou ja, voor volgende week zaterdagsta ik nog met niemandop de boek(je mag zelf depaarden kiezen waarmee je wilt rijden)
nu zal het waarschijnlijk of heidizijn(dat zie ik wel zitten! *LOL* ) of balkanceur (waar ik bang van ben)
nu ja ik zal welzien.
Nogmaals iedereen bedankt voor jullie reacties, kruip nu al zonder angst op nicky dus de hoop is nog niet verloren Haha!
Greetz dutske

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 12:48

Hoi Dutske,

Fijn dat Nicky zo meegevallen is.
Je kan toch vragen of je hem voor de eerstkomende tijd vast mag zetten voor jezelf?
Deden wij vroeger op de manege ook, als het klikt zowel prettig voor jou als voor het paard.

Ik heb zelf ook een haf en die doet naar mijn idee kwa tempo niet veel onder voor de grotere paarden.

En als jij op Nicky je zelfvertrouwen lekker kan opvijzelen en weer een stapje verder kan komen als met Dutske gaat het toch allemaal goed?
Over een tijdje probeer je het weer eens op een groter paard.

En in haffies zit ook een behoorlijk karakter, en als je daar dus goed op kan rijden en mee kan lezen en schrijven ben je al een stap verder.

Nou ik hoop een zelfvertrouwen boost voor jou Knipoog
En succes ermee

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Duhelo

Berichten: 28526
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-03 13:08

sily,ik zou zeer graag nicky effe vastzetten voor mijzelf , maar het probleem is dan weerda sfeer in de manege onder de menegeruiters zelf, Verdrietig ik heb daar wel een groepje vrienden, maar ik ben toch een beetje het buitenbeentje omdat terwijl de anderen aan het babbelenenzo zijn dat ik liever dutske of een ander paard ga poetsen *LOL* , en zij willen ook op nicky omdat hij nog al regelmatig eens bokt of zo en ja(ze vinden dat leuk Verward , de sfeer wordt er niet beter op. nuja
hoe groot is jouw haf? Knipoog
nicky is zon meter 35-40 denk ik.en zijn pasjes zijn zeeeer kort! Haha!
ohja nog leuk detailletje, gisteren(zaterdag) hebik dus weer gereden met nicky, en we moesten indraven en plots na een paar passen stak nicky zen nek zo heel ver vooruit (horizontaal wel) en hij begon plots sneller en sneller te lopen Tong uitsteken , ik kon hem dus niet inhouden voor een tragere draf (naar stap ging wel Verward )maar zodra ik weer aandraavde deed hij weer hetzelfede?! Lachen ik heb hem danmaar laten doen en na een eindje kwam hij zelf erug in arbeidsdraf en ging het weer goed? Verward
iemand al iets dergelijks meegemaakt? Lachen
greetz dutske Knipoog

spoekie

Berichten: 2406
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 13:45

gewoon doorzetten.....en anders kom je toch een keer op Forrest rijden Haha!

OIk ben soms een beetje raar...Maar wel lekker!O

spoekie

Berichten: 2406
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 13:45

nee maar zonder gein..gewoon doorzetten als je op zo`n paard blijft rijden leer je vanzelf hoe je hem wel aankan (heb ervaring!)

OIk ben soms een beetje raar...Maar wel lekker!O

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 23:47

dutske schreef:
sily,ik zou zeer graag nicky effe vastzetten voor mijzelf , maar het probleem is dan weerda sfeer in de manege onder de menegeruiters zelf, Verdrietig ik heb daar wel een groepje vrienden, maar ik ben toch een beetje het buitenbeentje omdat terwijl de anderen aan het babbelenenzo zijn dat ik liever dutske of een ander paard ga poetsen *LOL* , en zij willen ook op nicky omdat hij nog al regelmatig eens bokt of zo en ja(ze vinden dat leuk Verward , de sfeer wordt er niet beter op. nuja
hoe groot is jouw haf? Knipoog
nicky is zon meter 35-40 denk ik.en zijn pasjes zijn zeeeer kort! Haha!
ohja nog leuk detailletje, gisteren(zaterdag) hebik dus weer gereden met nicky, en we moesten indraven en plots na een paar passen stak nicky zen nek zo heel ver vooruit (horizontaal wel) en hij begon plots sneller en sneller te lopen Tong uitsteken , ik kon hem dus niet inhouden voor een tragere draf (naar stap ging wel Verward )maar zodra ik weer aandraavde deed hij weer hetzelfede?! Lachen ik heb hem danmaar laten doen en na een eindje kwam hij zelf erug in arbeidsdraf en ging het weer goed? Verward
iemand al iets dergelijks meegemaakt? Lachen
greetz dutske Knipoog


Tsja, als jij je probleem uitlegt aan de anderen zal een beetje persoon wel begrip hiervoor kunnen opbrengen neem ik aan?
En daar komt bij, als jij Nicky reserveert wat dan nog?
Als jij een paard mag reserverev mag iedereen dat doen, dus een uitzondering ben je niet.
Heb ik vroeger ook gedaan maar dan met reden dat ik een wedstrijd wou doen met dat paard.
Mijn haf is afgelopen zaterdag gemeten op 1.40 precies.

Verder moet je het maar gewoon zonnig inzien joh, misschine kan jij de pasjes van Nicky iets verruimen?
Als ze kort zijn zullen ze wellicht nooit superruim worden, maar iets moet lukken.

En zo kan je je streven steeds iets hoger zetten *ja ik ben ook als de doods geweest na mijn overstap op paarden en het opzijzetten van mijn lievelingspony Rusty omdat die te klein werd Haha! *

Gewoon rustig aan en met kleine stapjes naar voren.
Zelfs een ZZ ruiter leert nog steeds en ook niet alleen met de beste paarden van stal.

Kan het zijn dat die op het moment dat die harder gaat draven hij het bit vastpakt en probeert te ontsnappen?
Wij hadden vroeger een paard op de manege die pakte het bit beet, strekte zijn nek helemaal uit en ging harder lopen, totdat de teugels helemaal loshingen of hij mocht gaan stappen.
Misschien heeft Nicky dat ook?

Succes.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

blufy00
Berichten: 40
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 12:52

Kijk eens of je een instructriece vind die je prive les wilt geven. Je leert dan zoveel sneller omdat je dan alle aandacht krijgt en niet zoals in de manege les je met 10 of meer mensen rijd en er afentoe naar je gekeken word !! Denk dat dit wel een goede oplossing is krijg je ook sneller je vertrouwnen terug !! Succes verder ermee Knipoog

Hilde_92

Berichten: 2680
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 15:39

Ik denk dat er toch wel iets is omdat de paarden steeds bokken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 13:45

Ik heb een paar jaar geleden ook zo'n periode gehad dat ik absoluut niet meer durfde te springen.
Dat kwam omdat ik toen bij een manege reed, waar ze mij overal de schuld van gaven. Ik reed op een paard die er al vandoor vloog als hij een hindernis zag, laatstaan een bak vol hindernissen.
Hij deed dit bij iedereen, maar wat zeiden ze tegen mij:

Dat komt door jezelf. Jij hebt dat gedaan.

Toen ik had gezegd dat ik er niet meer op durfde beweerden ze ook nog dat ik andere kinderen allemaal bang had gemaakt!

Maargoed, ik rijd nu al een aantal jaren bij een andere manege (waar ik overigens nooit problemen met iemand heb) en met veel geduld durf ik nu wel weer (hoge) hindernissen te nemen.

Ik ben nu niet meer zo''n bangerd.

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 14:08

op welke manege rijdt je dutske?
staat tornado nu ergens anders, of heeft hij ergens anders gestaan? ik denk nl dat ik hem ken (was ook een paard van een eigenaar, een jonger meisje).

verder, ik rijd heel vaak op een hackney-merrie op manege, maar ik heb mezelf voorgenomen dat ik behalve voor jumpings oid om de andere week op een ander paard rijdt.
ik zit nu in de overgevorderden (gevorderden is 150 u ervaring, ik zit aan 500 Lachen ), ik kan alle paarden rijden. ze geven mij altijd de nieuwe omdat ik gewoon op elk paard kruip, met de idee van 'we zien wel'.
met een paard als die tornado mag je niet wanhopen of gaan trekken ofzo. jij moet blijkbaar idd wennen aan andere paarden. dat geeft niet en gaat langzaamaan beter.

en van nicky, die had misschien echt zin om effe de benen te strekken?? Haha!

Enya - Daya :-)

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 14:09

blando schreef:
Ik denk dat er toch wel iets is omdat de paarden steeds bokken!


natuurlijk is er iets, ze staan op manege... wat doe je eraan he *zucht*

Enya - Daya :-)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: EmmyAJ en 41 bezoekers