verveling tijdens dressuur

Moderators: A_nouk, goldenarrow, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

jackim

verveling tijdens dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-03 18:24

Ik heb een paard van 6, waar ik in x in de week mee spring/balkjes loop, en hij doet altijd 3 x er war anders bij longeren/vrij etc.
Als wij dressuur oefenen gaat hij zich steeds meer vervelen, dit laat hij duidelijk merken door sloom te lopen/hangen/hoeken afsnijden etc.
ik rij elk rondje minstens 1 figuur. en veel afwisselende gangen, ook ik ga mij vervelen, ik wil graag dat de dressuur weer leuk word, want het is de basis voor alles, en als hij alert is kan het onwijs leuk zijn, heeft iemand tips waardoor het leuker word??
ik kan moelijk elke dag gaan springen

MirandaMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 18:39

Je hebt wel voldoende afwisseling enzo. Maar ik denk dat het komt, doordat jij de dressuur ook saai gaat vinden, dan vindt je paard het denk ik ook saai.
Probeer het zelf leuk te gaan vinden, of laat het anders niet aan je paard merken dat je geen zin hebt of dat je het saai vindt. Want dan doet hij ook minder zijn best en vindt hij het niet leuk.

Tigger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 19:24

Ik weet niet of je actief les hebt? Maar les helpt je ook vaak weer op weg...
Dat is dan weliswaar 1 keer in de week, maar het geeft vaak weer inspiratie voor de andere trainingen.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 21:02

ik denk niet zozer dat je paard het saai vindt, maar omdat je jezelf verveeld word je onoplettend en sluipen er nare gewoontes in zoals sloomheid, hoeken afsnijden etc.

Zorg dat je zelf geinspireerd blijft door bijv les (zoals tigger al zei Haha! )

daantjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 22:23

Zoals al gezegd is, les helpt je vaak goed op weg (bij mij in ieder geval wel Lachen )

En gebruik je fantasie als je aan het rijden bent. Rij veel overgangen, slangenvoltes, achtjes, gebroken lijntjes... gewoon je fantasie gebruiken Haha! Ook kun je een paar balkjes in de bak leggen, zodat je tussen je dressuur door een paar keer over de balkjes kan. Of zet emmers neer en ga slalommen. Je hebt afwisseling en je paard wordt er nog soepel door ook

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 07:41

Vaak helpt het om veel van de hoefslag te gaan op onverwachte momenten. Dus niet bij de bordjes zomaar ergens in bak. Je zal dan zien dat hij zich verbaast omdat er niet dat gebeurt wat hij verwacht. Dit zal hem allert maken. Verder kan je natuurlijk gewoon je oefeningen doen, merk je dat zijn aandacht verslapt, dan ga je meteen weer afwijken van het standaard rijden. Veel over balkjes lopen en tempowisselingen zijn natuurlijk ook goed. Succes.

De beste wensen voor iedereen die ze kan gebruiken!

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 08:01

Ja, les. En rijd je wel in de buitenbak? Mijn paarden zijn alleen vervelend in de binnenbak (kan me al weer verheugen op de winter ).

Coby10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 09:05

Ik zou denk ik ook proberen om tijdens dressuur wat meer onverwachte dingen te doen. Halthouden op plaatsen waar hij het niet verwacht en meteen weggalopperen ofzo, Rare wendingen. Is het mogelijk om zo af en toe een buitenritje te maken? Ook daar kun je proberen om hem dressuurmatig te laten lopen.

Gast912

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 09:12

Wanneer dressuurrijden niet meer is dat het iedere dag herhalen van dezelfde figuren en overgangen dan wordt het zeker saai. Vooral omdat je op die manier weinig vorderingen maakt. Door te gaan lessen zul je leren dat dressuurrijden meer is dan het rijden van voltes en overgangen.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie