zondag les van Antione de Bodt

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
shasta

Berichten: 1270
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Ede

zondag les van Antione de Bodt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-03 20:30

Heb zondag les van Antoine de Bodt.
Ben heel benieuwd hoe het gaat want het paardje een drie jarige arabier is net onder het zadel. Is pas drie keer op gereden en daarvan één keer los. Waarom ik nu al met hem naar zo'n les ga? Hij heeft een gebroken hoefbeentje gehad de breuk is goed genezen, maar hij loopt toch niet helemaal 100% zuiver. Als je hem goed actief naar voren rijd loopt hij wel zuiver dus wil ik gaag onder goede begleiding hem verder inrijden om problemen in de toekomst te vermijden. De bedoeling is dat een meisje van 9 jaar er volgend jaar mee naar de ponyclub kan.

Er is trouwen nog één plaats vrij dus als je ook wil komen rijden stuur mij even een pb (het is in Renswoude vlakbij Veenendaal)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 22:35

ik heb je ge-pb-t
Lachen

shasta

Berichten: 1270
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-03 00:55

je heb een pb terug ontvangen

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 20:17

Laat even weten hoe dat is gegaan en hoe het precies in ze werking gaat.
Wat er belangrijk is met rijden enzo. bedoel ik dan en wat hij voor specialen dingen doet met de paarden.
Ben nogal nieuwschierig..

Ojasper
Berichten: 1211
Geregistreerd: 29-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 14:27

Roxxie schreef:
Laat even weten hoe dat is gegaan en hoe het precies in ze werking gaat.
Wat er belangrijk is met rijden enzo. bedoel ik dan en wat hij voor specialen dingen doet met de paarden.
Ben nogal nieuwschierig..


Roxxie als je meer wilt weten over A. de Bodt kun je de zoekfunctie gebruiken, er zijn al een aantal topics over hem geweest (zijn aanpak, ervaringen van mensen die hebben meegereden of hebben gekeken en meningen).

jess2130
Berichten: 158
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 17:45

Leuk voor je, hopelijk komen we te weten hoe het verlopen is!
Zelf neem ik ook les met antoine en het is echt een heel goede instructeur!

shasta

Berichten: 1270
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-03 13:48

Heb al een keer eerder bij hem gereden met een ander jong paard.
Dit paard had een vorm van tying-up, er waren al vele dierenartsen en fysiotherapeuten bij dit paard geweest maar niemand kon vertellen waar de tying-up vandaan kwam. Wat wel opvallend was aan dat paardje dat je haar regelmatig in de wei onderuit zag gaan. Antoine heeft dat paard bekenen en vertelde me dat ze extreem schreef was in de bespiering. daardoor dus moeite had met haar evenwicht. Door haar scheefheid en de problemen met haar evenwicht verkrampte ze haar rug en broekspieren en dat was de rede van de tying-up.
Hij heeft mij toen geleerd hoe te werken met dubbele longe ik heb met dat paardje 3 maanden alleen gewerkt aan de dubbele longe en ben daarna gaan rijden en paardje had geen last meer van tying-up.