voet(-en) staat/n naarbuiten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CRos95

Berichten: 3382
Geregistreerd: 13-07-09

voet(-en) staat/n naarbuiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-09 22:39

HELP!

Ik heb een probleem, namelijk: mijn beide voeten staan naar buiten ik krijg ze met HEeel veel moeite naar binnen maar niet voor lang, het doet namelijk vreselijk zeer!

ik heb dit probleem wel meer op pony's dan op paarden (ik rijd op een manege waar je elke week op een andere pony/paard moet en op mijn verzorgpaard op mijn vpaard heb ik het bijna niet!)

wie heeft er tips of iets soortgelijks?

Alvast bedankt!!

Maysie

Berichten: 5705
Geregistreerd: 19-04-06
Woonplaats: Leeuwarden

Re: voet(-en) staat/n naarbuiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 23:44

Waarschijnlijk omdat je het ritme van je verzorgpaard kent. Ik zou goed werken aan je balans en onafhankelijke zit. Ga eerst in stap oefenen om je tenen iets naar binnen te zetten en let daarbij wel op dat je knieen niet gaan knellen. Want je ziet er veel die hun tenen mooi hebben maar daarvoor of daardoor wel gaan knellen met de knieen en dat is niet de bedoeling. Lukt het in draf dan ga je door naar galop en wanneer dat lukt ga je door naar draf (doorzitten). Als je voeten grotendeels gewend zijn zo te staan moet je ook even dooe die pijn heen om die spieren die je nodig hebt op te rekken. :j
Succes.

Lauraa__
Berichten: 133
Geregistreerd: 03-08-08

Re: voet(-en) staat/n naarbuiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 00:22

Het lijkt mij ook dat je het rustig aan moet oefenen, eerst is stap en als dat goed gaat zonder je knieen te knellen zoals Maysie al zegt, verder gaan met draf en daarna pas galop, Ik heb ook veel last gehad om me voeten goed te houden langs het paard en zo heb ik het ook moeten leren van mijn instructriese.

Veel succes met het oefenen.

CRos95

Berichten: 3382
Geregistreerd: 13-07-09

Re: voet(-en) staat/n naarbuiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-09 15:41

Heel erg bedankt voor de tips ik ga het proberen!

chrisje_83

Berichten: 3030
Geregistreerd: 07-06-03
Woonplaats: Zuid Beveland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 15:50

Probeer eerst goed je balans te vinden in je zadel, dus echt recht te zitten op beide zitbeenknobbels. Laat dan je benen afhangen en draai als het nodig is daarbij al je tenen wat naar binnen, zodra jij spant in je lichaam kan je niet makkelijk meer in de juiste houding blijven zitten. Heb je het gevoel als je stilstaat, ga dan stappen en daarna over naar de draf en galop.
Hoe meer je met je knieƫn en/of bovenbenen gaat klemmen des te meer je tenen naar buiten gaan staan.

CRos95

Berichten: 3382
Geregistreerd: 13-07-09

Re: voet(-en) staat/n naarbuiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-09 18:12

okee, bedankt ik ga het in ieder geval proberen

probleem is allee dat ik al best goed in balans zit...

(moet dit zonder beugels? lijkt me nl wel zo makkelijk)

chrisje_83

Berichten: 3030
Geregistreerd: 07-06-03
Woonplaats: Zuid Beveland

Re: voet(-en) staat/n naarbuiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 22:48

Dat kan, maar is niet noodzakelijk.

Claasje

Berichten: 213
Geregistreerd: 01-07-09
Woonplaats: Nuenen

Re: voet(-en) staat/n naarbuiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 10:53

Maar je beugels met een elastiekje aan je singel vast. Doe dit een paar weken en je zukt zien het wordt steeds beter. Succes ermee!

CRos95

Berichten: 3382
Geregistreerd: 13-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-09 09:29

Claasje schreef:
Maar je beugels met een elastiekje aan je singel vast. Doe dit een paar weken en je zukt zien het wordt steeds beter. Succes ermee!


wel een goede tip! alleen is het probleem dat ik ook op een manege rijd, en daar mag je niks aan de uitrusting van je pony waar je die dag op rijd mag veranderen + dat je ham niet altijd zelf opzadelt omdat hij al in de les voor jouw les rijd;)

maar op me verzorgpaard ga ik het zeker proberen!! :+

Equimotion
Berichten: 1966
Geregistreerd: 07-05-08

Re: voet(-en) staat/n naarbuiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 09:43

Als je voeten naar buiten staan draai je meestal je been al verkeerd in vanaf de heup. Je voet naar binnen draaien is dan inderdaad pijnlijk en ook niet de juiste oplossing.

Laat je instructeur eens goed naar je beenligging kijken (in stand)

CRos95

Berichten: 3382
Geregistreerd: 13-07-09

Re: voet(-en) staat/n naarbuiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 21:28

ik zal het eens vragen! bedankt voor de tips!!