Te diep

Moderators: A_nouk, goldenarrow, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Saar

Te diep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-03 20:41

Saar loopt de laatste tijd steeds beter.....alleen een klein probleempje, ze gaat heel snel te diep lopen en achter de loodlijn. Dit doet ze niet constant, want ze loopt ook heel vaak precies goed.

Maar de laatste tijd staat er steeds op mijn coupons: loopt te diep en jammer genoeg kost me dat veel punten. Naar mijn idee moet ze in het geheel met haar hals iets omhoog. Als ik mijn teugels wat langer laat dan gaat ze met haar neus naar beneden, niet zo heel ver naar voren.

Dus is er iemand die weet hoe ik dat het beste op kan lossen? Voor het beeld even een foto van gisteren.

Afbeelding

strak óf kittig htg-kersje :? _O-

:# Z1+1 :#

Fabienne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 22:17

Inderdaad voor een proef loopt ze te diep. Om een paard zo los te rijden is natuurlijk prima, als ze haar achterhand gebruikt.
Minn tip is om een duidelijk verschil te maken in je losrijden en je proefgerichte houding. Je rijdt b.v. eerst wat lager, als ie lekker soepel is probeer je hem hoger in te stellen.
Dit kun je proberen door je handen in het begin naar voren te plaatsen, zodat ze er absoluut geen druk op kan vinden. Daarnaast geef je flink been als ze probeert te zakken. Het is moeilijk om dit zo hier uit te leggen, maar werkt het wel. Alleen zal het wel wat tijd kosten, want volgens mij vind ze het erg lekker om een beetje op je hand te "hangen".
Hopelijk snap je een beetje wat ik bedoel.

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 01:48

mijn pony heeft ook wel eens de nijging om te laag te lopen met haar halshouding. Dus ik los het op met een slofje, die maak ik vast aan de zijkanten van de singel en dan door de bitringen naar mijn hand toe. Maak veel halve ophoudingen, lift mijn handen gepaard met veel drijven! Je moet hem wel opdrijven met je been, want anders blijft dat hoofd laag!
Zonder slof kan je deze hulpen ook gebruiken. Ik rij liever niet met slof. en bij verkeerd gebruik kan je het alleen maar verergeren!

Succes!!! Groetjes BounceBabe

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 19:26

Allebei je handen sluiten en hem op drijven met je been.Tot ie omhoog komt met zijn koppie.Dan geef je hem weer iets vrij met je handen.Dit blijven herhalen,dan komt het venzelf goed.

Weer spannend voor 2017: Diantha drachtig van Icellie en Zirola drachtig van Expression!!

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 12:11

Ik heb een paard van een vriendin van me gereden, die hier ook een handje van had. Maar dan ook niet echt voorwaarts zijn, heel diep lopen en des te meer tempo, des te meer ze op je handen ging hangen. Ik was dat paard de hele bak door aan het dragen. Mijn instrucitrice gaf mij het advies om te drijven (ja, wederom: drijven!) maar tempo houden met mijn zit. Dus niet echt hard door de bak gaan racen: drijven en opvangen. Als ze niet op je zit terugkomt kan je natuurlijk de teugel erbij nemen.

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 16:50

jah idd, drijven en met je zit opvangen, mn pony wil ook graag duikelen en dan voornamelijk in de stap en op concours, erg consequent zijn!

Tlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 18:59

de mijne doet het ook. ze kan niet echt evenwijdig met de loodlijn lopen. ik oefen er trouwens nu op. ofwel zit ze te hoog met der hoofd of wel achter de teugel.

rust zacht Charlie.
if you loose yourself, your courage soon wil follow, so be strong tonight ... I'v got nothing left, just an empty heart.
nieuwe fotos in mn profiel!!!

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 14:05

Interresant topic.
Wat zegt je instructie ervan?
Zelf rij ik in het begin ook altijd lang en laag, en probeer hem daarna wat hoger in te stellen door, inderdaad, te drijven. Van achteren verzamel ik hem dan gedeeltelijk (daar ben ik nu op aan het trainen). Op Bokt lees ik wel eens dat je je handen dan hoger moet doen, maar doe dit vooral niet.
Zelf ben ik geen slof-fan, ik waag me niet aan hulpteugels (tijdens het rijden). Heb je niet zo een possoa-ding voor het longeren?

Bring it on!

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 14:21

Het ziet er een beetje uit alsof ie op je hand hangt.
Het is maar een foto maar als ik zo kijk zou ik mn handen 5cm hoger en 5cm verder naar voren doen en veel naar voren rijden.
Blijf de neus eruit rijden met je been en niet teveel tegen houden met je hand..

She's my lady Lovers

Hilda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 15:39

Handen hoger en breder. Probeer dat eens. Zou niet de handen naar voren doen.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 16:05

Nistria schreef:

Dat dacht ik inderdaad ook al te zien in je vorige topic (zie mijn reactie).
Je moet trouwens wel eerst je paardje constant aan de teugel hebben lopen, maar dat zit bij jou denk wel goed Knipoog
Probeer ook veel tempowisselingen te maken.
Handen moet je op de 'normale' manier houden, en niet opeens hoger dan normaal (in jouw geval mogen ze wel iets hoger).

Bring it on!

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 19:29

Nistria schreef:

Je kunt dit testen door te 'overstrijken'. Doe je handen maar eens 20cm naar voren en kijk wat het hoofd van je paard doet.
Als het goed is blijft ja paard in dezelfde houding lopen. Is ie niet er doorheen dan denk ik dat ie in dit geval zn kop naar beneden of naar voren duwt..

She's my lady Lovers

Saar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-03 21:01

Inderdaad als ik deze foto bekijkt lijkt het inderdaad of Saar erg op mijn hand hangt, maar over het algemeen valt dat wel mee. Als ze lekker loopt kan ik ook mijn handen verplaatsen en dan blijft haar hoofd op dezelfde plaats....te diep dus Haha!

Wanneer ik meer ga drijven dan gaat ze gelijk harder en dan gooit ze dus wel in een keer dat gewicht in mijn handen. Scheve mond

strak óf kittig htg-kersje :? _O-

:# Z1+1 :#

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 21:34

Ik blijf dit topic ook volgen, ik krijg goed les, maar probeer nu ook steeds opgerichter te rijden, en dat valt niet mee Haha!

Bring it on!

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 21:37

Mijn instructeur zegt trouwens dat je je paardje niet meer ruimte moet geven dan dat jij toe staat, anders wordt hij inderdaad te lang. Dus drijven, en opvangen met je hand. Gaat hij op je handen hangen, los laten. Hij moet op zijn eigen beentjes blijven lopen.
Dit zijn de woorden van mijn instructeur, het valt niet altijd mee om het ten uitvoer te brengen (ik kan het weten), maar misschien heb je er iets aan! Cool

Bring it on!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie