Is DIT dan na een paar maandjes al beter?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 09:00

Ik vind het er echt een heel stuk beter uitzien, alleen mag de achterhand nog een heel stuk actiever. Je kan dit proberen voor elkaar te krijgen door veel overgangen te rijden en echt goed met je been naar je hand toe te drijven.
Ik vind het er echt super uitzien vergeleken met de vorige keer!

Overigens komt de oprichting vanzelf bij het verder ondertreden van de achterhand. Oftewel op moment dat jij de achterhand erbij drijft zal vanzelf de oprichting komen. Is ook logisch, als het paard er van onder beter bij komt, zal hij aan de voorkant dus iets meer omhoog kunnen komen...

Als hij hard in galop gaat trouwens niet je benen afsteken, maar juist doordrijven en dat opvangen in je zit en hand. Niet je been eraf houden, dan gaan ze vaak alleen maar harder. Op moment dat jij goed ondersteund gaat het paard ontspannen en zal je zien dat hij ook makkelijker nageeft. Zeker niet je been eraf laten omdat het paard zo hard gaat dus.

Shiloh

Berichten: 19784
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-03 10:20

dr_jacksel schreef:
Je kan dit proberen voor elkaar te krijgen door veel overgangen te rijden en echt goed met je been naar je hand toe te drijven.


Deze foto's zijn nogal uit het begin van de serie, later ben ik echt alleen maar bezig geweest met overgangen overgangen overgangen overgangen, en toen merkte ik ook wel dat het makkelijker werd, en dat zijn achterhand actiever was. Ik heb geloof ik in 1 ronde door de bak, wel een stuk of 10 overgangen gemaakt en zo. Op een gegeven moment was ze heel actief aan het been, vooral de overgang naar de galop is was toppie. En op een gegeven moment hoefde ik in de galop mezelf maar een beetje zwaar en lang te maken en IETSJE (met dus de nadruk op ietsje) meer druk met de teugels te geven en ze zat gelijk al weer in dr af Lovers

Maar goed, over dat met je been naar je hand toe drijve. Hoe moet ik dat zien Verward want dat hoor ik namelijk wel vaker maar ik kan me er niet echt iets bij voorstellen.

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 10:36

Je drijft aan (binnenbeen) en dat vang je in je buitenteugel weer op. Dus je laat zeg maar niet versnellen, maar je houdt dat op in je hand, waardoor het paard zijn achterhand onder zal brengen. (zoiets iig Haha! )

luxje

Berichten: 4807
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 13:51

ik zou de beugels iets langer maken en je hakken goed uitdrukken nu trek je ze op.
maar het is een hele grote verbetring met de vorige foto's

Shiloh

Berichten: 19784
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-03 14:42

beugels langer maken heeft geen zin, mijn knie zou niet meer op de juiste plek zitten en mijn benen zouden gaan wiebelen omdat ze geen steun meer hebben aan het zadel, en dan ben ik nog verder van huis.

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 17:43

Je beugels langer maken heeft idd geen zin omdat het is springzadel is.
Maar ik moet zeggen dat het er nu toch al een stuk beter uit ziet.