Binnenachterbeen activeren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Binnenachterbeen activeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-03 07:56

Om het binnenachterbeen te activeren moet je drijven als het been omhoog komt. Alleen ben ik gewend als ik drijf te drijven als ik zit tijdens het lichtrijden. Maar als je op het juiste been licht rijdt moet je het eigenlijk doen als je staat. Pfff beetje moeilijke uitleg allemaal zal wel weer duidelijk overkomen. Knipoog In ieder geval lukt het me dus niet om te drijven als ik sta heeft iemand hier tips voor. Alvast bedankt.


Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 08:16

Om een been sneller te maken of te activeren moet je juist niet in het ritme drijven..

She's my lady Lovers

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-03 08:22

Dat bedoel ik ook maar hoe??

Mrietjesueel
Berichten: 815
Geregistreerd: 19-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 09:11

Zonder zadel rijden zodat je beter voelt wanneer je moet drijven (je voelt de spieren in zn rug spannen), omdat je niet lichtrijd kun je drijven op elk moment. Als je eraan gewend bent kun je met zadel, met een ontzettend platte buik en overdreven sterke rugspieren weer verder Haha!

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-03 09:47

Doorzitten kan ik op dit moment niet met hem omdat hij last van zijn rug heeft. Het gaat wel beter maar ik wil hem zoveel mogelijk sparen. Enne een platte buik heb ik al.

Bodien

Berichten: 2023
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: friesland, dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 11:47

schouderbinnenwaarts is ook een goede oefening voor het binnenachterbeen

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 14:42

Is het zowieso niet meer van belang om het buiten achterbeen te activeren aangezien paarden eerder de nijging hebben daar de activiteit te verwaarlozen dan het binnenachterbeen. En anders vanuit doorzitten werken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 14:48

Nistria schreef:
Om een been sneller te maken of te activeren moet je juist niet in het ritme drijven..

Juist,
dus zodra je 1 pasje trager voelt worden geef je direct been. Je paard mag dan best eventjes naar voren schieten. Daarna vang je hem weer op.

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-03 15:16

Jippie"]
[quote="Nistria schreef:
Om een been sneller te maken of te activeren moet je juist niet in het ritme drijven..

Juist,
dus zodra je 1 pasje trager voelt worden geef je direct been. Je paard mag dan best eventjes naar voren schieten. Daarna vang je hem weer op.
[/quote]

Je bedoelt dus als hij langzamer gaat lopen? Barbiano is altijd voorwaarts en ik rij hem zelf terug en dan rij ik hem weer een paar passen naar voren vanuit het achterbeen.

Het is alleen ontzettend moeilijk om op het juiste moment het binnenachterbeen te activeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 15:22

Dan is ie waarschijnlijk niet snel genoeg op je hulpen.

op welke momenten wordt hij te traag en moet jij meer activeren?

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-03 15:32

Ik rij zelf veel overgangen. Traag wordt hij niet maar er is natuurlijk een verschil tussen goed doorlopen en weglopen.

Barbiano heeft een te korte rugspier. Mede door verkeerd les te hebben gehad etc. Van mijn huidige instructeur moet ik hem terugrijden en dan weer een paar passen naar voor rijden. En hij mag wel wat sneller op de hulpen ja. Ik moet hem nu gewoon van achter naar voren rijden dus aanleuning met het bit.

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 16:20

Wat voor een oefeningen rijd je??
Ik denk dat je in jouw geval je paard feller aan je been moet hebben, niet per se het binnenachterbeentje.

She's my lady Lovers


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bielsje, Capriootje, marion82, VuurVleugels en 11 bezoekers