Hoe voel dat een paard z'n rug weg drukt?

Moderators: A_nouk, goldenarrow, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Reem

Hoe voel dat een paard z'n rug weg drukt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-03 18:03

De vraag hoe je voelt dat een paard zijn rug wegdrukt heb ik na aanleiding van een paardje op mijn manege. Ik rij nu al ee n tijdje elke week op hem en het gaat niet zo goed. Hij loopt in het begin vam de les erg onregelmatig (teugelkreupel), maar ik moet dat altijd wat voorwaarst en hem proberen nageefelijk te rijden. De ene keer gaat dat beter dan de andere keer, maar als ie nageeflijk loopt, dan worden zijn passen ook regelmatiger en ruimer. Nou kreeg ik laatst een opmerking van m'n instructeur dat hij wilde dat hij altijd zo nageeflijk loopt en niet zijn rug weg drukt. Want het gaat echt bergafwaarst met hem.

Als ik hem rij dan drukt hij blijkbaar zijn rug (meestal) niet weg, maar hoe voel je dat nou eigenlijk?
Als ik zonder zadel zit, dan voel ik het geloof ik wel. Het is toch dat de rug boller wordt al ie zich ontspant en als ie 'm weg drukt dat de rug hol wordt? Maar ik rij op hem altijd met zadel, en de mogelijkheid om hem een keer zonder zadel te rijden is er niet.

"Ubuntu: I am what I am because of who we all are"

Jacksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 18:26

Ook met zadel voel je dat. Op moment dat een paard zijn rug wegdrukt voel je hem helemaal stijf worden en zit je een heel stuk minder lekker. Het paard gaat dan veel meer hobbelen zeg maar.

On and on the rain will fall, like tears from the stars...
When you're lost, hurt, tired and lonely something beautiful will come your way

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie