galoperen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
hellgirl
Berichten: 162
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: brugge

galoperen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-03 14:14

mijn paard wil maar niet galoperen, de vroegere eigenaar vertelde me dat dit nooit aan hem is geleerd. is het nog makkelijk om op 8jarige leeftijd hem nog te leren galoperen?

en hoe kan ik dit doen, k heb dat nog niet gedaan, het is mn eerste paardje .


Imre

Berichten: 14198
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 16:59

er zijn veel topics over galopperen, moet je even met de zoekfunctie opzoeken! Staat vast wel iets nuttigs bij! In ieder geval kun je het beste beginnen het aan de longe aan te leren! Als dat goed gaat pas onder het zadel!

peggel

Berichten: 1134
Geregistreerd: 12-03-03
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 17:21

eerst leren aan de lijn op je stem, dan onder t zadel op je stem en dan pas op je hulpen. kan nog wel bij 8 maar is wel moeilijk. heb t zelf ook moeten leren aan n draver....weet waar je aan begint....je voelt je net n milkshake in t begin.

Bodien

Berichten: 2023
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: friesland, dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 09:21

als je paard tot 8 jarige leeftijd nooit onder het zadel gegalopeerd heeft is het moeilijker voor hem om het aan te leren
laat er eens een prof. op rijden
neem er in ieder geval deskundig les bij

Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 12:54

Ik zou het ook aan iemand anders vragen, vooral omdat je het zelf ook nog nooit hebt gedaan, en een paard van 8 leert het niet zo snel meer...
succes ermee!

(L)

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 20:04

oja, ik ben het wel met de rest eens, maar nog een dingetje, ELK paard kan galoperen, dus die van jou ook. het zal misschien een beetje tijd in beslag nemen voor hij het ook onder het zadel doet, maar hij moet het kunnen.

suc6 ermee.

greetz jef

je leven is meer waard met een bretons trekpaard! :D

palousa_boy @ [HTT] Ons project in Frankrijk

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 21:03

De galop is een natuurlijke gang voor een paard, het is een vluchtdier en de snelste gang is nu eenmaal de galop. Zelfs de beste dravers springen nog wel in galop (en worden dan op de baan gediskwalificeert). Mijn aanspringmanier: in draf gaan doorzitten, binnenteugel iets verkorten en binnenbeen achter de singel iets aandrukken. Dit doe je het best in een linkerwending, dat maakt het makkelijker om in de juiste galop aan te springen. En andersom natuurlijk. Ieder paard heeft een goede en minder goede kant, probeer de galop "te leren" aan zijn goede kant. Dat merk je ook al vaak met het lichtrijden, op het ene been rijdt prettiger dan op het andere. Zodra je paard harder begint te draven gas terugnemen want dit is niet de bedoeling.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense en 28 bezoekers