Wiebelbenen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Brendahorseslover

Berichten: 545
Geregistreerd: 16-01-02
Woonplaats: Zeist

Wiebelbenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-03 20:08

Boos! Ik kan mijn benen niet stil houden, zucht... Frusty
Ik drijf als het ware constant, in plaats van mijn been mooi stil te houden en pas te drijven als ik wat wil... gevolg hiervan is natuurlijk dat zo'n paard wat afgestompt raakt Scheve mond
Ik doe dat drijven ook niet bewust, maar als ik mijn been stil wil houden gebeurt het toch alsnog
Alleen in stap wil het nog wel lukken als ik er op let, maar in draf en galop

Iemand tips???

Druk druk druk... Knipoog


SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 21:24

ja, ik wee niet of je het gaat doen, of dat je er de mogelijkheden voor hebt, maar je zou eens zonder zadel kunnen gaan rijden, dan ben je je meer bewust van je zit, en ondersteunt het paard je meer, ook sta je volledig in contact met het dier,
hiervan krijg je een veel onafhankelijkere zit, ik deed het vroeger ook, zonder zadel leerde ik het af,
alleen ik ben daarna altijd zonder zadel blijven rijden,
je kunt het een sgaan proberen.
succes

* Wil jij een karakteranalyse van jouw paard!?
* Kijk dan op: http://www.karakteranalyses.nl
* Voor meer informatie mag je me een pb sturen

peggel

Berichten: 1134
Geregistreerd: 12-03-03
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 21:25

doe je beugels wat korter dan wordt het moeilijker om veel te bewegen. hielp bij mij erg goed. probeer t eens

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 21:43

als dat kan je beugelriemen onder de zweetbladen leggen of heel de tijd iemand er iets van laten zeggen.

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 22:41

Controleer eens hoe lang je beugels zijn? Als je been gewoon ontspannen afhangt horen je beugels ongeveer bij je enkels te zitten. Iets langer mag, veel langer niet. Verder moet je goed erop letten dat je je benen ontspannen hebt, maar dat ze niet los hangen. Dus je moet ze nog wel wat onder controle houden.

On and on the rain will fall, like tears from the stars...
When you're lost, hurt, tired and lonely something beautiful will come your way

Sansjo
Berichten: 127
Geregistreerd: 18-03-03
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 17:32

Ik heb dat ook een tijdje gehad. Tot ik bij mijn fysiotherapeut kwam en die mij adviseerde om oefeningen voor mijn benen te gaan doen om mij spieren te versterken. Dit doe ik nu 2 maanden en sindsdien gaat het veel beter. Mijn beenspieren waren dus niet sterk genoeg.

MissM

Berichten: 508
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Aan de Dijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 20:38

Sansjo schreef:
Ik heb dat ook een tijdje gehad. Tot ik bij mijn fysiotherapeut kwam en die mij adviseerde om oefeningen voor mijn benen te gaan doen om mij spieren te versterken. Dit doe ik nu 2 maanden en sindsdien gaat het veel beter. Mijn beenspieren waren dus niet sterk genoeg.


Ik ga even heel nieuwsgierig zijn: kun je een beschrijving van die oefeningen geven? Ik heb namenlijk zelf ook het idee dat ik daar wat aan zou kunnen hebben, ik ken dat gevoel van brendahorselover ook precies ik wil m'n benen zo graag stil houden maar het lukt niet!!!|o

Brendahorseslover

Berichten: 545
Geregistreerd: 16-01-02
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-03 21:15

Citaat:
Als je been gewoon ontspannen afhangt horen je beugels ongeveer bij je enkels te zitten.

Heb ik hoor Knipoog
Citaat:
als dat kan je beugelriemen onder de zweetbladen leggen

Bij mijn bijrijdpaardje zit dat dus ook zo onder die zweetbladen plus dat dat een dressuurzadel is... ik zit heerlijk op dat zadel en mijn benen zijn ook veel stiller...

Maarja, met een veelzijdigheidszadel van de manege wil het niet echt lukken Lips are sealed

Druk druk druk... Knipoog

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 21:24

Haha maar dan noem je ook zadels... Die zadels daar zitten gewoon niet, helemaal niet als je een dressuur gewend bent Haha!

On and on the rain will fall, like tears from the stars...
When you're lost, hurt, tired and lonely something beautiful will come your way

Brendahorseslover

Berichten: 545
Geregistreerd: 16-01-02
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-03 21:31

Okay Knipoog zit wel wat in...
Khad mijn beugels 2 weken gelee op dressuurmaat gedaan, dom natuurlijk... merkte dat het niet zat en veels te lang was dus ik maak het korter... zegt Henry, die vent die les geeft nu Jeroen er niet is maar zelf niet eens kan rijden... ze zitten net zo mooi op dressuurmaat... en ikke zo: maar dis geen dressuurzadel Boos!
Hij echt zo kijken, euuuuuhm, neej neej, is een veelzijdigheidszadel he... nou vooruit, ik zal erdoorheen kijken...
Pfffff

Druk druk druk... Knipoog

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 21:37

*zegt maar niets* je weet hoe ik er over denk...

On and on the rain will fall, like tears from the stars...
When you're lost, hurt, tired and lonely something beautiful will come your way


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Binau, GrapeshotBot en 37 bezoekers