Te diep lopen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Te diep lopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-03 09:49

De laatste tijd loopt Camilla flink te diep, en gaat ze onder me uit lopen. Zondag heb ik selectiewedstrijd enw il ik ons van onze beste kant laten zien.
Helaas heb ik voor die tijd geen les meer. (alleen clubles)
Ik weet dus zelf niet echt hoe ik het op moet lossen.
Ik stap haar rustig los, en laag. Veel wendingen enzo, zo maak ik haar lekker los in haar hals. Ik pak haar dan wat op en draaf aan. Gelijk loopt ze dan onder me vandaan, duikt zo diep dat ik amper nog wat in mijn handen heb. Ze draaft sneller, begint te strekken en vervolgens springt ze aan in galop.
Dit doet ze pas sinds zondag.
Wat moet ik precies doen om haar niet zo diep te laten gaan en om te zorgen dat ze bij me blijft?


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 10:25

Niet te veel naar beneden rijden, en met buitenteugel proberen haar op te vangen in het draven. Dus gewoon een paar keer tijdens het draven gewoon je buitenhand een paar keer te sluiten (geeft niets als ze daarbij effe naar buiten komt te lopen met haar neus). met de binnenteugel doe je niets. Alleen met buitenhand ophoudingen maken heeft vaak op zo'n moment meer impact dan met 2 handen. Uiteindelijk is het wel de bedoeling dat je de binnenteugel weer gaat oppakken en met 2 teugels gaat rijden met evenveel druk. MAar dat komt pas als je camilla in een ontspannen tempo hebt lopen en er fatsoenlijk met je been aan kan komen zonder dat ze wegschiet.

De hond is de betere mens

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 12:49

Het diep lopen vind Camilla schijbaar erg fijn, zo wordt ze waarschijnlijk niet zo moe en kan zelf meer bepalen wat ze wil doen. In het begin los rijden laag is niet verkeerd, maar als je het maar op de goede manier doet.
Ik denk wat Desiree zegt een goede tip is. Concentreer je eerst op je buitenhand. Gebruik je misschien teveel binnenkant?
Om haar weer in een "wedstrijdhouding" te krijgen kun je het volgende proberen, al is dat moeilijk via de compu uit te leggen. Maak een duidelijk verschil tussen je losrijden laag en rond en het hoog instellen, zoals in een proef gedaan word. Zodra je hoger instelt, teugels niet te strak, hand iets naar voren, laat haar zelf je hand op zoeken. Rijd haar goed vooruit met je been, zodat ze de achterhand gaat activeren. Rijd inderdaad ook veel wendingen. Wil ze weer duiken, geef dan een keer flink been.
Veel succes verder met oefenen!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-03 08:27

Dankjewel voor de tips!
Ik rijd vaak alleen aan mijn buitenhand, of iig, weinig druk aan mijn binnenhand. Ik stuur haar rond met mijn buitenhand en mijn benen, blijf sowiezo al zoveel mogelik van mijn binnenhand af.
Ik ga het vanavond proberen om het eruit te halen.
Bedankt voor de tips in ieder geval!
Zal er nu nog niet teveel van verwachten, denk niet dat het zondag al helemaal eruit is maargoed ik kan het beste nu gelijk beginnen.

Ojasper
Berichten: 1211
Geregistreerd: 29-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 14:49

Als eerste als ze harder gaat lopen en uiteindelijk in galop aanspringt, haar meteen stilzetten en aangeven dat dat in ieder geval niet gewenst is. Verder sluit ik me bij de tips aan die hierboven zijn aangegeven. Succes zondag!

Als je het echt niet meer weet wordt je toch gewoon passagier!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 bezoekers