probleem-> HIJ WIL NIET!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
Keesje

Berichten: 1985
Geregistreerd: 09-08-02

probleem-> HIJ WIL NIET!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-03 19:49

Ik heb een probleem en vandaag was het op zijn toppunt en heb ik besloten het aan jullie voor te leggen, hier komt ie:

Mijn pony is heel erg braaf maar wel heel eigenwijs, zolang ik hem in de bak rijd is er niks aan de hand. Netjes loopt ie, alles gaat goed.
Maar zodra ik ermee naar buiten ga begint het gedonder.
Hij gaat bokken springen rennen hij duwt zichzelf en dus ook mij bijna de sloot in en tegen bomen aan, of tuinen in!!
Hij wil gewoon niet verder Boos! ALLES heb ik geprobeerd:
*aardig
*streng
*boos
*eraf stappen en rustig alles laten bekijken


Owke, ik weet dat je er nooit af moet gaan maar als je alles al hebt gedaan, je moet wat!!! Scheve mond
Eerst ging het nog wel als er een ander paard mee mocht, maar nu doet ie het gewoon altijd.
Hij is niet bang dat weet ik zeker maar wat is het dan?!?!

Kunnen jullie me alsjeblieft helpen want ik heb vanmiddag echt keihard staan huilen omdat ik alles zat was, het is heel erg frustererend dat hij de ene keer geweldig loopt (in de bak) -> Lovers
en de andere keer gewoon niet -> Verward


Keesje

Berichten: 1985
Geregistreerd: 09-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-03 20:13

Niemand??????

Jurenko

Berichten: 265
Geregistreerd: 29-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 20:19

Probeer eens of iemand anders met hem wil buitenrijden.
Kijk of hij nog zo reageert, misschien kan die ruiter je paard een keer goed doorpakken.
Je heb al veel geprobeerd en is het in mijn ogen een kwestie van wie is de baas.

Het is goed mogenlijk dat een ander wel voor elkaar krijgt dat hij normaal doet, dit sterkt jou zelfvertrouwen, waardoor jr misschien sterker in je schoenen (zadel) staat.

Ga daarna samen (ruiters) aan het werk om te kijken waar jullie probleem zit.

Ik wens je veel succes. OK dan!

Keesje

Berichten: 1985
Geregistreerd: 09-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-03 20:21

Dat hebben we al een keer geprobeerd, maar mijn ruin is echt ontzettend sterk en als hij iets niet wil geeft hij niet toe en ik net zomin.
We krijgen hem uiteindelijk wel door maar dan zijn we een half uur verder (echt een half uur) maar hij blijft het keer op keer doen!
Maar toch heel erg bedankt voor je reactie, misschien weet je nog iets?!

Jurenko

Berichten: 265
Geregistreerd: 29-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 20:24

Wat voor een bit gebruik je?

Kan je rijden met een slof?

Keesje

Berichten: 1985
Geregistreerd: 09-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-03 20:27

gewoon trens bitje
Nog nooit gedaan en dat doe ik ook liever niet maar vertel je suggestie

Jurenko

Berichten: 265
Geregistreerd: 29-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 20:46

Ik dacht eerst tijdelijk een ander bit eentje waarmee je iets meer te vertellen heb.
Of dunner of een compleet ander bit, helaas kan ik je hier geen advies over geven aangezien ik niet weet hoe jou handgebruik is.
Vraag eens aan je instructrice of stalgenoten.

Aangezien je nog nooit met slof heb gereden raad ik je dit dan ook niet aan ook dit moet je leren van iemand die weet wat je er mee moet doen.

Een andere optie is wel:
Stootteugel, dit houd zijn hoofd laag waardoor hij beter stuurbaar blijft.

Als je geen stootteugel heb hoef je deze niet te kopen hoor. Pak een oude binnenband van een fiets (liefst geen geplakte versie anders moet je goed opletten dat de plakzijde niet tegen het paard zit)
knip het ventiel ertussen uit. vastbinden aan de singel tussen de benen door naar het tussenstukje die je aan de bitringen heb gehangen.
Trek zo strak aan dat je paard met de hals op rughoogte loopt (mag iets hoger.)

Oefen in de bak dan kunnen jullie beide wennen, kijk daarna buiten of je meer te vertellen heb.
Mocht dit werken kan je na een tijd overstappen naar een martingaal, deze houd niet het hoofd laag maar wel het bit op de lagen waardoor ook weer beter bestuurbaar.

Probeer eerst de stootteugel voordat je naar een ander bit grijpt. Je paard loopt goed op dit bit in andere omstandigheden en moet je het eigenlijk zo laten.

Wel kan je kijken en zoeken naar een ander bit puur voor buitenrijden.

starletta

Berichten: 140
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: woonplaats??? slaapplaats bedoel je ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 23:31

als ik het zo bekijk hie het paard is , zou ik hem niet met slof rijden! (buiten rijden dan) daar krijg je echt brokken mee! een keer iemand met de longeer zweep er achter ,maar we moeten wel om jou veilig blijven denken! ik zou het verder ook niet weten . kijk zo hard optreden ben ik wel bang dat het gewoon gevaarlijk word . ik zou nu zo 123 geen oplossing weten...
maar succes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 23:36



Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Patriesz, Fly_high, juval, LV19952, marion82, Melzazu, xxPaige en 12 bezoekers