Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ik vind het een erg leuk initiatief.

Een paard weet heel goed wie er op hem zit en bij wie er wel ruimte voor praatjes is en wie niet.
Zo ook bij wie er ruimte is om niet zo hard te hoeven werken..Sassol schreef:Kortom: ik zou het toch bij de ruiter zoeken, of je paard afstompen zodat ie niet meer op die kleine dingetjes reageert.
Amvbeek schreef:mijn paard heeft ook zo'n beginnersmodus. Ze is van nature ook nogal lui. Maar ze weet dat ze bij mij ook echt aan het werk moet en dan is er niets aan de hand. Maar je moet echt vanaf pas één meteen consequent aangeven dat ze door moet lopen. Doe je dit niet dan is ze echt super traag. Dus misschien moet je haar leren dat als ze opstapt ze meteen streng moet zijn.
). Soms ga ik er dan even op als het echt niet gaat en dan heb ik er een heerlijk paardje aan, geen vuiltje aan de lucht, lekker aan het been, super braaf. Dan gaat de oorspronkelijke ruiter er weer op en soms gaat het dan gewoon goed en soms gaat ie vrolijk verder met de clown uit hangen, hangt een beetje van de ruiter af.