springwedstijd

Moderators: A_nouk, goldenarrow, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

lailapri

springwedstijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-03 19:46

Ik ga voor de lol eens meedoen aan een springwedstrijd alleen mijn pony gaat heel hard galoperen en kan na een hindernis gelijk 90° omspringen en dan dus weer een hindernig nemen. Dat doet ze uit haar eigen want die hindernis had ik zelf later in het parcoers gepland. (was thuis even aan het oefenen) Het gaat om sprongen van 40 cm dus ze blijven wel liggen (makkelijk, want dat is een makkie voor haar) alleen hoe hard moet ik haar nu laten lopen en hoe krap moeten de wendingen. Thuis oefen ik op gras zonder ijzers.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 20:04

Ik zou ruime wendingen maken, want ze wend al uit zichzelf, als je dat scherpe wendingen gaat maken motiveer je dat alleen maar, en gaat ze het vaker doen.
Ik zou ook neit in rengalop aan komen rijden. Gewoon een vrij snelle handgalop, want als je langzaam gaat gallopperen heb je ook meer kans dat ze afwend na de sprong.
Laatst bijgewerkt door Sting op 11-06-03 20:33, in het totaal 1 keer bewerkt

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-03 20:10

Oké dank je, ga ik dat oefenen. Ze is wel al 25 maar echt supperdruk.
mandy

Volg drachtige merries Dewi en Myrthe (Goldstar du Bois)
Laila ik ben zo blij dat ik nog elke dag van jou mag genieten.
http://www.stalmyrza.nl voor de fokkerij en verkoop.

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 22:23

Wat leuk dat je pony nog zoveel pit heeft, dat zie je niet vaak!!
IK zou haar lekker laten gaan. Goed op een hindernis afrijden en als je er recht voor staat zoekt je pony het zelf verder wel uit.
Kijk wel uit in de wendingen; al die korte bochtjes, rijd ze zo ruim mogelijk want die beentjes worden ook wat ouder..

She's my lady Lovers

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-03 03:53

Je hebt er zeker nog nooit in het weiland gezien. Zij is de leider en vooral als er een pony weg is gaat ze de heletijd heen en weer rennen en ompringen. Hij achterbenen worden erg stijf maar dat merk je niet als je erop zit. Ze moet wel wat rustiger van mij ander krijgt ze nog een nog een hartstilstand. Ook als ze wil weigeren springt ze, gaat ze boven op de rem staan en zet met 4 benen te gelijk af (hindernis was veandert van vorm. maar niet van hoogte. Was ongeveer 1 meter). Ze land dan ook bijna op 4 benen tegelijk (LOMP!!!) Er is vroeger (tot haar 23ste) alleen maar met haar geraced. Ze is ook pas op haar 12e ingereden. Ze zeggen dat het een kruising new forrest/arabier is. Als ze draaft kan ze 6 km per uur draven, maar ook 23 km per uur. Galop is ook zo breed.

Volg drachtige merries Dewi en Myrthe (Goldstar du Bois)
Laila ik ben zo blij dat ik nog elke dag van jou mag genieten.
http://www.stalmyrza.nl voor de fokkerij en verkoop.

Bodien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 08:44

ik zou haar zeker niet zo laten racen, dikke kans dat ze balken meeneemt, en als je zo snel gaat wil het wenden op een gegeven moment ook niet meer
t paard moet springen in JOU tempo, niet andersom

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie