Erg veel drang om bij andere paarden te blijven

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sting

Berichten: 12851
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Erg veel drang om bij andere paarden te blijven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-03 09:34

Ik rijd meestal alleen buiten met mn haflinger en nu ging ik gisteren met een ander meisje mee en die heeft een hyperactieve pony.
Op zich geen probleem, maar Sting (mn paardje) wil niet meer bij haar weg, als we gaan rijden en we gaan bv. hard galopperen endie andere pony is veel sneleer gaat ie er erg hard achteraan, maakt me ook niet zoveel uit, maar het is wel onhandig, hij wil ook niet voorop lopen omdat hij dan denkt dat dde andere er niet meer achteraan komt. Hij gaat gewoon stil staan en is met geen mogelijkheid vooruit te krijgen, hij loopt heel makkelijk naast of achter een pony, maar niet ervoor, wel een paar meter maar neit meer dan 5 Frusty Weet iemand hoe ik dit kan oplossen of verminderen???
Gewoon vaak proberen?


Bodien

Berichten: 2023
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: friesland, dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 10:50

paard is een kuddedier, dus ook wel logisch dat hij bij een ander paardje wil blijven
als je alleen een buitenrit maakt, durft ie dan wel te lopen?

Sting

Berichten: 12851
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-03 11:12

jah, hij loopt dan gewoon door, eigenlijk best raar Haha!

Arjette

Berichten: 1644
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 16:11

Mijn paard begon te steigeren als de andere paarden weggingen. Ik weet niet echt goed wat je eraan kunt doen, omdat het paard idd een kuddedier is en dus graag bij de anderen blijft. Misschien kun je eens proberen om juist de andere kant op te gaan als je vriendin gaat draven of galopperen. In ieder geval niet toegeven dat hij er gelijk achteraan gaat.

..If I only could make a deal with God, and get him to swop our places..

Kia: the power to surprise Knipoog Clown

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 18:30

Oke een paard is een kuddedier.... maar dat wil niet zeggen dat hij ook niet eens 5 meter van een ander paard vandaan durft te lopen. In een kudde lopen ze ook wel eens verder van elkaar dus ik vind het raar dat ie bij meer dan 5 meter afstand niet meer wil.
ik zou idd gaan oefenen wat kiamyd zegt.

.

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 21:23

mijn paard loopt ook altijd achter de andere paarden aan. pff echt lastig!! hij gaat er nog geen centimeter voor lopen! en in zijn eentje buitenrijden da gaat ook nie zo goed, ze schijt um overal van!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers