Ik rijd nu sinds een jaar een geweldige haflinger merrie.
Van ver gekomen maar beetje bij beetje konden we steeds beter op elkaar vertrouwen en ging het rijden steeds beter, mede dankzij een aantal goede lessen!
Nu begon mijn probleem afgelopen winter..
Ik ging bezig haar nagefelijk te rijden, van achter naar voor en vooral ontspannen.(Onder begeleiding van mijn instructrice)
Alleen werd remy op een gegeven moment ongelovelijk sterk in haar mond, ook buigt ze moeilijk op rechts. Door veel figuren te rijden is het buigen goed op te lossen maar het sterk zijn niet. Ook gaat ze rennen en is dan moeilijk terug te rijden.
Voorwaarts rijden is geen probleem, bij een kleine druk is ze weg.
Wanneer ik druk loslaat gaat ze alleen maar harder.
Ik kreeg als tip van mijn instructrice om mijn handen te sluiten en been bij te geven, dit had als gevolg dat remy alleen maar harder ging lopen en alleen maar sterker werd in haar mond..
Nu hebben we de laatste tijd alleen maar ruzie en rijd ik totaal niet fijn meer..
Dus bokt: HELP!

Door omstandigheden heb ik vanaf begin december geen les meer gehad en heb ik van begin december tot begin maart niet kunnen rijden.. (Lang leve sneeuw

Ik start woensdag bij een nieuwe instructrice maar ik hoop dat jullie mij alvast wat tips kunnen geven.
Alvast bedankt!