Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
wel strak anders hangt hij onder het paard zn buik 
Denk dat ik wel wat weer voor vastbinden
Nu alleen een overal vinden die niet meer gebruikt word.
Ik wil er ook niet meteen BAM opzitten en rijden. Echt niet. Dat voorbeeld zie ik bij andere mensen bij mij op stal en dat gaat dus helemaal NIET goed
dat wil ik dus ook voorkomen. Maar wil gewoon heel graag dat ze alles leert en vooral niet bang hoeft te zijn. Weet dat ze jong is en train dus ook dagelijks dingen met haar en doe dat ongeveer 15min en niet langer. Dan krijgt ze weer tijd om het te verwerken. Ze is al een heel ander paard dan toen we haar gekocht hadden. Rustiger en vriendelijker en zou zelfs een dag op stal kunnen staan zonder de boel af te breken (deed ze in begin).
Maar ik heb die hoogte van het krukje nog helemaal niet bij haar gehad. Deed echt alleen maar voet in stijgbeugel en ze rende al weg

)

maar ga er wat van proberen te maken 
Want in allerlei boeken kom je dit soort dingen niet zomaar tegen
En tja, tis mijn eerste paard die ik hieraan laat wennen.

zou ik zelf wat actiever en onbenulliger tegenover je paard gaan staan.. ik heb t idee dat je alles heel voorzichtig doet en rustig, maar hoe gekker jij doet tegen over je paard hoe rustiger ze in dr hoofd zal worden uiteindelijk, je wilt natuurlijk niet zon dier die alle kanten op vliegt als iemand ineens een arm opsteekt. 
)
als ik er perongeluk afval wil ik niet meteen in het water liggen
haha.

je hebt gelijk dat ik daar wat rustiger mee deed. Armen zwaaien schrikt ze niet van, maar springen vind ze echt gek en best eng. Dan rent ze het liefst weg om op afstand te kijken wat voor mafs ik nu weer doe
dus dat mag ze van me. Ik probeer nu al meer wat gekkere dingen te doen. Aan de longeerlijn met haar mee rennen. Dat vind ze nu al minder gek dan in het begin. Nu begint ze beetje te spelen. Dus het gaat de goede kant op