Galop

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Moet je tijdens het galopperen je buitenbeen naar achteren houden?

Nee, alleen tijdens het aanspringen
120 (66%)
Ja, je moet je been naar achteren houden tijdens de galop
60 (33%)

Totaal aantal stemmen: 180


palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 20:27

zo is het idd.. zoals ik al velen malen heb gezegt, het verschild per paard/ruiter.

het ene paard springt al in de goede galop aan bij een kleine gewichtshulp, bij de andere, moet je alles uit de kast halen om hem alstjeblieft in de galop te krijgen, laat staan in de goede.

en zo is het dan ook weer, het ene paard gaan bijna altijd automatisch in de "verkeerde ofwel contra" galop. hier speeld dus het niveau van de ruiter een belangrijke rol, die hebben hun eigen gewicht in eigen handen (de meeste dan) en schommelen niet van lings naar rechts op dat zadel. geef deze mensen nog een keertje zitles zou ik zeggen, of ga een tijdje voltige doen, daar leer je wat van, daar leer je je evenwicht te houden, ofwel je gewicht onder controle te houden, anders val je er geheid af.

maar voordat ik weer vanalles en nogwat naar voren haal, wacht ik weer even een paar berichten af.

greetz jef

je leven is meer waard met een bretons trekpaard! :D

palousa_boy @ [HTT] Ons project in Frankrijk


dutchy_

Berichten: 4304
Geregistreerd: 04-05-02
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 19:25

Ik gebruik mijn buitenbeen alleen bij het aanspringen!

Niets te kiezen, wat je nu hebt kun je morgen weer verliezen. Wat moet je doen met goede raad en met adviezen? Kijk niet om, maar volg je weg...
    HitchHike today for a better world tomorrow

Skitter

Berichten: 3952
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 11:14

runningkawa schreef:
Ik ben van het dwars
Kawa springt op het buitenbeen aan, wat dan daarna weer terug naar de plek gaat.

Ik leg mn buiten been iets naar achteren, iets drukken en ze springt in de goeie galop, (dan gaat mn been ook weer op zijn plek, tenzij ze naar buiten valt)......IS dit nou helemaal verkeerd? Moet je aanspringen met je binnenbeen? Verward

Dan is Kaska denk ik helemaal verkeerd geleerd.............. Frusty

"You make me sick, but I love what we're doing here"
Egypt Central
"You Make Me Sick"

<3Verloofd <3

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 11:19

Als ik mijn been naar achter houd denkt Baduh dat hij harder moet. In de bochten gebruik ik het wel om bij te sturen, maar dan gaat het echt om een paar centimeter naar achter, niet meer. In principe hoeft dat been niet eens naar achter bij het aanspringen, als ik mijn binnenteugel iets optil springt hij ook goed aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 12:51

Skitter"]
[quote="runningkawa schreef:
Ik ben van het dwars
Kawa springt op het buitenbeen aan, wat dan daarna weer terug naar de plek gaat.

Ik leg mn buiten been iets naar achteren, iets drukken en ze springt in de goeie galop, (dan gaat mn been ook weer op zijn plek, tenzij ze naar buiten valt)......IS dit nou helemaal verkeerd? Moet je aanspringen met je binnenbeen? Verward

Dan is Kaska denk ik helemaal verkeerd geleerd.............. Frusty
[/quote]
Officieel gezien doen wij het verkeerd.
Het aanspringen hoort idd door de druk van het binnenbeen en het buitenbeen hoort wakend naar achter te blijven liggen.

Maar zoals ik al aan wou geven kan het ook anders en tot nu toe heeft Kawa deze hulpen nooit verward met andere.

Zo hoor je blijkbaar ook je buitenbeen wakend naar achter te houden in een volte
Jaja ik leer ook nog wat op bokt, want ook dit doe ik nooit omdat ik er nog nooit van gehoord had.
Mijn been komt pas van de plek als ik merk dat hij dreigt uit te gaan zwaaien.
en toch 7ens voor voltes 10 meter in draf en vaak gemoeg een 8 voor voltes 10 meter in galop Haha!
Ondanks dat het verkeerd is Lachen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense en 49 bezoekers