Stemhulpen gebruiken of niet?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-01 14:00

Als ik aangallopeer klik ik altijd een keer met mijn tong. Geleerd van mijn instructrice. Vond ik een goede tip. Niks tegen stemhulpen hoor. Ik beloon en mopper ook op hem als ik aan het rijden ben.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-01 16:35

Aangezien ik nog niet op Pinky rij KAN ik alleenmaar stemcommando's leren. Maar ik ben er zeker voor.
Ik zal wel moeten want als ik op Pinky wil gaan rijden kan ik moeilijk hulpen geven, mn benen komen te ver onder de buik uit.
Wel grappig, vandeweek was ik op Robin aan het uitstappen en was er een vrouwtje druk aan het trainen. Bij alles wat het paard moest doen zei ze iets en zat complete gezsprekken te houden tegen haarzelf en haar paard. Komt ze op een gegeven moment voorbij een man gaat da zo: Nog ff en hij kent de hele dikke van dale uit zn hoofd!
haha da was wel weer een voorbeeld van overdrijven.. maar goed, hij liep errug mooi!

EllenR
Berichten: 79
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-01 12:56

Grappig dat jullie ook zo veel stem en/of geluids- hulpen gebruiken!
Mijn eerste instructrice kon echt gaan schelden als ik mijn stem gebruikte: "Je moet 'GALOP' DOEN, NIET roepen!" Boos! Dus ik had eigenlijk verwacht dat meer mensen tegen het gebruik van de stem waren.

Maar goed, ik zal verder met een gerust hart stemhulpen gebruiken... *LOL* *LOL*

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-01 23:39

ik ben wel voor het gebruik van je stem, wvooral met crossen of springen, want je kan het paard net even overtuigen om te springen. maar met dressuur gebruik ik het niet de heletijd. alleen maar braaf of zoeits. mar nooit iedere overgang met de stem begeleiden, want met dressuur gaat het er juist om dat ie echt op je beenhulpen reageert. dus ik vind het overdreven om bij iedere overgang de gang te zeggen. met longeren wel, maar met gewoon rijden niet. Overigens, in het begin met jonge paarden wel.