Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kadankovitch schreef:Voor eerst Vorst afwachten!!!
Met vriendelijke groet,
Kadankovitch
Myrthe92 schreef:Ik zou een aantal rondjes in haar tempo galopperen! Misschien moet ze even wennen aan jou op haar rug, en wordt ze na een aantal ronden rustiger, vooral zelf rustig blijven en gewoon ook al gaat ze zo hard, blijven rijden, op een grote volte zetten, beetje stelling vragen en zelf niet voorover vallen doordat ze zo hard gaat.
Misschien wordt ze vanzelf rustiger, aangezien ze aan de longe wel rustig kan galopperen. Hoe lang galoppeer je meestal met haar? Neem je haar gelijk terug als ze zo hard gaat of galoppeer je door?
En hoe gaat het als je haar eerst aan de longe laat galopperen en daarna los met jou erop?
Heb je les? Wat zegt je instruc(teur)(trice) ervan?
FitzChivalry schreef:Ik heb les, ongeveer 2x per week.. Mijn instructrice geeft aan opvangen en been geven.. (wat ik zelf ook al had bedacht)
maar daar lijkt hij alleen maar harder van te gaan.
Wat ik nu doe is enkel op de lange zijde een paar galopsprongen, en dan weer een overgang naar de draf.. dit omdat ik zelf het gevoel heb dat het in de wendingen zit..
deze paar galopsprongen gaan wel steeds beter, en minder op de voorhand.
petitparis schreef:wat doet je merrie als je je teugels losser laat? Gaat ze er dan nog harder vandoor of begint ze dan "instabiel" wat zig zag te lopen?
In het eerste geval is het eerder een teken dat je paard niet op jou hulpen wacht en zelf initiatief neemt, proberen op een kleine (10-12m)volte te zetten zodat ze geen snelheid kunnen maken.
Veel succes en hopen dat het snel dooit en je aan de slag kan!
Griebels schreef:Een paard misbruikt alleen de mogelijkheden die jij hem geeft
Alves schreef:De winter doet hier denk ik aan mee!
Wat petit paris zegt, galoppeer met een lang teugeltje. En denk aan je zit. Maak je lang (en zwaarder), niet naar voren leunen.
Wat je ook kunt doen is alsmaar laten galopperen in haar tempo (met lange teugel)(zonder iets te zeggen), totdat ze moe is en rustiger wordt. Op het moment dat ze zich overgeeft uitgebreid belonen.
Petulan schreef:Dat lijkt mij ook de beste oplossing, maar in de galop is de rem verdwenen. En om er nu een hoek in te trekken of bij hele gewicht in de strijd te gooien vind ik compleet nutteloos. Scherper bitje (heb nu dubbelgebroken watertrens) is ook symtoonbestrijding volgens mij, want in stap en draf gaat dit allemaal prima..