Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Jackie1298 schreef:Hallo, wij zijn ook redelijk onervaren en hebben een 9 jarige draver met veel privelessen hebben wij haar aardig terug kunnen rijden.. Met behulp van een Thiedeman Teugel..Nu zijn we naar een nieuwe stal verhuist en daar word tegen ons gezegd dat een Thiedeman helemaal niet goed is voor een draver vanwege een of andere spier die van haar nek naar haar rug loopt! Nu we de thiedema eraf hebben gehaald begint ze weer aardig te racen en te trekken, niet te houden, mijn dochter van 10 rijd er ook op, voor haar is dit geen doen..Verder is het een goudeerlijk heerlijk paardje en zijn wij er heel blij mee, maar best ontweten met een hoop dingen.. Die zegt dit en die zegt dat....Wie heeft er meer ervaring met een draver en een thiedeman?
Cassidy schreef:Jackie1298 schreef:Hallo, wij zijn ook redelijk onervaren en hebben een 9 jarige draver met veel privelessen hebben wij haar aardig terug kunnen rijden.. Met behulp van een Thiedeman Teugel..Nu zijn we naar een nieuwe stal verhuist en daar word tegen ons gezegd dat een Thiedeman helemaal niet goed is voor een draver vanwege een of andere spier die van haar nek naar haar rug loopt! Nu we de thiedema eraf hebben gehaald begint ze weer aardig te racen en te trekken, niet te houden, mijn dochter van 10 rijd er ook op, voor haar is dit geen doen..Verder is het een goudeerlijk heerlijk paardje en zijn wij er heel blij mee, maar best ontweten met een hoop dingen.. Die zegt dit en die zegt dat....Wie heeft er meer ervaring met een draver en een thiedeman?
Een Thiedemann is een hulpteugel, een teugel die je erbij pakt om je ergens doorheen te helpen, niet bedoeld als permanente oplossing. Een hulpteugel moet je na verloop van tijd weg kunnen leggen. En dat lukt bij jullie dus niet.
Maw, dit probleem behoort op een andere rijtechnische manier opgelost te worden, en niet door het aan het paard hangen van nog meer leer.
Ik zou even teruggaan naar grondwerk, eventueel Parelli, maar dat is een hele grote ommezwaai. Hebben jullie instructie? En wat zegt die ervan?
En misschien is het handig om dit probleem als apart topic op Rijtechnisch te plaatsen, dan valt hij wat meer open krijg je ook meer reacties.