Hoe uit te leggen

Moderators: A_nouk, goldenarrow, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Lisette

Hoe uit te leggen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-03 13:27

Ik ben dus sinds een paar weken overgestapt naar andere instructie. Deze instructie is meer op het paard gericht zijn problemen etc. Het blijkt dus dat Barbiano's rugspier te kort is en zijn rug dus totaal niet gebruikt. Van mijn huidige instructeur moet ik Barbiano vwnw rijden. Op het moment dat hij uitzakt moet ik hem meer been geven om zijn achterhand te stimuleren. En ik moet veel overgangen rijden. Ik merk echt dat Barbiano fijner gaat lopen hij is veel losser en zakt steeds beter uit. Hij gaat echt vooruit. Met kleine stapjes maar toch.

Maar mijn oude instructrice begrijpt er niks van. De paarden waar zij les aan geeft lopen allemaal in 2 delen, hebben een dikke onderhals en een dikke kont maar geen rugspieren. Sommigen beginnen nu te merken dat ze niet verder komen naar mijn idee dus omdat de basis niet goed is.

Ze vindt dat ik Barbiano lang rij en dat hij lekker doet waar hij zin in heeft. Dwz dat hij ooit zijn hoofd omhoog brengt omdat hij het te moeilijk vindt om constant beneden te blijven.

Ze wil het graag snappen maar snapt het dus totaal niet waar ik mee bezig ben. Hoe moet ik dit uitleggen aan iemand die naar mijn idee niet ziet of een paard wel of niet over de rug loopt.

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 13:34

als je je paard vwnw rijdt, zonder dat hij uit elkaar valt, kan je dat zien, doordat hij niet op de voorhand valt en de achterbenen goed onder de massa laat treden. Bovendien zie je de bovenhalsspier aanspannen en is hierdoor de hals in zijn geheel in een boog. Is de bovenlijn niet ontspannen, dan zie je een soort knik in zijn hals.

En als hij in twee├źn zou lopen, kan je nooit ten allen tijden een overgang naar voren of terug rijden, want dan staat hij niet goed aan je hulpen....

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 11:11

Het is jammer dta je oude instructrice zo weinig gevoel of inzicht heeft.
Als je het gevoel hebt dat het nu allemaal een stuk soepeler gaat en dat je paard ook zijn rug begint te gebruiken, dan is het erg jammer voor je eerdere instructrice dat zij dat nooit heeft ingezien.
Ik zou zeggen, ga lekker door met je nieuwe instructrice!!

Donja, mijn maatje, 23 mei 1983 - 7 november 2008
Ons dierenpension http://www.dierenpensionloge.nl
Ever tried. Ever failed. No matter. Try Again. Fail again. Fail better.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie