bokken tijden carrousel...

Moderators: A_nouk, goldenarrow, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

zilla

bokken tijden carrousel...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-03 13:40

Hoi,
Ik rij elke vrijdag carrousel op de manege. Dan zit ik (bijna) altijd op mijn vaste pony Storm. Dat is echt een schatje en ik ben helemaal dol op hem Haha!
Tijdens het rijden is ie best sloom en daarom moet ik me altijd al meteen rotwerken bij het inrijden. (vaak is dat maar 10 min of een kwartiertje en dus eigenlijk te weinig om Storm echt goed aan het been te krijgen)
Vaak geeft Storm een bok als je hem een tikje geeft. Op zich niet zo erg als je gewoon aan het rijden bent, want zijn bokken zijn erg makkelijk om te blijven zitten.
Ik vind ook zelf dat ik hem (meestal) beter vooruit krijg zonder tikjes te geven ( Storm gaat alleen maar slomer van een tik), maar onze captain (zij geeft ons les) zegt dat ik heb wel tikjes moet geven ( het tempo van onze carrousel ligt vaak erg hoog). Dit doe ik dan ook wel ( 1 goede tik en hij loopt wel weer )

Maar als ik dan tijdens de carrousel bijv. in het viertallenchangement zit (de groep van 16 zit dan met zn 4en naast elkaar in 4 rijen) en we in gallop moeten, kan ik hem onmogelijk een tik geven.
Maar het probleem is, dat als ik dat niet doe: Storm niet altijd aan wil galloperen en ik dan het figuur verpest door achter te raken...
Maar als ik de kans krijg een tik te geven is dat eigenlijk ook niet de oplossing, want dan geeft ie een enorme bok, waardoor de andere ponys schrikken en uit de rij schieten (niet altijd hoor!)

Maar wat moet ik nou doen dan? Ik wil niet het figuur verpesten. Moet ik hem gewooon laten draven (kost wel punten) of het risico lopen dat ie een bok geeft?

Ik hoop dat jullie een goede oplossing voor me hebben Party!!

Jacksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 16:35

Ik weet niet waar je in de groep rijdt, maar kan je niet een keertje achterin op een hoekplaats? Dan hebben de anderen er niet zo heel veel last van als je hem corrigeert...
Ik heb ook veel carrousel gereden (5 jaar, met 4 keer NK) maar ik had jusit het andere probleem, de pony waar ik op reed ging altijd te snel en wij hadden een niet erg vlot tempo... Was ook erg lastig...

On and on the rain will fall, like tears from the stars...
When you're lost, hurt, tired and lonely something beautiful will come your way

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie