WIE WEET HOE JE EEN PAARD AAN DE TEUGEL EN STELLING KRIJGT?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jenniferlevy

WIE WEET HOE JE EEN PAARD AAN DE TEUGEL EN STELLING KRIJGT?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-09 20:25

Hoi allemaal,
Misschien heeft iemand al wel is andere vragen van mij gelezen?!
Maar nu heb ik er nog. Als je nog nooit een vraag van mij hebt gezien zal ik eerste even wat over mijn ervaring vertellen:
Ik rij op een manege. Op nog niet hele grote paarden. Mijn probleem is: Ik weet/kan mijn paarden niet aan de teugel krijgen(soms wel) en niet stelling aanvragen.
Wie kan mij helpen?
Bedankt!

lauraP

Re: WIE WEET HOE JE EEN PAARD AAN DE TEUGEL EN STELLING KRIJGT?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 20:26

vraag het ff aan je instructrice.
en je mag geen titels in hoofdletters zetten ;)

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 20:27

Corally_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 20:27

Waarom wil je een manegepaard aan de teugel rijden? Wat is de toegevoegde waarde daarin voor jou?

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 20:28

Zorg eerst maar dat je je paard lekker voorwaarts en ontspannen hebt. :) Dan komt die nageeflijkheid/aan de teugel/stelling vanzelf wel. En als je niet goed snapt wat wat is, vraag het dan even aan je instructrice. Iig niet zomaar wat beginnen te 'pulken'. :)

Dribbel

Ik denk dat je dat aan je instructeur/instuctrice moet vragen. Zo over het internet is het moeilijk uit te leggen helemaal zonder een paard. Ik denk dat hij/zij jou wel kan laten zien hoe jij je paard met een correcte stelling moet rijden.

Volgens mij ben je er nog niet echt aan toe om nagefelijk te gaan rijden. Toch wil ik je dit even meegeven. Bij nagefelijk/aan de teugel rijden gaat het niet zo zeer om een trucje en je paard loopt goed, maar om de ontspanning van het paard en het gebruik van zijn spieren.

StillAngel

Niet? Ga goed rijden en het komt vanzelf! Magie :Y)

Jenniferlevy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-09 20:31

Hoi Meiden/Jongens.
Bedankt voor de antwoorden.
Als ik zo de reactie lees zie ik dat julie eigenlijk allemaal zeggen dat ik het aan mij lesgeefster moet vragen?
Misschien is een prive les wat?
Ik dank julie zeer voor de antwoorden!

Groetjes JenniferLevy!

Corally_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 20:32

Leentje1, waarom pb je me? Ik beantwoord jou vraag niet maar van de TS! ik stel deze vraag omdat ik me afvraag waarom TS een paard aan de teugel wil rijden, omdat al haar andere vriendinnetjes dit ook doen, of omdat dat moet van de instructrice?! Aan wie ze het dan moet vragen!! Deze vraag zou niet gesteld moeten worden, het antwoord op de vraag krijg je als je juist rijdt.....

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 20:35

Soms kan je het beter van internet af halen dan van je instructise horen, er zijn instructeurs bij die het aanmoedigen om te zagen/spelen :r

Wanneer je paard zijn achterhand er goed onder heeft en gaat ontspannen zal hij zelf met zijn hoofd zakken, maar daaromhene komen er wel heel veel andere dingen bij kijken.
Wat ik wel weet is dat je op de gemiddelde manege het helaas niet goed leert en het ook gewoon onmogelijk is om het manegepaard nageeflijk te hebben.

Het zadel moet namelijk goed passen, het paard moet vrij van blokkade's zijn, recht zijn(dmv. rechtrichten) en de ruiter moet niet in de weg zitten.

Verder zou ik in de tijd dat je op een manege rijdt vooral eerst aan jezelf gaan werken, aan een mooie houding, ontspannen en rechtop, beenligging goed ed. Dan heb je er later als je een eigen paard of verzorgpaard hebt profijt van :j

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 20:42

heb je les, les van een goede inctructeur? dit kun je ook vragen aan hem/haar.
bovendien kan niet elk manege paard aan de teugel. Op de meeste maneges zijn
de ponys\paarden al vereden of verstijft

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 22:47

Met je zit :D
Je teugels hebben licht contact en zo af en toe geef je op een of 2 teugels een (halve)ophouding. Maar alles komt vanuit je bekken zoals het bij het paard vanuit zijn achterhand komt.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 22:54

Ik zet een slotje op dit topic :-) In het centrale topic staat al heel veel en de TS kan het beste aan haar instructrice vragen hoe ze dingen moet oplossen.