Losser in de bovenlijn door springen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Losser in de bovenlijn door springen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-03 17:21

Kan een paard losser in de bovenlijn worden door springen?
Het lijkt er bij Flair namelijk verdomd veel op. Het valt me op dat ze sinds ik weer spring veel losser is, en dan vooral in de bovenlijn! Ze hield zich nogal vast daar, nu in stap en draf laat ze perfect los volgt mijn hand super, alleen galop moet nog aan gewerkt worden.

Als het echt van het springen kan komen zal ik dat er toch echt in houden!

28-09-2007
Nothing compares too you...


Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 17:24

ik denk het wel omdat bij het springen de rugspieren enigzins opgerekt worden en weer ontspannen. ze worden dus soepeler gemaakt wat ertoe kan leiden dat hij losser wordt in de rug.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 17:27

doordat een paard springen leuk vind , en vooral de verandering ipv het alleen maar rondjes lopen in de bak, kan het best zijn dat ie losser word jah.doordat ie zich psycisch beter voelt kan ook zijn lijf zich meer ontspannen

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 19:36

ik heb dit ook,het is wat okkie1 zegt,als ik spring en erna nog eventjes gewoon rij is ze idd veel soepeler Lachen

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-03 19:48

Dat heb ik niet, in de springles zelf is ze nogal druk, en krijg ik er dressuurmatig niet veel soeps uit. Maar de dagen daarna, super!
Ik dacht te gaan rijden op een pony met spierpijn, integendeel!

28-09-2007
Nothing compares too you...

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 21:08

Absoluut! Ze moeten met springen hun rug steeds aanspannen en weer loslaten, is echt super voor een paard (en zeker ook mentaal!).

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 10:39

Dat probeer ik je toch al een hele tijd duidelijk te maken Tong uitsteken Je wilde me alleen niet geloven Knipoog
Ik merk het zelf ook bij de paarden dat ze beter worden van het springen. Ik ken er maar heel weinig waar het een negatieve invloed op had, dat waren dan erg slechte springers of hele angstige paarden. Die verkrampten boven de sprong en kregen daardoor spieren, waardoor het springen weer niet leuker werd...etc.

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 10:47

ik heb altijd een of twee kruisjes in de bak staan en als ik aan het dressuren ben kan het heel nuttig zijn om dressuurmatig een huppeltje te maken . ook om het paard te leren dat ie bij het springen niet heet hoeft te worden .

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 10:53

Vooral met in-uitjes kun je dit effect heel erg krijgen. Leuk dat het springen zo goed gaat Kim!

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Supertje

Berichten: 7089
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 12:22

Ik merk dit bij Jordy ook, dat hij de dagen erna super te rijden is. Hij is gewoon veel meer ontspannen en vooral bij de galop heb ik er veel baat bij.
Met het springen zelf wordt hij wel heet, maar kan ik hem op mijn pinken rijden, echt geweldig.

Run free Jordy.... 1997 - 2021

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-03 13:31

Tijdens het springen is ze echt absoluut niet ontspannen tussen de hindernissen door en bij het losrijden. (dat hebben Gomir en dr_jacksel 2 weken geleden mogen aanschouwen Haha! )

Mijn galop is jammergenoeg nog slecht, ze zet daarin nog steeds alles vast, dat deed ze alleen eerst in draf ook, en nu dus niet meer! Wie weet komt mijn galop ook nog goed als ik weer wat vaker gesprongen heb!

28-09-2007
Nothing compares too you...

germie

Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 13:47

Ja, zeker weten. Zowel onder de man als met vrijspringen. Ook voor de ruiter is springen goed Haha!

pamba

Berichten: 257
Geregistreerd: 13-11-02
Woonplaats: Oudeschild- Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 14:27

Ik heb ook een paard die het moeilijk vind om los te laten in de bovenlijn,
maar sinds we extra springles hebben wordt hij steeds losser. In het begin had hij na een dag wat last van spierpijn, maar nu als we weer gesprongen hebben dan is hij dagen daarna nog super los.
Het is inderdaad dus zo dat paarden losser worden van het springen.

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 21:53

Hé Pamba, welkom op bokt
Kom je toevallig weleens naar de overkant Verward Dan kun je Flair en mij wel een keer meeten(in Den Helder) *LOL*

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Barb

Berichten: 12075
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 09:53

gomir schreef:
Hé Pamba, welkom op bokt
Kom je toevallig weleens naar de overkant Verward Dan kun je Flair en mij wel een keer meeten(in Den Helder) *LOL*


het zal toch wat wezen als ze nooit naar de overkant gaat Haha! Tong uitsteken

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 09:58

Barb, Je hebt van die verstokte eilanders die komen nooit naar de overkant...Knipoog (zou ook niet vrijwillig naar den helder toe gaan *LOL* ).

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Barb

Berichten: 12075
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 10:01

nee ik zou er ook niet vrijwillig heen gaan, ik ga gelukkig alleen om
te werken. Ik vind Den Helder ook zo somber als je binnen komt rijden...
sorry Flair ik ga helemaal offtopic Bloos

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 10:10

In uitjes springen, dat is echt een super oefening voor de rug van het paard. Tussen de hindernissen moet hij sluiten, klein worden, en erboven moet hij basculeren, rekken. Harmonicaeffect.

De hond is de betere mens

pamba

Berichten: 257
Geregistreerd: 13-11-02
Woonplaats: Oudeschild- Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 19:30

Nou wees niet bang ik ben niet zo'n verstokte eiland bewoner, want ik kom regelmatig voor mijn werk in Den Helder alleen dan niet verder dan de boot, maar er is 1 juni een KC en daar ga ik met mijn paardje starten.
Dus misschien kom ik je daar wel tegen Lachen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, stoer en 11 bezoekers