Hoe rij je een snelle pony?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 14:34

een paard is toch echt een gewoontedier. wat jij beschrijft gaat over consequentie niet over gewoonte. een gewoonte kun je onderdrukken door afwisseling. laat je paard eens een tijdje achter elkaar op die plek wél in rengalop gaan. veel succes de keer erna dat je het niet wilt. geen gewoontedier?

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 15:01

Okkie1"]
[quote="beautyfull_mickey"][quote="Okkie1 schreef:
het paard gaat niet hard omdat hij dat leuk vind maar om onder het werk uit te komen, balans te zoeken, pijn heeft. etc. etc.

en nee ik zadel mijn paard nooit op in de box en nee ik laat hem ook niet onbeheerd met zadel en hoofdstel in ergens staan en nee ik zet hem ook niet op stal zonder hem te hebben uitgestapt etc.

ik ga ook niet vertellen op welke manier iemand met zijn paard om moet gaan maar ik geef wel mijn mening. en ik blijf erbij dat ik het vreselijk onverantwoord vind hoe je het ook went of keert.


hmm mijn pony,heeft zeer goede belans,wil graag werken,heeft geen pijn en niks,maar vind het gewoon leuk om hard te gaan.
dus naar mijn mening vind hij het wel leuk,ze loopt netjes maar heeft gewoon een harde gang.

maar ja ik heb dit eens gedaan toen mijn paard alleen wou crossen in de galop,super dwars was en niets meer wou doen,echt om jankend op te zitten.
ik ben eraf gesprongen heb der op stal gesmeten tuig afgedaan,geen voer gegeven,geen blik aandacht of wat dan ook.
de dag erna alleen gevoerd en op stal gezet dus.
en de dag daarna ben ik gaan rijden,super paardje,lekker mijn tempo,oplettend en alles.
voor een keer kan dit gaan kwaad vind ik,het is wat anders als ik het iedere keer doet als het eens niet goed gaat.
[/quote]

onder het werk uit komen betekend niet dat je paard niet graag werkt maar dat hij het zichzelf makkelijk maakt. wat logisch is. wij doen dit ook omdat we een computer gebruiken voor te typen wil nog niet zeggen dat we een hekel aan schrijven hebben het is gewoon makkelijker dus doen we het. of het beter is, is een tweede.

verder heb ik mijn mening al gegeven van deze methode. ieder zijn eigen keus wat diegene er mee doet.


[/quote]

en wat mag je hierweer mee bedoelen?
ik zeg gewoon dat mijn pony nergens last van heeft,maar gewoon fijn vind om harder te gaan,bij sommige pony's is dit gewoon hun gang,mijn pony loopt prettiger en om het zo te zeggen doet beter haar best als ze wat sneller loopt,dan als ze langzaam loopt,dit is bij ieder paard anders en kun je niet zeggen dat ze onder hun werk willen uitkomen Knipoog

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 15:15

precies. hij loopt prettiger als hij hard gaat. dus makkelijker. hij maakt zijn werk gemakkelijk dus komt onder het moeilijke uit. is makkelijk altijd beter?

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 15:24

ja hard,loopt gewoon door,hij is dan veel meer oplettend,geeft goede aanleuning en stelling,denkt fijn met je mee enz.
als ze zo langzamer gaat gaat ze andere dingen zien en is ze minder fijn te rijden.
en met hard bedoelde ik gewoon lekker doorlopen Lachen

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 15:44

een paard moet altijd voorwaarts lopen maar altijd gecontroleerd en onder de man. betere formulatie had heel veel gescheelt Knipoog

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 15:45

een paard moet altijd voorwaarts lopen maar altijd gecontroleerd en onder de man.
dat is wat ik bedoel Lachen
mijn pony loopt dus beter met voorwaarts zoals ik hierboven uitlegde Lachen

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 15:48

elk paard loopt beter zodra het voorwaarts gericht is. maar ik vind voorwaarts met actieve achterhand en hard een groot verschil.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 15:50

ja is ook een verschil ja Lachen mijn pony heeft het gelukkig beide.
maar meid,iedereen heeft er een andere mening over,we kunnen wel zo doorgaan,maar daar schiet de genige niet mee op van wie het toppic is Knipoog

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 17:57

Een gewoontedier ok, maar je paard hoort te weten dat jij de baas bent en als jij wil dat hij die gewoonte niet vervult, heeft hij dat maar te doen.

En ik ga bijna altijd op hetzelfde pad in de duinen in rengalop... maar ik kan dus ook gewoon stappen of draven als ik 10 keer achter elkaar in rengalop ben geweest op dat plekje. Als je dat niet voor elkaar krijgt schort er toch echt wat aan de opvoeding van je paard of aan de band tussen jou en je paard.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 18:03

ik heb ook nooit beweert dat de paarden die ik rijd maar mogen doen wat ze willen. in tegendeel! en met de opvoeding of band tussen mij en mijn paard is helemaal niks mis mee. wie ben jij om daar wat over te zeggen als je niet eens weet hoe ik met mijn paard om ga. het was maar een voorbeeld om aan te tonen dat een paard toch echt een gewoonte dier is.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 18:18

Ehm wie zegt dat mijn reactie betrekking had op jou? Voel je je soms aangesproken?

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 18:23

aangezien ik ermee kwam dat een paard een gewoontedier is, ja!

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 18:25

Mijn reactie was in het algemeen bedoelt, daarbij heb ik niet eens gekeken wie het over een gewoontedier had laat staan dat ik kan weten wie jij bent en wat jij met je paard doet Haha!

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 18:27

okee misverstandje Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 01:53

Misverstandje hopelijk weer opgelost??
Lachen

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 04:09

jup Haha!

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 14:32

Ofcourse Knipoog