Terug naar een manege?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xxpinoxx
Berichten: 302
Geregistreerd: 11-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 15:13

Met een verzorgpaard bedoel ik een paard waar je op mag rijden en misschien moet je er wel iets voor doen bijv stal uitmesten maar waar je geen geld voor hoeft te betalen anders wordt het allemaal wel erg duur! Er zijn genoeg mensen die het fijn vinden als hun paard wat vakaer bereden worddt en aandacht krijgt!

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-03 18:09

Hier in de buurt zijn alle bijrijdpaarden betaald. Is niets te vinden waar je neit voor heoft te betalen, jammer genoeg...

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 19:58

dr_jacksel schreef:
Hier in de buurt zijn alle bijrijdpaarden betaald. Is niets te vinden waar je neit voor heoft te betalen, jammer genoeg...


Dat hangt er ook wel een beetje vanaf of je de goede mensen kent, en hoe veeleisend je zelf bent, mbt tot de eisen die je aan een paard stelt. Ik heb namelijk verschillende keren meer paarden te rijden gehad dan dat ik tijd had. Zonder op zoek te gaan of ergens voor te betalen.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 20:06

of het geld wat je aan privelessen geeft,geef je aan een verzorgpaardje Lachen
succes ermee.

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-03 21:58

beautifull mickey ik wil absoluut niet meer zonder les. Ik heb dat nu sinds februari gedaan en het niveau van mijn rijden (wat al niet al te hoog was) stormt achteruit... Liever nog om de week priveles dan een bijrijdpaard en dan geen les...

mssX
Berichten: 254
Geregistreerd: 18-12-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 11:16

Ik rij nu dan al een paar jaar bij dezelfde particulier zijn paarden, eerst een grote KWPN-merrie, nu een Friese merrie. Aangezien ik zelf ook al een tijd geen les had gehad ben ik begonnen met les aan huis. Dat bevalt op zich heel goed, maar t begon ook weer te kriebelen om weer ns op een ander paard te rijden. Ik dus afgelopen week nd manege voor een proeflesje. Dat viel wel zo verschrikkelijk tegen!!! Een stijf paard waar je bijna niks mee kon... instructie viel me tegen en hoewel de paarden dik in `t stro staan was er een hoop tuig kapot/beschadigd. Wat reed mn Friesje weer lekker daarna!!!

Manegelessen kunnen flink tegenvallen als je een vast particulier paard gewend bent. En vooral aan andere mensen kun je je doodergeren. Ik zou daarom eerder kiezen voor wat (minder frequente) privelessen en zo ook eens kijken of de manege je echt bevalt. En uiteraard hopen dat je snel weer een leuk paardje tegenkomt.