Vliegende GALOP wissel ???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maaike_
Berichten: 464
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Wereldstad Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 18:58

Je kan toch niet altijd alles van 1 persoon leren? Is het dan ook vreemd om een andere ruiter in "real-life" vragen te stellen? soms kan het gewoon heel handig zijn om eens een tip van iemand anders te horen!(denk ik)
(Sorry, is wel helemaal off-topic)
Succes ermee!

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 19:08

Gewoon halve ophouding en je benen verwisselen Lachen

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 19:09

Wel vind ik het een stuk moeilijker als je niet van hand veranderd, bijv. galopwissels om de 2 pas.

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 19:28

may schreef:
Je kan toch niet altijd alles van 1 persoon leren? Is het dan ook vreemd om een andere ruiter in "real-life" vragen te stellen? soms kan het gewoon heel handig zijn om eens een tip van iemand anders te horen!(denk ik)
(Sorry, is wel helemaal off-topic)
Succes ermee!


In real live kan die persoon er beter over oordelen omdat die kan zien in hoeverre jij gevorderd bent en hoe je paard loopt...

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 19:30

Avanti schreef:
Gewoon halve ophouding en je benen verwisselen Lachen


Dat is wel erg simpel aangeleerd. Ik denk niet dat elk paard die voor het eerst een wissel leert, zó snel zal reageren op je benen.

Een beleerd paard is natuurlijk een ander verhaal.

Maaike_
Berichten: 464
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Wereldstad Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 19:33

Citaat:
may schreef:
Je kan toch niet altijd alles van 1 persoon leren? Is het dan ook vreemd om een andere ruiter in "real-life" vragen te stellen? soms kan het gewoon heel handig zijn om eens een tip van iemand anders te horen!(denk ik)
(Sorry, is wel helemaal off-topic)
Succes ermee!


In real live kan die persoon er beter over oordelen omdat die kan zien in hoeverre jij gevorderd bent en hoe je paard loopt

Als die persoon jou met paard ziet wel ja... Knipoog

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 19:34

Tyrza"]
[quote="Avanti schreef:
Gewoon halve ophouding en je benen verwisselen Lachen


Dat is wel erg simpel aangeleerd. Ik denk niet dat elk paard die voor het eerst een wissel leert, zó snel zal reageren op je benen.

Een beleerd paard is natuurlijk een ander verhaal.
[/quote]

Ow niet helemaal goed gelezen, sorry ik dacht dat het om een beleerd paard ging Clown

Deetje
Berichten: 246
Geregistreerd: 10-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-03 10:47

Ik heb de history wat doorgelezen nav een pb-tje (degene bedankt!)

gister geoefend...en voila... ze springt ze heerlijk.

Er kwam een intermediare amazone op stal om een paardje van een stalgenootje te trainen. Ik heb haar even gevraagd of ik het correct deed en mijn merrie het ook correct deed...ze zei perfect

YES gaaf....

Mijn instr. zit momenteel 3 mnd in Amerika, hij zal opkijken als hij terug komt..gniffel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 11:47

Er zijn op dit forum al diverse topics geweest over de galopwissel/changement, met de zoekfunctie kun je die terug vinden Lachen. Een changement is trouwens best een moeilijke oefening waarbij heel erg veel foutjes kunnen ontstaan, het kan dus helemaal geen kwaad om het samen met je instructeur te doen, dat is veel handiger dan alleen ermee aan de slag gaan.

starletta

Berichten: 140
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: woonplaats??? slaapplaats bedoel je ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 23:16

ik weet niet wat ze rijd of als ze al boven de z2 zzlicht uit is .dan pas zou ik eens aan me vliegende galop wissels werken ....

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 23:18

starletta schreef:
ik weet niet wat ze rijd of als ze al boven de z2 zzlicht uit is .dan pas zou ik eens aan me vliegende galop wissels werken ....


In de Z2 worden al changementen gevraagd!!

starletta

Berichten: 140
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: woonplaats??? slaapplaats bedoel je ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 08:41

haha! sorry..! ben nog wel een dressuur ruiter maak vaker van die stomme fouten! maare ik had me verkeke op dat `vliegende`. noem het dan een gewone wissel of changement.. met sunny rij ik z1 maar die springt de wissels al wel, maar als je toch nog niet in het z zit moet je dat niet doen vind ik want als je in het m1 komt kom je altijd in de probleme met je contra.! en dan willen ze alleen maar wisselen..

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 10:52

het heet gewoon vliegende galopwisseling.

Overigens vind ik dat je juist al vroeg met de wissel moet beginnen, zodra de contragalop redelijk lukt. Als je er te lang mee wacht, is de contra zo bevestigd dat je het jezelf juist extra moeilijk maakt (ik spreek uit ervaring). Onze paarden (5 en 6) zijn alletwee tegelijk met de contra en de wissel begonnen, en dat gaat prima (zijn trouwens dressuur- en springpaarden).