Niet 4 benen eronder met halthouden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 17:59

Soesje schreef:
geweldig! wat een prestatie!!!


Soesje, je doet jezelf weinig recht met dit soort reacties. Misschien heb je wel heel veel ervaring en kun je heel erg goed sturen, maar op deze manier komt dat niet erg tot uiting.

Misschien wil iemand nog iets kwijt over de oorspronkelijke vraag??

sanne83
Berichten: 5334
Geregistreerd: 22-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 18:42

Sjuimpje schreef:
Tevens moet je je eventjes bedenken dat de meeste mensen hier niet zoveel ruitergevoel, talent, ervaring en begeleiding als jou hebben.


hahahahahahaha, sorry hoor, maar het is inderdaad wel heel erg gesteld met het niveau van de ponyruitertjes, als iemand die zo'n commentaar geeft op het EK mag starten......

Soesje
Berichten: 240
Geregistreerd: 30-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 21:17

Sjuimpje schreef:
Tevens moet je je eventjes bedenken dat de meeste mensen hier niet zoveel ruitergevoel, talent, ervaring en begeleiding als jou hebben.



hahahahahahaha, sorry hoor, maar het is inderdaad wel heel erg gesteld met het niveau van de ponyruitertjes, als iemand die zo'n commentaar geeft op het EK mag starten......


Lovely
Soesje, je doet jezelf weinig recht met dit soort reacties. Misschien heb je wel heel veel ervaring en kun je heel erg goed sturen, maar op deze manier komt dat niet erg tot uiting.


Ik bedoel het echt allemaal niet verkeerd hoor, ik zeg gewoon hoe ik het van een in warendorf opgeleide trainer geleerd heb... en als jullie dan zo reageren kan ik er ook niets aan doen..
En als er dan ook nog eens zo lomp tegen me gedaan wordt alleen om dat ik misschien iets anders zeg dan jullie willen horen vind ik dat behoorlijk onvriendelijk.. ik d8 dat hier om tips gevraagd werd?..nou die heb ik gegeven d8 ik zo.. en als die je niet aanstaan.. prima.. ik verplicht je echt niet er wat mee te doen, ik maak er ook totaal geen probleem van dat jullie mening anders is en dat mag je me ook gerust vertellen.. maar ik verw8 wel dat er een btje normaal tegen me gedaan wordt en niet zo minderwaardig.. anders ga ik hier maar weg.....

sanne83
Berichten: 5334
Geregistreerd: 22-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 21:57

nee, maar echt serieus, doe jij het echt zoals je zei, gewoon trappen net zolang tot hij wel vierkant staat... ik hoop namelijk echtd at je het anders bedoelde....., anders wil ik nog ff toevoegen dat ik die trainer helemaal een debiel vind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 22:41

Soesje tips zijn altijd welkom natuurlijk. Daar hoort wel een kanttekening bij en dat is ook Sjuim bedoelt, er lezen hier allerlei mensen mee en niet iedereen kan jouw tips plaatsen zoals zou moeten. Je begrijpt dat met de bewoordingen die jij gebruikt, de methode verkeerd opgevat kan worden en dan worden er direct dus ponies het weekend doorgetrapt omdat ze niet mooi genoeg halthouden. Het zou aardig zijn als je daar rekening mee hield.
Wat die Warendorfer je ook heeft verteld, ik kan me niet voorstellen dat jij je pony op het EK over de AC lijn hebt geschopt, dat kan ik me echt niet voorstellen.

Verder wil ik ook nog even kwijt dat MSN taal niet gewaardeerd wordt, graag dus netjes Nederlands.

Sanne, je punt is duidelijk, maar kan ook wat aardiger verwoord worden volgens mij.

Trixy

Berichten: 336
Geregistreerd: 09-03-03
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 10:00

Soesje schreef:
Ik bedoel het echt allemaal niet verkeerd hoor, ik zeg gewoon hoe ik het van een in warendorf opgeleide trainer geleerd heb... en als jullie dan zo reageren kan ik er ook niets aan doen..
En als er dan ook nog eens zo lomp tegen me gedaan wordt alleen om dat ik misschien iets anders zeg dan jullie willen horen vind ik dat behoorlijk onvriendelijk.. ik d8 dat hier om tips gevraagd werd?..nou die heb ik gegeven d8 ik zo.. en als die je niet aanstaan.. prima.. ik verplicht je echt niet er wat mee te doen, ik maak er ook totaal geen probleem van dat jullie mening anders is en dat mag je me ook gerust vertellen.. maar ik verw8 wel dat er een btje normaal tegen me gedaan wordt en niet zo minderwaardig.. anders ga ik hier maar weg.....

Misschien is het handig (is maar een tip hoor Tong uitsteken ) om je tips te brengen als "zo doe ik het" (ok, dat was ook wel duidelijk inmiddels), maar als er commentaar op komt om dan niet te gaan zeggen dat jou methode de enige echte goeie methode is. (Heb je niet letterlijk zo gezegd, maar het komt wel een beetje zo over).
En als jij op het EK rijdt en les krijgt van de bondscoach enzo dan wordt jij geacht zo'n methode goed te kunnen doseren. Maar idd, zoals al aangehaald is, pennymeisjes (met alle respect hoor pennymeisjes!) kunnen dat niet en die krijgen hierdoor waarschijnlijk een paard dat er helemaal geen snars meer van snapt. Zo'n paard denkt alleen maar (volgens mij dan): "hee, ik sta toch stil? Waarom krijg ik ineens een schop in mijn buik??"

sanne83
Berichten: 5334
Geregistreerd: 22-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 11:04

sorry dat ik het zo verwoord heb hoor, ik bedoel het niet onwijs banketstaaf ofzo, maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat een toch goede trainer zoiets zou zeggen. Ik hoopte nog dat soesje dit zou nuanceren. Ik denk zelf dat een "schop in de buik" nooit nodig is, een paard voelt een vlieg op z'n huid, als je een schop moet geven is er iets mis met de communicatie.
Ik kan me voorstellen dat mensen uit onmacht dit doen (heb het vaak genoeg gezien op allerlei maneges en handelstallen etc) maar op het ek, sorry hoor, maar dat gaat er bij mij niet in.

Sanne

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 17:55

Nou als je dan aan stappen ben moet je drijven als het been naar achter gaat, hele ophouding.
Bij mij lukt het in de les meestal niet, maat toen ik op een zz paard zat ( al wel helemaa lverpest nu) die deed het wel helemaal goed Ligt ook wel een beejte aan het paard, Bunny zou ik het echt nooit kunnen leren.

Soesje
Berichten: 240
Geregistreerd: 30-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 19:06

sorry dat ik het zo verwoord heb hoor, ik bedoel het niet onwijs banketstaaflig ofzo, maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat een toch goede trainer zoiets zou zeggen. Ik hoopte nog dat soesje dit zou nuanceren. Ik denk zelf dat een "schop in de buik" nooit nodig is, een paard voelt een vlieg op z'n huid, als je een schop moet geven is er iets mis met de communicatie.
Ik kan me voorstellen dat mensen uit onmacht dit doen (heb het vaak genoeg gezien op allerlei maneges en handelstallen etc) maar op het ek, sorry hoor, maar dat gaat er bij mij niet in.

Sanne

Goeden dag,
Ja toch een goede trainer zegt zulke dingen.. gelukkig maar, anders had ik het noot vatsoenlijk geleerd..hihi...
Ik denk wel degelijk dat een schop nodig is! Paarden moeten aan de hulpen zijn en bij de minste beenhulp naar voren vliegen (dat is het doel:)) en daarom wordt een kuithulp komt waar de gewenste reactie niet uit voorkomt verduidelijkt met een schop. Paarden snappen die schoppen. In de natuur in de kudde worden paarden onderling ook rechtgezet met een schop.. en ja die zijn nog veeeel harder.... duss... lijkt me geen miscommunicatie, maar juist super duidelijk voor zo'n beest. En dat een paard een vlieg ook voelt.. ja zo lust ik er ook nog wel een.. hij heeft ook een stel oren waar perfect mee gehoord kan worden.. maar ook al vertel je hem precies wat de bedoeling is, hij doet het niet terwijl hij je wel gehoord heeft...
Ik schop mijn pony niet op een EK, trouwens.. wel op het ek maar niet in de ring waar 5 juryleden me van alle kanten zitten te bekijken, zo slim ben ik ook nog wel *LOL* maar wanneer ik de ring binnenrijdt wil ik dat mijn pony de juiste reactie gaf op mijn hulpen, en dat is echt geen schop, dat ik namelijk gewoon een kleine iniminie ophouding. Hij is namelijk thuis al afgericht. En zo'n schop is maar een paar keer nodig geweest toen snapte mijn pony het al.

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 19:22

Soesje, hoe weet jouw pony dan het verschil met een schop tussen aandraven en vierkant staan?

Soesje
Berichten: 240
Geregistreerd: 30-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 20:12

Ja zeker. Op die vraag zat ik al te wachten eigenlijk...
Want namelijk.. toen ik ging halthouden in het tijdperk voor ik in duitsland lesde stond me pony niet 100% gesloten. Dus als je dan een KUITHULP geeft om aan te draven is de reactie nooit zo snel als bij een gesloten paard.. vandaar dat als je hem dat een keer een schop geeft dat hij eerst zich sluit.. handen stil.. alees op de juistemanier.. dan lukt het zeker.

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 21:11

En op dit antwoord zat ik nou te wachten....

Als je dat nou als eerste had gezegd, was dit veel duidelijker over gekomen Soesje....

Soesje
Berichten: 240
Geregistreerd: 30-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 21:23

ohw ok, zeg ik het de volgende keer andersom Haha!

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 21:24

Knipoog

Soesje
Berichten: 240
Geregistreerd: 30-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 21:28

ik denk trouwens dat ik afscheid ga nemen van deze site. Mijn tips en meningen worden niet gewaardeerd en ik word bepaald niet in mijn waarde gelaten door sommige mensen....
Fijn dat met sommige mensen wel een normale discussie valt te houden Haha!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 01:13

Soesje schreef:
ik denk trouwens dat ik afscheid ga nemen van deze site. Mijn tips en meningen worden niet gewaardeerd en ik word bepaald niet in mijn waarde gelaten door sommige mensen....
Fijn dat met sommige mensen wel een normale discussie valt te houden Haha!

Zou wel jammer zijn, maar het is niet anders.
Ik heb in 1 van mijn eerste post al een beetje proberen duidelijk te maken dat je een tip wel moet onderbouwen zodat een lezer weet wanneer hij hem dient toe te passen.
Ben het helemaal met Tyrza eens.

karleylover

Berichten: 484
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: Leidschenveen (Den Haag)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 14:41

misschien een beetje laat met de reactie...maar ik vind soesje haar oplossing om een paard vierkant te zetten egt onzin...door je paard een rot trap te geven..!!
kweet niet hoe het met jou is maar ik wil mijn paard op een vriendelijke manier dingen leren!!!!

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 16:00

we kunnen vast nog veel van je leren en ben het met je eens dat je paard moet vliegen voor de hulpen, enne inderdaad als je het op een net wat andere manier itlegd wordt het vast gewardeerd.

Soesje
Berichten: 240
Geregistreerd: 30-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 17:14

een schop is geen rot trap Tong uitsteken Knipoog


Soesje
Berichten: 240
Geregistreerd: 30-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 17:15

ja he ze moeten vliegen voor het been!!!!:D
ik zal het btje anders brengen:)

karleylover

Berichten: 484
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: Leidschenveen (Den Haag)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 21:14

maar soesje die schop in jou verhaal kwam wel als een rottrap over

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 22:08

zijn we het eens Knipoog

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 23:19

Ik geloof dat ik soesje begin te begrijpen, en dan klinkt die schop heel anders, voor mij duidelijk geval van miscommunicatie.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 12:24

Soesje schreef:
Paarden snappen die schoppen. In de natuur in de kudde worden paarden onderling ook rechtgezet met een schop.. en ja die zijn nog veeeel harder.... duss... lijkt me geen miscommunicatie, maar juist super duidelijk voor zo'n beest.

Het eerst paard dat een ander paard vierkant wil laten staan moet nog geboren worden denk ik Scheve mond
Als je de natuur niet begrijpt moet je er ook geen argumenten uit halen.

Citaat:
En dat een paard een vlieg ook voelt.. ja zo lust ik er ook nog wel een.. hij heeft ook een stel oren waar perfect mee gehoord kan worden.. maar ook al vertel je hem precies wat de bedoeling is, hij doet het niet terwijl hij je wel gehoord heeft...

Hij heeft je wel gehoord, maar begrijpt het waarschijnlijk niet.
Stemcommando's werken prima. Maar dat is ook een kwestie van trainen Lachen
Net als andere hulpen moeten ze eerst leren wat de bedoeling is. En dat leer je ze niet door harder te gaan schreeuwen.