Meer conditie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Meer conditie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-03 15:34

*ik heb een abbonnement op Rijtechnische Problemen Haha!*

Dit is mijn probleem:

Als ik ga galopperen houd Sabientje dat ongeveer 2 rondjes vol. Daarna valt ze terug in draf. Ik kan hierna wel weer aangalopperen en dan houd ze het wel ongeveer twee rondjes vol. Zo kan ik wel blijven doorgaan maar hier wordt ik zelf ook erg moe van (ik heb zelf dus ook 0,0 conditie).

Ik kan niet elke dag rijden omdat ik dat niet haal met school, huiswerk enz. en vaak regent het...of ik voel me zelf niet goed.

Hoe krijg ik voor elkaar dat ze meer conditie krijgt? En dat ze dus niet door m'n been heen dramt maar ik haar in galop kan houden?

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)


Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 16:19

heey feetje, als je wilt kan ik haar wel (opbouwend) longeren op dagen dat je niet kan. regelmatige beweging is een belangrijk punt voor conditie. je moet het ook opbouwen. ze krijgt nu ik meen een half kilo brok (ze wordt ja niet elke dag gereden) maar bij meer beweging zou ze ook meer brok krijgen. voor de rest heb ik je al ge-pbt dusj..
hojuh

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 16:20

Okkie geweldige uitleggen maar denk eens aan spelfouten en leestekens!

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 16:24

irish_lady schreef:
Okkie geweldige uitleggen maar denk eens aan spelfouten en leestekens!


Haha! hihihi ik zal het proberen. Dat typt gewoon makkelijk denk ik?

Nimmy

Berichten: 3940
Geregistreerd: 01-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 17:37

iemand anders hem een paar keer per week laten rijden/longeren kan inderdaad de oplossing zijn, en anders eerst maar 2 rondjes in galop zelf terugnemen, en na een rondje stap nog een keer, ga tussendoor (de keer erna dat je gaat rijden) steeds minder stappen en langer galopperen, kost ff wat tijd maar dan krijgt ie wel wat conditie. En af en toe een intesieve buitenrit met veel draf en galop, en tussendoor stap wil ook wel eens helpen

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 20:32

Je kunt haar toch ook zelf zo nu en dan longeren. Dan vraag je of Hub of Solvej je in het begin even helpt. En als zij niet kunnen, dan wil ik je ook wel helpen hoor. Misschien wordt het dan idd iets makkelijk om te rijden. En verder: Okkie het is weer een goede uitleg, maar je was me weer voor

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 20:36

Mikkie schreef:
Je kunt haar toch ook zelf zo nu en dan longeren. Dan vraag je of Hub of Solvej je in het begin even helpt. En als zij niet kunnen, dan wil ik je ook wel helpen hoor. Misschien wordt het dan idd iets makkelijk om te rijden. En verder: Okkie het is weer een goede uitleg, maar je was me weer voor


mik... goed lezen: "op dagen dat je niet kan" hahaha Tong uitsteken

we zijn wel behulpzaam hier, zou dat aan de stal liggen Knipoog

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 10:10

Okkie1 schreef:
mik... goed lezen: "op dagen dat je niet kan" hahaha Tong uitsteken

we zijn wel behulpzaam hier, zou dat aan de stal liggen Knipoog


Sorry, was weer te snel, daar heb ik wel vaker last van. Tsja

En dat van die stal: beslist

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-03 20:14

Ja! Helemaal mee eens Knipoog Jullie zijn idd behulpzaam (en ik ook Schijnheilig )

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

spoekie

Berichten: 2406
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 16:21

Dat terugvallen dat mag jouw pny niet, ik moet als mijn pony dat doet mijn pony gewoon een tikje geven om te laten weten dat het niet mag, dan leer je hem iets. Verder om de pony z`n conditie op te bouwen moet je doen wat de rest zegt..

OIk ben soms een beetje raar...Maar wel lekker!O

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 22:45

ik vraag me af of jouw probleem een conditie-probleem is. Lijkt me eerder dat ze gewoon denkt "zo, nu vind ik het wel weer genoeg en ga ik lekker draven" Ze moet net zolang doorgalopperen tot jij zegt dat ze terug mag. En voor mijn part zijn dat maar 2 rondjes, maar dan moet je pony wel op JOUW hulpen terug naar draf en niet op eigen iniatief.....

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 09:16

Ik ga met MirageGidran mee. Het kan best voor een deel een conditieprobleem zijn, maar als ze daarna gewoon weer aan wil galopperen had ze net zo goed een rondje extra door kunnen galopperen. Probeer haar eens vlak voordat ze terugvalt een tikje erbij te geven. Of neem haar anders na 1,5 rondje (voordat ze zelf terug valt) al terug.

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-03 16:22

Dat doe ik dus ook. Maar ik merk gewoon aan haar dat ze na twee rondjes k.o. is en als ik dan eens wat meer wil galopperen (want dan wordt ze lekker los enz.) kan dat niet omdat ze gewoon bekaf is. Nu is het wel zodat ze vrij hard galoppeerd maar dat is wat anders...

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 bezoekers