gevaarlijk jong paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 00:26

Ik ken jou stal verder absoluut niet dus heb ik er geen mening over.
Heb wel eens de site bezocht, maar ik ken alleen de verhalen, en ik geloof niet in hearsay, ik zou mijn eigen mening willen vormen.
Ik heb zelf 2 paarden, dus voorlopig ben ik voorzien Tong uitsteken

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 00:36

sanne222 schreef:
als een paard blijft bokken moet je heel simpel een ruiter zoeken die er echt niet af dondert! en natuurlijk vanaf de grond voorwaarts houden... Slapen
wat je kan doen is een bokriempje aan de ringetjes van het zadel bevestigen zodat de ruiter zich vast kan houden Haha!

Als een paard ECHT bokt,blijft niemand erop!!!

sanne222

Berichten: 691
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 08:38

Er zijn van die superruiters die vastgeplakt lijken te zitten Haha!
helaas ken ik er geen dus kan je niet verder helpen Schijnheilig

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 09:20

Er zijn echt mensen die alleen maar paarden africhten en die lijken wel lijm onder de kont te hebben. Haha!

Maar wat betreft het topic, ik zou gewono echt een ervaren iemand laten helpen. Wanneer is een paard zadelmak? voor de 1 is dat als ie een B proef kan lopen, voor de ander als je er een rondje op kunt stappen.
Jonge dieren zijn vaak ook nog eens speels (etteren, in de vorm van klieren en ze maken dan misbruik als ze onzekerheid voelen). Ik zou echt gewoon een ervaren iemand laten helpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 09:56

Ik ken ook van die ruiters die altijd blijven zitten.
Vraag me niet hoe, maar ze kunnen het

En wat betreft het inrijden van een jong paard
Tijd genoeg Lachen
Maar dat doe ik alleen met iemand op de grond die ik kan vertrouwen.
Laat dat jou nu niet zijn.
Degene op de grond is vele malen belangrijker dan de ruiter erop.
Die op de grond staat moet in staat zijn te zien wat het paard gaat doen.
En evt, flink naar voren houden om ongelukken te voorkomen.

En in je vorige topic (lang geleden) over het rijden met sedalin, kan ik me iets herrineren dat je toen zei dat dit een paard was, wat niet zadelmak te krijgen was.
Het is dan toch gelukt?

Omdat je nu nummer 2 al op stal hebt die moeilijk is, binnen een jaar.
Wel toeval trouwens. Verward
Want in al die jaren handelstallen rijden, ben ik er in een jaar geen 2 tegengekomen waar ik rare dingen moest verzinnen om ze zadelmak te krijgen Lachen

Machie

Berichten: 16001
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 11:42

Natasha"]
[quote="machie"][quote="runningkawa schreef:
[Zei toch al dat ik die naam kwijt was.
[/quote]

BM stables. Ik denk dat je die bedoelt
Daar worden idd alle paarden "verprutst" (sorry als ik nu mensen beledig)

Enschede, daar woon je.Is wel een heel eind rijden naar ons!
Ik ken je niet,je bent nooit bij ons geweest, maar toch kun je zeggen dat paarden bij ons worden verprutst?
Mensen, het kwetsen van iemand in het openbaar is STRAFBAAR.
Houd er rekening mee.
Vandaag of morgen gaat het toch eens mis.
[/quote]

ik ben er wel geweest. Heb er dingen gezien waar ik echt niet tegen kom (is wel 1.5 jaar geleden, maar toch....)

sanne83
Berichten: 5334
Geregistreerd: 22-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 14:45

ik zal me even aan de topic houden. Ik zelf zou nooit op een paard stappen, die alleen maar angstig is (zoals jou paard duidelijk is) ik zelf doe parelli, en dan denkt iedereen gelijk: "o mijn god wat zwevie" maar het gaat er gewoon om dat je paard vertrouwen in jou krijgt en dat jij de leider bent (en dat hij naar de hulpen luistert!!) , VOORDAT je erop gaat zitten. Dan is "inrijden" ook geen enkel probleem meer. Ik denk zelf dat een paard dat stijgert, er gewoon nog niet klaar voor is. En dan maakt het niet uit of je zo "goed" bent dat je erop kan blijven zitten, volgens mij ben je veel beter als je er gewoon niet op gaat zitten omdat het niet verantwoord is.

Sanne

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 14:48

Ben ik met je eens
Ik doe het dan zonder Parelli, maar het idee erachter is hetzelfde. Haha!
Eerst moet het grond werk ok zijn.
Je paard weet dan al wat hij aan je heeft en in bijna alle gevallen stap je zo op en rij je zo weg.

Dat is voor mij ook de reden dat ik het liefst een paard inrij wat recht uit het land komt.
waar dus niet al een hoop mee gefrut is op de verkeerde manier.
Want iets slecht afleren is veel moelijker dan het meteen goed aanleren.

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 15:02

Ik denk dat de meesten van ons het op die manier doen - had wat dat betreft ook wat bedenkingen bij het enthousiaste verhaal over Gert van 't Hof (Hoefslag?) - in mijn beleving is zadelmak maken een stap in een proces dat weken duurt. Maar goed, even on topic, het gaat hier natuurlijk om een paard dat al zadelmak is - en ik denk dat Germie een punt heeft: wat is een zadelmak paard? Moet ie kunnen stappen, draven en galopperen? Moet ie ook vast kunnen staan op de poetsplaats? Moet je z'n benen kunnen afspuiten?

Het zou wel fantastisch zijn dat ze, als je er eenmaal op hebt gezeten, al die andere dingen ook vanzelf kunnen!! Maar helaas..............

sanne83
Berichten: 5334
Geregistreerd: 22-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 16:22

daar gaat het toch juist om, de term zadelmak slaat toch nergens op. Zeker in dit geval niet. Iedereen kan met veel geweld en slaan, wel een paard onder het zadel krijgen en er dan op gaan zitten, ik heb het al vaak genoeg gezien, treurig genoeg. Ik zou in ieder geval niet op het woord van iemand anders er van uit gaan dat je op het paard kan rijden, want zoals je zelf merkt is dit dus absoluut niet zo. gewoon opnieuw beginnen, alsof er nog nooit iemand op z'n rug heeft gezeten.

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 17:03

hey melanie, het is nogal banketstaaf ja, ik weet het en het spijt me.

Ik heb geen nare ervaringen ofzo meegemaakt ben ook zeer tevreden, maar ik hoor er eerlijk gezegt ontzettend veel over.
En dat meen ik.Als iemand me vraagt waar ik Xena vandaan heb zie je mensen schrikken.Hoe dat komt? Ik weet het niet.
Nu is het natuurlijk zo,dat alleen negatieve reacties worden vermeld,maar de positieve daar worden gelaten.
Toch,ik moet toegeven, dat het verleidelijk is toch mee te gaan roddelen,terwijl ik er niets over weet. Ik ben maar 2 maal bij de stal geweest en alles zag er keurig in orde uit.

Wat die rare mensen betreft wat ik had geschreven in een vorig berichtje, daar bedoel ik mee,dat er op site staat dat er ook paarden af worden gericht.Ik ben er 2 maal geweest, en de meisjes die ik toen zag rijden,waren in mijn ogen niet bekwaam echt af te richten of in te rijden.
Dan komt weer, ik ben veel te voorbarig geweest in het schrijven van dat berichtje, ik ben zoals eerder gezegt 2 maal eerder bij de stal geweest.

Jullie zullen denken,waarom schrijft ze dit nu?
Nou, omdat zoals iedereen hoogstwaarschijnlijk wel weet,het heel verleidelijk is te gaan roddelen.Ik ben eigenlijk absoluut niet zo.Maar hoor zo veel negatieve reacties,dat ik toch wel schrok omdat ik er mijn eerste paardje heb gekocht.

Ik vind het echt heel erg wat ik eerder heb geschreven,heb het gewoon in een opwelling gedaan.
Zo gaat haar stal eraan. Terwijl ze hele goeie en leuke paardjes te koop aanbiedt.
Jammer genoeg past niet elk paard,bij elk mens en kan het weleens botsen. Helaas word dit vaak op de stal gestoken.-----> vat dit nu niet verkeerd op.

Nogmaals, wat ik heb geschreven kan ik helaas niet ongedaan maken,vind het echt heel erg maar ik had me even mee laten slepen.
Ik ben even hard met mijn neus op de feiten gedrukt en heb het weer geleerd.Ik besef dat het heel erg is voor iemand met een eigen stal,deze naam gaat aan dit soort geroddel kapot.Maar dat beseffen vele mensen zich helaas niet. Ik nu wel.

Dus mensen ik zeg het nog een keer, houd aub op met dat geroddel, je maakt er mensen mee kapot.
Ik weet het ,ik deed het ook, in een opwelling wat nooit goed te praten valt.
Zoals geloof ik veel mensen op bokt.

En even iets positiefs,
Ik zag Xena op internet,belde BM stables,maakte een afspraak, kwam aan op de stal, kreeg een lekker bakkie koffie, Xena werd voor me gezadelt en iedereen was vriendelijk.
Overal werd een eerlijk antwoord op gegeven.

Dus nog een keer, voor de duidelijkheid, als je op een gegeven moment zoveel negatieve reacties hoort over een stal waar je net een paard gekocht hebt,is dat heel eng.En ga je dat geloven
Er zijn immers stallen bij,die je echt oplichten.

Maar niet de stal van Melanie.
Anders geeft ze ook geen halfjaar inruil garantie bedenk ik me nu.



Dus voor de 20e keer,Melanie het spijt me echt,ik wou dat ik het nooit had geschreven ,maar heb even flink gevoeld hoe het is om je zelf mee te laten slepen.En heb er veel van geleerd.

Voortaan alleen positieve reacties

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 18:10

Zo, dat is nog eens uitgebreid excuses aanbieden Lachen. Ik hoop dat het hiermee rechtgezet is. Nogmaals, het lijkt mij niet nodig om verder nog bepaalde stallen te bespreken, ongeacht welke.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 18:30

Kendra schreef:
Ik denk dat de meesten van ons het op die manier doen - had wat dat betreft ook wat bedenkingen bij het enthousiaste verhaal over Gert van 't Hof (Hoefslag?) - in mijn beleving is zadelmak maken een stap in een proces dat weken duurt.

Gert van 't Hof is gewoon een klasse apart,
die krijgt alles aan het lopen en dat is dus zo'n figuur welke ze er niet afgebokt krijgen.
Hij weet met de rotzakken om te gaan, maar ook met de angstige paarden die vertrouwen nodig hebben.

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 18:55

Kelly, excuses aanvaard!!!
Ik weet dat kletsen over iemand wel eens verleidelijk is, het schept een band tussen mensen.Maar het komt altijd uit, daarom moet je het niet doen.

Kelly zie ik je binnenkort voor een bakkie?

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 18:56

Lovely schreef:
Zo, dat is nog eens uitgebreid excuses aanbieden Lachen. Ik hoop dat het hiermee rechtgezet is. Nogmaals, het lijkt mij niet nodig om verder nog bepaalde stallen te bespreken, ongeacht welke.

Je hebt HELEMAAL gelijk!!!

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 14:01

Sjuimpje"]
[quote="Kendra schreef:
Ik denk dat de meesten van ons het op die manier doen - had wat dat betreft ook wat bedenkingen bij het enthousiaste verhaal over Gert van 't Hof (Hoefslag?) - in mijn beleving is zadelmak maken een stap in een proces dat weken duurt.

Gert van 't Hof is gewoon een klasse apart,
die krijgt alles aan het lopen en dat is dus zo'n figuur welke ze er niet afgebokt krijgen.
Hij weet met de rotzakken om te gaan, maar ook met de angstige paarden die vertrouwen nodig hebben.
[/quote]

Maar blijft het dan toch niet zo dat hij een paard overvalt? Ik weet het niet hoor, zoals hij het zegt klinkt het heel logisch, maar het blijft een feit dat ie het in een uurtje klaart - dat is wel kort voor een paard om ergens aan te wennen.

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 15:14

cornelie schreef:
Ten eerste geloof ik niet in etterbakken. Een paard reageert niet 'zomaar' op de manier zoals het reageerd, ze reageren altijd op een situatie en bv steigeren is dan een manier om iets duidelijk te maken. Een paard is een kuddedier, een volgzaam dier dat eigenlijk geen baas wil zijn.


Hier geloof ik persoonlijk dus absoluut niet in Lachen
Een paard is inderdaad een kuddedier , en elke kudde heeft een leider en die leider is een paard. Lachen
En ik he het boek van Monty Roberts ook gelezen Knipoog

Ik vind het dus verkeerd van je om alle paarden over 1 kam te scheren door te zeggen dat ze geen baas willen zijn.
Je hebt leiderstypes en volgtypes (heb je in elke samenleving) het toeval treft me nu dat ik dus een dominant type op stal heb staan met een onuitputtelijke leidersdrang. (en dat zit in de hele bloedlijn, op de fokkerij waren het haar tante's , moeder , zussen etc. waar alle andere pony's voor opzij gingen )

Ik heb vaak genoeg met de handen in het haar gezeten , maar ik had goede hulp en motivatie waardoor ik het helemaal voor elkaar heb gekregen.
Zij wou baas zijn en ik ook , en zij houd ook nogal makkelijk hoef bij stuk.
Ik heb het niet opgelost dmv NH of lieve woordjes , dan walste ze zo over me heen (letterlijk) en ik durf ook eerlijk zeggen dat ik soms het gevoel had alsof ze me van kant wilde maken.

Ik dus precies gedaan wat mijn ruin deed ( hij is het langste in de groep en de baas)
Pak slaag verkopen , niet afgeven als zij zich in de tegenstrijd werpt en doorzetten tot JIJ wint . Anders ben je geen leider Lachen
Zij sloeg mij tenslotte ook , en dat gaat er bij dus niet echt niet in.

ik heb nou dus een twenter die haar plaats weet en die ook respecteert . Ze heeft nog steeds die leidersdrang , en dat uit zich niet zozeer naar mij maar wel naar nieuwelingen of vreemde mensen en dat heeft ook te maken met haar eenkennigheid.
Van mij mag ze gerust eenkennig zijn, dat zit nou eenmaal in der persoonlijkheid , maar dat neemt niet weg dat ze moet weten hoe zich te gedragen .

Mijn andere merrie was dan weer heel angstig , en die heb ik helemaal anders aangepakt.

Ik weet dat ik nog lang niet alles weet van veulens/paarden opvoeden . Ik heb immers nog maar 2 veulens gehad en de oudste is nog maar 2.

Ik ben hier echter nooit een topic begonnen omdat ik wist wat er mis was in onze relatie en hoe ik dat moest aanpakken. De mensen van bokt wisten dat niet Lachen
En ik geloof dat ik gerust mag zeggen dat het tot hiertoe allemaal al goed gelukt is , we leven beide nog en hebben nu een goede verstandshouding met elkaar; Lachen

Aan het rijden zijn we nog niet toe (ze is nog jong) dus we zullen tegen die tijd wel zien hoe het ons af gaat.
Ik vrees er in ieder geval niet voor.
En er staat een Lusitano hengstenveulen in de rij en daar ga ik ook m'n handen vol aan hebben.
Maar ik heb de hulp van oa een ruin en m'n dominant kreng dus ik verwacht geen ovedreven problemen. Lachen
Mijn VA raadde me immers aan om mijn dominantje te laten castreren gezien het gedrag , maar toen ik zei dat het een merrie was moest hij toch ook even slikken Haha!
Dus ik denk dat ik al wel iets gewoon ben . Tuurlijk niet alles en ik sta open om te leren.
Maar mijn merrie heb ik helemaal zelf gedaan met wat ik al wist en op m'n gevoel Lachen
En dat is echt dag en nacht verschil (kunnen jullie niet weten natuurlijk want jullie waren er niet bij)

terug on-topic Haha!


Ik ben het verder helemaal me oa Kawa eens.
Gezien dit topic en dat van Sedalin geloof ik niet dat de topictsartster bekwaam genoeg is voor zo een jong paard.
Want zulke dingen zijn in mij zelfs nog nooit opgekomen , en bij bvb Kawa ook niet en die heeft toch al een hele hoop ervaring Lachen
Ik denk dus dat je best wat proffesionele hulp inschakelt en dan bedoel ik ook hele goeie om je paard niet nog meer te verpesten.
Of ze gewoon verkopen en een goed braaf paard zoeken waar je alles van kan leren.
Want nu ben je er in mijn ogen écht nog niet aan toe Lachen

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 23:46

Citaat:
- had wat dat betreft ook wat bedenkingen bij het enthousiaste verhaal over Gert van 't Hof


Wil je aub eens bij hem thuis gaan kijken voordat je op basis van een verhaaltje een mening vormt over iemand!

Gert is gewoon een klasse apart die ontzettend goed weet waar ie mee bezig is. Die shows op concoursen ed zijn maar een begin van het zadelmak maken. Hij "leest" eerst een paard voordat ie erop stapt en wil ook eerst zoveel mogelijk van de geschiedenis van een paard weten hoor. Overigens maakt Gert niet alleen paarden zadelmak maar krijgt hij heel veel "probleempaarden"weer aan de gang. Goed voorbeeld hiervan is Kigali. (wou geen L-parcours meer rond en sprong een week later met Gert een subliem Z-parcours)

Overigens stond in datzelfde stukje in de P&S de volgende zin die ik volledig onderschrijf: Er zouden meer mensen met paarden paardenmensen moeten zijn

ischa
Berichten: 13
Geregistreerd: 20-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-03 17:36

ik heb nergens gezegt dat ik sedalin gebruik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 18:07

Sjuimpje schreef:
Gert van 't Hof is gewoon een klasse apart,
die krijgt alles aan het lopen en dat is dus zo'n figuur welke ze er niet afgebokt krijgen.
Hij weet met de rotzakken om te gaan, maar ook met de angstige paarden die vertrouwen nodig hebben.


Helaas hij krijgt ze niet allemaal zadelmak. Een aantal jaren geleden kochten een vriendin van mij en ik een paard samen. Bloedje mooi, goed bewegen. Voor weinig natuurlijk. De mensen zeiden wel, dat hij geprobeerd was, en dat het niet gelukt was met zadelmak maken. Maar daar hadden we er vrij veel van gehad, dus met deze hadden we zo iets, ach ja, komt wel goed. En voor echt weinig geld.

Doordat we wat tijdgebrek hadden, hadden we zoiets van, hee die brengen we naar Gert, dus die vriendin van mij met dat paard daarheen. Ze laadde hem uit, en Gert zei: zet die er maar weer in, die is hier al 3 keer geweest, en die rotbok is niet zadelmak te krijgen.

Uiteindelijk is het wel gelukt, maar vraag niet hoe. Heeft echt een half jaar geduurd.

Maar ik vind hem absoluut goed, hij weet waar hij mee bezig is, en krijgt 99% van de dieren aan het werk. Inderdaad ook verreden paarden.

Kigali is volgens mij een heel ander verhaal, maar dat ga ik niet op het internet vertellen.

citalover

Berichten: 380
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 18:41

ischa schreef:
ik heb nergens gezegt dat ik sedalin gebruik.


ze hebben/ heeft het ook niet over jou Knipoog

joycje

Berichten: 907
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 21:06

grinnik ik dacht al. wat heb ik nou weer gedaan. ik hou wijslijk mijn mond dicht hierzo.

sanne83
Berichten: 5334
Geregistreerd: 22-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 22:49

Loolapelooza"]
[quote="cornelie schreef:
Ten eerste geloof ik niet in etterbakken. Een paard reageert niet 'zomaar' op de manier zoals het reageerd, ze reageren altijd op een situatie en bv steigeren is dan een manier om iets duidelijk te maken. Een paard is een kuddedier, een volgzaam dier dat eigenlijk geen baas wil zijn.


Hier geloof ik persoonlijk dus absoluut niet in Lachen
Een paard is inderdaad een kuddedier , en elke kudde heeft een leider en die leider is een paard. Lachen
En ik he het boek van Monty Roberts ook gelezen Knipoog

Ik vind het dus verkeerd van je om alle paarden over 1 kam te scheren door te zeggen dat ze geen baas willen zijn.
Je hebt leiderstypes en volgtypes (heb je in elke samenleving) het toeval treft me nu dat ik dus een dominant type op stal heb staan met een onuitputtelijke leidersdrang. (en dat zit in de hele bloedlijn, op de fokkerij waren het haar tante's , moeder , zussen etc. waar alle andere pony's voor opzij gingen )

Ik geef je hier gelijk in hoor, dat je dominante paarden hebt en volgzame typen, tuurlijk. Maar ik ben het ook eens met cornelie, ik geloof ook absoluut niet in etterbakken. Geen enkel paard doet iets om jou dwars te zitten, zo denken paarden gewoon niet. Het gaat er gewoon om dat geen enkel paard leider wil zijn, ALS hij het idee heeft dat jij een betere leider bent, en zeker hengsten zijn hier moeilijk van te overtuigen.

Ik heb vaak genoeg met de handen in het haar gezeten , maar ik had goede hulp en motivatie waardoor ik het helemaal voor elkaar heb gekregen.
Zij wou baas zijn en ik ook , en zij houd ook nogal makkelijk hoef bij stuk.
Ik heb het niet opgelost dmv NH of lieve woordjes , dan walste ze zo over me heen (letterlijk) en ik durf ook eerlijk zeggen dat ik soms het gevoel had alsof ze me van kant wilde maken.

lieve woordjes helpen natuurlijk zowieso niet, maar het gaat er natuurlijk om dat jij nog niet zo goed en zelfverzekerd genoeg was om dit op de nh manier op te lossen. Parelli bijvoorbeeld zegt niet voor niets dat je niet met hengsten of andere dominante paarden moet proberen voordat je rond je level drie zit met een makkelijk paard, daar moet je echt wat ervaring voor hebben. Als je die op een natuurlijke manier wilt aanpakken moet je wel heel wat natuurlijk overwicht hebben, want je hebt niet je fysieke kracht.

Ik dus precies gedaan wat mijn ruin deed ( hij is het langste in de groep en de baas)
Pak slaag verkopen , niet afgeven als zij zich in de tegenstrijd werpt en doorzetten tot JIJ wint . Anders ben je geen leider Lachen
Zij sloeg mij tenslotte ook , en dat gaat er bij dus niet echt niet in.

Ik wil hier wel even bij opmerken, dat ik deze vergelijking niet helemaal vind opgaan en dat je dat ook niet zo kan verantwoorden. Paarden maken heel wat duidelijk met hun lichaamstaal voordat ze daadwerkelijk beginnen te meppen, en dat doen mensen die hun paard slaan meestal niet. Dan wordt het gewoon angst (en natuurlijk doen sommige paarden het dan ook, ongeloofelijk wat paarden met angst nog kunnen presteren)

groetjes Sanne

sanne83
Berichten: 5334
Geregistreerd: 22-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 22:50

o wat irritant, alle quotes in het stukje hiervoor worden niet als quote aangegeven, nu wordt het puzzelen...

carin
Berichten: 312
Geregistreerd: 08-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 22:55

Ik heb dit topic echt helemaal aandachtig zitten lezen, maar wat is sedalin ?? Ja, ik ben "maar" een recreatie-westernruiter, hoor.