Helaas schiet er niet direct bij mij een idee naar binnen, dus geen goede start van het topic

Kom maar op!
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
love_plaisir schreef:Bij elke letter een kleine volte rijden met een overgang erin, bijv. A volte 10 meter en daarna overgang stap en dan weer volte bij K en weer in draf etc.
Rond de x een kleine volte en op die volte dan weer 4 volte's de andere kant op. Bijv je rijd op de linkerhand de volte, dan rijd je bij elke zijde (om maar zo te zeggen) een kleine volte naar rechts.
Telkens omstellen dus om paard lekker soepel te maken.
Ook kan je ruiten rijden om zo je voltes te verbeteren. Dus stel je rijd weer op links op de 'volte/ruit' bij C dan rijd je dus een schuine wending naar een punt tussen H & E, daaruit wend je weer schuin af naar X en daarna weer naar een punt tussen B & M en daarvanuit weer naar de C.
Dit zijn 3 oefeningen uit mijn hoofd, ik heb ze uit het boek 101 trainingsoefeningen voor paard & ruiter, zeker een goede aanrader(Mocht het nog niet duidelijk zijn kan ik plaatjes inscannen).
Sidera schreef:love_plaisir schreef:Bij elke letter een kleine volte rijden met een overgang erin, bijv. A volte 10 meter en daarna overgang stap en dan weer volte bij K en weer in draf etc.
Rond de x een kleine volte en op die volte dan weer 4 volte's de andere kant op. Bijv je rijd op de linkerhand de volte, dan rijd je bij elke zijde (om maar zo te zeggen) een kleine volte naar rechts.
Telkens omstellen dus om paard lekker soepel te maken.
Ook kan je ruiten rijden om zo je voltes te verbeteren. Dus stel je rijd weer op links op de 'volte/ruit' bij C dan rijd je dus een schuine wending naar een punt tussen H & E, daaruit wend je weer schuin af naar X en daarna weer naar een punt tussen B & M en daarvanuit weer naar de C.
Dit zijn 3 oefeningen uit mijn hoofd, ik heb ze uit het boek 101 trainingsoefeningen voor paard & ruiter, zeker een goede aanrader(Mocht het nog niet duidelijk zijn kan ik plaatjes inscannen).
Maar was als je een paard hebt wat echt moeite heeft met buiging?
Kan je dat dan ook doen? Of is het dan beter een paar x dezelfde volte te rijden
tot die mooi is? Mijn paardje is namelijk wat scheef en ze heeft wat moeite met buiging
Sidera schreef:Maar was als je een paard hebt wat echt moeite heeft met buiging?
Kan je dat dan ook doen? Of is het dan beter een paar x dezelfde volte te rijden
tot die mooi is? Mijn paardje is namelijk wat scheef en ze heeft wat moeite met buiging
piewie schreef:Heel handig dit topic. Maar waar ik wel gevaar in zie zijn de penny meisjes die dan zonder lessen dingen gaan uitproberen en het paard verkeerde hulpen aanleren.
dat was off topic
piewie schreef:Goede oefening is ook volte verkleinen en verruimen. Goed aan je binnen been houden en veel 8tjes rijden. Stelling buiten en binnen vragen om de kaak losser te maken. Ook bij elke letter schijnovergangen rijden werkt bij die van mij perfect... Pff als ik er nog een paar weet kom ik terug..
Yamcha schreef:piewie schreef:Heel handig dit topic. Maar waar ik wel gevaar in zie zijn de penny meisjes die dan zonder lessen dingen gaan uitproberen en het paard verkeerde hulpen aanleren.
dat was off topic
Dat gevaar zie ik ook wel, 't is wel aan te raden om een nieuwe oefening uit te proberen met een instructeur erbij, dat je zeker weet dat je 't goed doet
sammie18 schreef:Je moet deze oefeningen uit rust doen en geen gevecht ervan maken. Verder is enige ervaring denk ik wel een must, geen dingen doen welke je nog nooit met les hebt geleerd. Ik hoop dat mensen deze oefeningen met respect voor de mogelijkheden van het paard uitvoeren en dat de ruiter ten alle tijde zijn/haar verstand gebruikt bij de uitvoering van de oefeningen.
sammie18 schreef:Yamcha daar heb je zeker gelijk in, heb ik even geen rekening mee gehouden.