linkerkant

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
carlos

Berichten: 628
Geregistreerd: 28-12-02

linkerkant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-03 15:07

aan de linkerkant zit mijn pony erg vast wat kan ik er tegen doen?

groetjes elleke


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 15:09

Met je instructeur de oorzaak van het vastzitten wegnemen is het beste wat je kan doen.
Waarschijnlijk gaan mensen hieronder nu tips geven hoe je je paard weer losser kunt krijgen, maar de oorzaak kunnen ze niet wegnemen dus daar heb je helemaal niks aan.

carlos

Berichten: 628
Geregistreerd: 28-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-03 15:20

Citaat:
Met je instructeur de oorzaak van het vastzitten wegnemen is het beste wat je kan doen.


uh bedoel je daarmee dat ik even aan me instructeur moet vragen hoe ik dit moet verhelpen?

groetjes elleke

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 15:21

Nee, eerst kijken waar het vandaan komt. Symptoombestrijding daar schiet je geen bal mee op.

carlos

Berichten: 628
Geregistreerd: 28-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-03 15:49

ok

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 16:22

Hey sonja, deze plek is er voor bedoeld om mensen te helpen en tips te geven. Je kunt het altijd proberen!!

En Carlos, ga inderdaad na wat de oorzaak is. Je pony is links niet vast maar wilt zijn rechterkant waarschijnlijk niet loslaten. (als je je hoofd naar naar links draait merk je dat je de rechterkant voelt.)
Kijk ook eerst naar jezelf, zit je zelf helemaal recht, heb je op elk been evenveel gewicht, zet je één hand niet vast...
je pony zal het vast niet kwaad bedoelen!!
Succes ermee

She's my lady Lovers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 16:27

Nistria schreef:
Hey sonja, deze plek is er voor bedoeld om mensen te helpen en tips te geven. Je kunt het altijd proberen!!


Voeg dan eens wat toe aan mijn reactie, want dat doe je niet.... Haha!

lindaantje
Berichten: 59
Geregistreerd: 16-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 16:53

je moet eerst zorgen dat je zelf aan beide zijden van je paard gelijkmatig inwerkt met je been-zit en teugelhulpen, en recht boven je paard blijven zitten.omdat je paard links vastzit, moet je er goed opletten dat je vooral je rechterkuit goed aangesloten blijft aan je paard.het paard goed aan het been zetten, dmv tempowisselingen en overgangen. dan erop letten dat je links met een soepele hand het paard laat nageven, dus nooit trekken!(goed been eraan houden) en rechts zorgen dat je altijd! contact houd met de mond..
misschien makkelijker gezecht als gedaan, maar kijk maar wat je ermee kunt..

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 20:00

Hey Sonja, je hebt er wel gelijk in. je kunt niet in een zinnetje vast stellen wat er is, je kent ruiter en pony niet maar het is toch een aanrijking en wie weet zitten er wel handige tips bij. (die heb ik tenminste wel gekregen)

She's my lady Lovers

carlos

Berichten: 628
Geregistreerd: 28-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-03 20:06

verslagje van de tips:
ik heb dus gedaan wat lindaantje zei en Nistria zei..sonja's har tip kon ik niej doen omdat me instructeur me vandaag geen les gaf maar volgende week weer...maar het is wel zeer moeilijk!! de linkerkant heb ik wat meer laten *overdreben gezegd* bungelen..en de rechterksant eraan... hij kon dus ok niet hangen op de linkerkant want dat deed ie dus heb ik gemerkt vandaar die spierpijn Haha!.. nu ging het ook stukken beter en ik zit inderdaat met springen vooral een beetje schreef..ik ben nu allerlei evenwichtsoefeningen te doen met je armen los over balkjes draven etc. het gaat al wel beter....nog flink oefenen ( aan me zelf en me pony (I) ) en dan loopt ie meer ontspannen denk ik

groetjes elleke

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 21:05

Nou super toch!!
Ga zo door zou ik zeggen!!

She's my lady Lovers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 07:51

Links nu helemaal loslaten heeft geen enkele zin, een paard moet tussen twee teugels en tussen twee benen lopen. Het geheim van een vastgereden paard weer los krijgen, zit 'm inderdaad in het loslaten, maar dat is iets totaal anders dan losgooien.
Het gaat er nl. om dat het paard het bit op twee kanten netjes accepteert, je hulpen aanneemt en er op nageeft. Dus direct zelf ontspannen als het paard nageeft, dus niet je teugel losgooien!
Grofweg gezegd corrigeer je je paard dus steeds naar de vasthoudende kant toe, en beloon je 'm voor het loslaten door zelf direct te ontspannen.

Dit is echter puur theoretisch, wij kunnen niet zien wat er bij jou misgaat. Misschien is het wel iets heel simpels als een haakje op een kies aan 1 kant, of iets fysisch bij jou zoals vastzitten aan 1 kant van je bekken.

Daarom blijft mijn advies: werk de oorzaak weg met je instructeur, dan verdwijnt het probleem "vanzelf".
Succes!

carlos

Berichten: 628
Geregistreerd: 28-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-03 20:27

oke

itty
Berichten: 83
Geregistreerd: 15-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 20:47

Carlos liet volgens mij zijn linkerteugel niet helemaal los. Althns dat schreef ze neit. Goed lezen Sonja!

En toch wel vreemd Sonja, dat jij zomaar kan oordelen dat het helemaal geen zin heeft omdat te doen, om vervolgens te zeggen dat je niet kunt oordelen.

Zo gek was het antwoord van Nistria niet. En Carlos geeft zelf aan dat de pony al beter liep.

Goed gezegd Nistria!

carlos

Berichten: 628
Geregistreerd: 28-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-03 09:14

ik liet hem ook niet helemaal los...dan word ie ook een beetje wild Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 20:29

Itty, heb je zelf ook nog wat nuttigs bij te dragen?

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 14:10

als en paard links vastzit dan wil dat eigenlijk zeggen dat ie rechts geen gewicht id mond wil hebben, dus of misschien haken op de tanden of een wolfstandje.maar meestal ligt het aan de hand van de ruiter.en 85 % van de paarden is net als mensen , makkelijker met rechts,ga maar eens goed na bij andere paarden echt de meesten hebben links iets meer moeite als rechts.oefeningen die helpen: schouderbinnenwaards/schouder-voor voor je linkerbeen.veel voltes linksom rijden en dan proberen met je linkerkuit gewicht te drijven naar die rechterteugel.dus niet proberen links lichter te maken, maar rechts zwaarder proberen te maken.samen met je lesgeefmens moet dat lukken!

carlos

Berichten: 628
Geregistreerd: 28-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-03 15:31

oke!!! thx voor de tips!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers